کشور دانمارک و کار

کشور دانمارک به دلیل وضعیت رفاهی و زندگی عالی و عدم وجود اختلافات طبقاتی بین مردم یکی از شاد ترین کشور های جهان به شمار می رود.
یکی از بهترین و قانونی ترین روش های مهاجرت به کشور دانمارک از طیق کار می باشد. این کشور یکی از کشورهای حوزه شینگن است که دارای اقتصاد فعال می باشد و جایگاه مهمی در بین کشور های اروپایی دارد.

کشور دانمارک مقصد خوبی برای پزشکان؛ پرستاران؛ مهندسان و مدیران است چرا که این مشاغل در این کشور از مزایای بالایی برخوردار خواهند بود.


شرایط کاری در دانمارک

ایرانیان برای دریافت ویزای کاری دانمارک باید پیشنهادی از سمت یک کارفرما داشته باشند. کشور دانمارک همانند کشور پرتغال که در مقاله مهاجرت به پرتغال نیز به آن اشاره کرده بودیم ابتدا آگهی استخدامی در دانمارک منتشر می کند و اگر نیروی مورد نیاز خود را پیدا نکرد بعد از سه ماه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا این کار را انجام خواهد داد و اگر باز هم به نتیجه مطلوب نرسید می تواند نیروهایی از کشورهای خارجی استخدام کند به همین دلیل شانس کمی برای دریافت ویزا برای کار از این روش وجود دارد.
همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم یکی دیگر از راه های دریافت ویزای کاری دانمارک برای پزشکان و دندانپزشکان است که از این طریق می توانند اقامت دو ساله دریافت کنند.

نرخ بیکاری در کشور دانمارک

نرخ بیکاری در کشور دانمارک بسیار پایین است بطوریکه تز هر ۱۰۰ نفر حدود۹۶ نفر از آنها به کار مشغول هستند. برای مهاجرت کاری به کشور دانمارک باید میزان مالیات و نرخ بیکاری مد نظر باشد و چون این کشور از میزان مالیات مناسب و نرخ بیکاری پایین برخوردار است می تواند انتخاب خوبی برای مهاجرت باشد اما خب ناگفته نماند که متقاضیان می توانند از طریق دریافت ویزای تحصیلی دانمارک نیز به این کشور مهاجرت کرده و بعد از فارغ التحصیلی به کار مشغول شوند.

انواع ویزای کاری برای مهاجرت به دانمارک

افراد متقاضی مهاجرت در کشور دانمارک نمی توانند با دریافت ویزای جستجوی کار همانند پرتغال و آلمان به این کشور مهاجرت کنند اما دانمارک به کسانی که دارای تخصص خاصی هستند فرصت دریافت شغل در کشورش را می دهد در ادامه به بررسی این فرصت ها از طرق مختلف می پردازیم:

ـ ویزای کار با جاب آفر:

این ویزا به کسانی تعلق خواهد گرفت که از طرف کارفرمایی در دانمارک پیشنهاد کاری داشته باشند و با دعوتنامه ای رسمی رسمی می توانند ویزای کاری این کشور را دریافت کنند. اما پیدا کردن کار از این طریق کمی مشکل به نظر می رسد چرا که همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم این پیشنهاد بمدت سه ماه در دانمارک گذاشته می شود و در صورت عدم موفقیت سه ماه دیگر در کشورهای اتحادیه اروپا و در آخر در کشور های خارجی گذاشته خواهد شد.


ـ ویزای کاری برای دندانپزشکان و پزشکان:

افراد با این ویزا می توانند به مدت دوسال اقامت دانمارک را برای دوره دیدن کسب کنند و در این دوسال زبان آلمانی را به خوبی فرا گیرند و بعد از آن به عنوان یک پزشک دانمارکی وارد بازار کار شوند. افراد دریافت کننده این ویزا میتوانند همراه با تحصیل به کاری نیز مشغول شوند.

 

ـ ویزای کاری دانمارک از طریق گرین کارت{ GR1} :

این ویزا همانند ویزاهای Skilled Worker استرالیا و کانادا به کسانی تعلق خواهد گرفت که امتیازات ویژه ای دارند. با این ویزا افراد میتوانند اقامت دوساله دریافت کنند و امتیازات لازم برای گرین کارت دانمارک باید به ۱۰۰ رسیده باشد. این امتیازات از جهات مختلفی به افراد داده می شود به عنوان مثال: سن؛ مدرک تحصیلی؛ سابقه کاری؛ مدرک زبانی با آیلتس ۶ و رشته تحصیلی

دریافت ویزا از این طریق در سال ۲۰۱۶ برای ایرانیان بسته شده است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری دانمارک

تهیه کردن مدارک و چیدن آنها به ترتیب و به بهترین نحو ممکن برای رد یا قبول درخواست ویزای کاری بسیار حائز اهمیت است بنابراین به افراد توصیه می شود که در این کار از وکلا و مشاورهای برجسته در تیم مهاجرتی کاسپین کمک بگیرند.
این مدارک عبارتند از:

پاسپورت؛ مدارک شناسایی؛ مدارک تحصیلی با ترجمه رسمی{ مدرک تحصیلی و دانشگاهی}؛ مدارک سوابق کاری؛ مدارک پزشکی از وزارت بهداشت و درمان کشور دانمارک

 

مشاغل مورد نیاز کشور دانمارک

برای دریافت ویزای کاری کشور دانمارک باید لیست مشاغلی که می توان در آن به کار مشغول شد را بررسی کرد. یکی از قوانین این کشوراولویت در استخدام نیروهای آموزش دیده است و این یعنی کسانی که در این کشور تحصیل کرده باشند و برای تخصص خود در دوره ی تحصیل آموزش دیده باشند در اولویت استخدام قرار خواهند داشت. رشته هایی که در کشور دانمارک نیاز به نیرو دارند عبارتند از:

مهندسی برق و الکترونیک؛ مهندسی مکانیک و مواد؛ مهندسی انرژی و محیط زیست؛ مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات؛ پزشک عمومی و متخصص؛ پرستار؛ رشته های مختلف مدیریت؛ مهندسی

شهرسازی؛ مارکتینگ و برنامه نویسی

دریافت تابعیت کشور دانمارک از طریق کار

طبق قوانین اروپا افراد میتوانند از طریق کار کردن در کشورهای اروپایی تابعیت این کشور ها را به دست آورند. بعد از پنج سال زندگی و کار کردن در دانمارک میتوان برای دریافت تابعیت اقدام کرد.
راه های دریافت ویزای کاری برای ایرانیان کمی مشکل خواهد بود به همین دلیل توصیه میشود از طریق تحصیل وارد کشور دانمارک شد وبعد ازفارغ التحصیلی می توان مشغول بکار شد و بعد از پنج سال اقامت و تابعیت این کشور از طریق کار را بدست آورد. یکی از مزایای دریافت اقامت دائم کشور دانمارک از طریق کار این است که همسر و فرزندان متقاضی می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *