همه چیز درباره ی مهاجرت به سوئد

سوئد کشوری است که در شمال اروپا واقع است و پایتخت آن شهر بزرگ استکهلم می باشد.

از نظر مساحت چهارمین کشور بزرگ اروپا می باشد که از شمال با کشور فنلاند و از جنوب با دانمارک همسایه می باشد. مردم کشور سوئد به زبان سوئدی صحبت می کنند و واحد پول رسمی این کشور اروپایی کرون است.

رفاه و استاندارد های زندگی در این کشور بسیار بالاست اما هزینه های زندگی و تحصیل در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی کمی بالاتر است.

مهاجرت تحصیلی به سوئد

برای مهاجرت به سوئد با هدف تحصیل شما ابتدا باید پذیرش خود را از یکی از دانشگاه های این کشور دریافت کنید و بعد از انجام این مرحله برای اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد درخواست دهید. بعد از انجام این مرحله اگر با درخواست شما موافقت شود برخلاف دیگر کشورهای جهان شما در کشور خود کارت اقامت سوئد را دریافت خواهید کرد.

روش درخواست اخذ ویزای تحصیلی

شما می توانید به صورت آنلاین و غیرآنلاین برای اخذ ویزای تحصیلی خود و مهاجرت به سوئد درخواست دهید. به روش غیر آنلاین شما باید درخواست اقامت تحصیلی خود به همراه بقیه مدارک را به سفارت محل زندگی خود تحویل بدهید. اما در روش آنلاین شما همین کار را میتوانید در سایت سفارت انجام داده و فقط برای مصاحبه به سفارت مراجعه کنید .

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم هزینه های تحصیل و مهاجرت به سوئد کمی گرانتر می باشد و شما می توانید شرایط تحصیل با همان کیفیت اما با هزینه کمتر را در مقاله مهاجرت تحصیلی به هلند بررسی کرده و بعد انتخاب کنید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی سوئد

برای مهاجرت به سوئد با هدف تحصیل شرایطی وجود دارد که در ادامه باهم بررسی خواهیم کرد:

ـ برای تحصیل به زبان انگلیسی باید در دوره های زبان دانشگاه های سوئد شرکت کرده و حداقل نمره آیلتس را دریافت کنید.

ـ مدرک تحصیلی دوره قبل به همراه ریز نمرات آن ارائه دهید.

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری و خوداشتغالی در کشور سوئد یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد چرا که سوئد کشوری پیشرفته و رو به رشدی در اقتصاد است. فرد متقاضی با مهاجرت به سوئد از این روش و دریافت اقامت تجاری می تواند بعد از ۴ سال زندگی مداوم در سوئد اقامت دائم این کشور را بدست آورد.

سرمایه اولیه

سرمایه اولیه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود برابر ۵۰ هزار کرون خواهد بود که متعلق به حساب شرکت است و فرد باید هزینه زندگی در سوئد که برای فرد متقاضی ۲۰۰ هزار کرون و برای همسر وی ۱۰۰ هزار و به ازای هر فرزند ۵۰ هزار کرون را داشته باشد. فرد متقاضی می تواند بخشی از سهام یک شرکت ثبت شده به ارزش ۵۰ هزار کرون را نیز بخرد و از این طریق مهاجرت به سوئد را انجام داده و اقامت تجاری بگیرد.

مهاجرت کاری به سوئد

نرخ بیکاری کشور سوئد از سال ۲۰۱۸ کمتر شده است و اگر شما قصد اخذ ویزای کاری سوئد برای راه اندازی کسب و کار داشته باشید باید قبل از آن اجازه قانونی دولت سوئد را بگیرید.

اگر قصد مهاجرت به سوئد برای کار دارید باید قبل از آن تلاش کنید که پیشنهاد کاری از جانب کارفرمایی در سوئد داشته باشید و بعد از آن به سفارت محل زندگی خود رفته و یا بصورت آنلاین تمامی مدارک را فرستاده و درخواست اخذ ویزای کاری به سوئد را انجام دهید.

مدارم مورد نیاز مهاجرت به سوئد برای کار

ـ پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرما در سوئد

ـ دارای بیمه توسط کارفرما باشد.

ـ گذر نامه معتبر

ـ توانایی پرداخت هزینه های زندگی به صورت ماهیانه برابر ۱۳ هزار کرون را داشته باشد.

ازدواج و مهاجرت به سوئد

یکی دیگر از راه های رایج مهاجرت ازدواج است که فرد اصلی باید اقامت موقت یا دائم سوئد را داشته باشد تا بتواند همسر خود را نیز همراه کند.

شرایط ازدواج در سوئد: عدم سوپیشینه؛ سلامت روان؛ سن قانونی دو طرف و توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی

تولد و تابعیت سوئد

بسیاری از کشورها طبق خون و خاک به کسانی که در آنجا متولد می شوند تابعیت خواهد داد. به عنوان مثال در کشورهای آمریکایی اگر فرزندی متولد شود فارغ از داشتن تابعیت پدر یا مادر به ان فرزند تابعیت داده خواهد شد اما در سوئد اگر پدر یا مادر فرزند متولد شده تابعیت سوئدی نداشته باشند به فرزند نیز تابعیت داده نخواهد شد.

هزینه های زندگی در سوئد

همانطور که گفتیم هزینه های زندگی در این شکور نسبت به دیگر کشور های اروپایی کمی بالاتر خواهد بود اما باز هم با توجه به سبک زندگی افراد در سوئد متفاوت است و می توان متوسط مبلغ ماهیانه برای زندگی را برای هر فرد بین ۹ هزار تا ۲۰ هزار کرون در نظر گرفت.

نکته قابل توجه در هزینه ها انتخاب مقصد شهری است که می خواهید در آن زندگی کنید به عنوان مثال زندگی در پایتخت هزینه های بیشتری نسبت به زندگی در دیگر شهر های سوئد خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به سوئد

برای اخذ ویزای سوئد شما باید مدارکی را به سفارت تحویل دهید که عبارتند از:

ـ گواهی تمکن مالی ؛ گذرنامه با ۶ ماه اعتبار؛ مدارک هویتی مثل شناسنامه ؛ موجودی بانکی برابر با ۵۰ میلیون تومان به ازای هر یک نفر؛ سند مالکیت به نام متقاضی ؛ بیمه مسافرتی ؛ دو قطعه عکس ۳در ۴ تمام رخ و رنگی ؛ کپی از قرار داد های سپرده های کوتاه یا بلند مدت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *