تحصیل در هلند

کشور هلند یکی دیگر از کشور های اروپایی می باشد که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و از نظر تحصیل و سیستم آموزشی در جایگاه بالایی قرار دارد چرا که از بیش از ۱۶۰ مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی تشکیل شده که پذیرای دانشجویان بین المللی برای تحصیل هستند. پایتخت کشور هلند شهر آمستردام است.

مدارکی که دانشجویان از دانشگاه های کشور هلند می گیرند در سراسر جهان اعتبار والایی دارند بنابراین تلاش برای اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند کاری درست و آینده ای روشن خواهد داشت.

در ادامه به بررسی شرایط مختلف برای تحصیل در هلند و اخذ اقامت تحصیلی کشور هلند  در مقاطع گوناگون دانشگاه های معتبر  می پردازیم.

تحصیل در هلند و مزایای آن

همانطور که در مقاله بهترین کشور ها ی اروپایی برای تحصیل گفتیم هلند یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل خواهد بود و تدریس در مراکز آموزشی کشور هلند به زبان های آلمانی و انگلیسی انجام می شود و اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در هلند مزایایی در بر خواهد داشت که با هم به بررسی آن می پردازیم:

ـ کشور هلند اقتصاد قوی و مردمی با فرهنگ دارد.

ـ امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری بعد فارغ التحصیلی

ـ همراه داشتن در هنگام تحصیل

ـ دریافت اقامت هلند بعد از ۵ سال کار

ـ تحصیل در دانشگاه های معتبر هلند با زبان انگلیسی

ـ تحصیل بدون محدودیت سنی

ـ دانشگاه هایی برای تمامی رشته ها

تحصیل در مقاطع مختلف هلند

امکان تحصیل برای متقاضیان کشور های مختلف و اخذ ویزای تحصیلی هلند برای همه در همه مقاطع و رشته های تحصیلی وجود خواهد داشت که دولت هلند به برخی از دانشجویان با روش های مختلف بورسیه تحصیلی می دهد از جمله این روش ها می توان تخفیف در شهریه دانشگاه؛ کمک هزینه زندگی در هلند و تحصیل رایگان را نام برد.

تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی

دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی دانشگاه های هلند ۳ تا ۴ سال طول خواهد کشید که یکی از نکات مهم در اخذ ویزای تحصیلی هلند جهت تحصیل در این مقطع داشتن دیپلم و آیلتس ۶ می باشد. تحصیل در دانشگاه های هلند با زبان آلمانی نیاز به مدارک زبانی B1 یا B2 خواهد داشت و همچنین دانشجویان می توانند در کنار تحصیل به ۱۰ ساعت کار در هفته نیز بپردازند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

دوره تحصیلی این مقطع یک الی ۲ سال خواهد بود که برای اخذ ویزای تحصیلی هلند و تحصیل با زبان آلمانی متقاضیان نیاز به مدرک B2 زبان آلمانی خواهند داشت. برای تحصیل در دانشگاه های هلند در مقاطع ارشد افراد باید مدرک کارشناسی مرتبط با رشته تحصیلی خود و مدرک آیلتس ۶.۵ داشته باشند و اجازه کار بمدت ۲۰ ساعت در هفته برای تامین هزینه های زندگی خود خواهند داشت.

تحصیل در مقطع دکتری

دوره تحصیلی این مقطع ۴ ساله می باشد و برای تحصیل به زبان المانی نیازمند مدرک B2 خواهد بود وشرط اصلی برای تحصیل داشتن مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته خواهد بود. برای تحصیل به زبان انگلیسی باید دارای آیلتس حداقل ۶.۵ باشید. دانشجویان مقاطع دکترای تخصصی در تحقیقات دانشگاهی حضور دارند  برای آن حقوق دریافت می کنند.

تحصیل در رشته های پزشکی هلند

اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه های هلند متفاوت تر از دیگر کشورهای اروپایی می باشد :

ـ کارشناسی پزشکی:

این دوره سه ساله خواهد بود که نیازمند ارائه دیپلم با معدل بالا می باشد و می توان به زبان انگلیسی این دوره را گذراند.

ـ کارشناسی ارشد پزشکی:

این دوره در هلند سه سال است که برای تلاش در حهت اخذ ویزای تحصیلی هلند باید بدانید دروس به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد اما برای افرادی که قصد تحصیل در هلند به عنوان دکتر دارند دروس به زبان هلندی تدریس می شود.

ـ آموزش پزشکی:

این دوره مارآموزی یک ساله است که در بیمارستان های هلند انجام می شود و افراد باید برای ارتباط با بیماران بیمارستان به زبان هلندی تسلط کافی داشته باشند.

تحصیل در رشته دندان پزشکی هلند

تحصیل در این رشته در دانشگاه های هلند دارای دو بخش خواهد بود که بخش اول شامل تدریس تمامی دروس علوم پایه است که چهار سال به طول می انجامد و کارهای عملی نیز به دانشجویان آموزش داده می شود و بعد از گذراندن این دوره افراد می توانند برای تحصیل در کارشناسی ارشد به مدت دو سال اقدام کنند که به صورت حضوری و انلاین ارائه خواهد شد و شامل تدریس دوره های اصلی ؛ دوره تخصصی و پروژه های تحقیقاتی می باشد.

تحصیل در مدارس هلند

دوره ابتدایی در هلند از ۴ یا ۵ سالگی آغاز شده و در ۱۲ سالگی پایان می یابد. این دوره دارای ۸ گروه درسی بر اساس توانایی کودکان و تعیین سطح درسی آنها متفاوت می باشد که برای تعیین سطح کودکان باید آزمونی داده شود که نام این آزمون سیتوتوتس است. دوره متوسطه در کشور هلند از ۱۲ سالگی آغاز می شود و تا ۱۶ سالی آموزش برای دانش آموزان اجباری می باشد. دوره تحصیل متوسطه ۴ یا ۵ ساله می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی هلند

اخذ ویزای تحصیلی هلند نیازمند مدارکی خواهد بود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

پاسپورت معتبر؛ مدرک پرداخت هزینه های اقامت در هلند؛ نامه رسمی از دانشگاهی که پذیرش گرفته اید؛ بیمه درمانی؛ گردش حساب در شش ماه گذشته؛ فرم پذیرش تکمیل شده دانشگاهی فرد متقاضی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *