همه چیز درباره ی مهاجرت تحصیلی به دانمارک

امروز قصد داریم تا با نوشتن این مقاله هر آنچه برای تحصیل در دانمارک نیاز است را بدانیم.

کشور دانمارک یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپاست که در شمال اروپا قرار دارد. شهر کپنهاگ پایتخت آن را تشکیل می دهد و دارای زبان رسمی دانمارکی و واحد پولی کرون است. این کشور بهترین و قوی ترین سیستم آموزشی را در سطح جهان داراست که پذیرای دانشجویان بین المللی از سطح جهان با هزینه های متفاوت با توجه به مقطع و رشته تحصیلی در دانشگاه های خود می باشد.
در سال های اخیر متقاضیان زیادی برای مهاجرت به دانمارک درخواست داده بودند و از همین امر میتوان نتیجه گرفت این کشور برای مهاجرت مقصد خوبی به شمار می رود. اولین قدم برای مهاجرت به دانمارک برای تحصیل درخواست ویزای تحصیلی می باشد و اگر قصد ماندن و زندگی کردن در این کشور را دارید می توانید بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های دانمارک به شغلی مشغول شوید و بعد از آن درخواست تابعیت این کشور را بدهید.

سهمیه های تحصیلی دانمارک

افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه های دانمارک می توانند ازیکی از دو سهمیه برخوردار شوند:
سهمیه گروه یک برای کسانی است که از معدل بالای دیپلم دبیرستانی برخوردار هستند و نمرات خوبی در درسهای شیمی؛ ادبیات؛ زبان خارجی؛ ریاضیات و فیزیک کسب کرده اند.
سهمیه گروه دو به کسانی تعلق خواهد گرفت که دارای تجربه حرفهای بدون داشتن دیپلم هستند و با شرایط و ضوابط خاصی به تحصیل در دانشگاه های دانمارک در رشته انتخابی خود می پردازند. این افراد می توانند از طریق رشته های فنی و حرفه ای و نمره ۷ در درسهای ریاضی؛ فیزیک و شیکی وترد دانشگاه شوند.

مهاجرت تحصیلی به دانمارک

همانطور که در مقاله مهاجرت به دانمارک گفتیم دانشگاه های این کشور از سطح آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند و همین باعث شده تا این کشور مقصد بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کشور های خارجی از طریق تحصیلات باشد.
کشور دانمارک رتبه هفتم در زمینه آموزش عالی را دارد و مدرک اخذ شده از دانشگاه های دانمارک در سطح جهان بسیار معتبر و شناخته شده هستند. افراد می توانند با تحصیل در دانمارک همزمان به کاری که می خواهند مشغول شوند.

هزینه های تحصیلی کشور دانمارک

به دلیل بالارفتن هزینه های زندگی می توان گفت هزینه تحصیلی دانشگا های دانمارک آنچنان پایین نیست و سالیانه برابر ۸۰۰۰ تا ۲۳۰۰۰ یورو می باشد اما چون تحصیل در دانشگاه های این کشور مزیت های بالایی دارد می توان از این هزینه ها چشم پوشی کرد.

دانمارک از بهترین و شادترین کشور های جهان به شمار می رود چرا که مردمی بسیار مهربان و خونگرم دارد و آب و هوای این کشور نیز برای مهاجرت بسیار انتخاب درستی می باشد.

ویزای تحصیلی دانمارک

برای تحصیل در دانشگاه های دانمارک اولین کاری که باید انجام دهید درخواست پذیرش برای یکی از این دانشگاه ها می باشد که جوابدهی به این درخواست حدودا دوماه به طول خواهد انجامید.ـ بعد از جلسه برای درخواست آنلاین در سفارت؛ شما باید در کنسولگری کشور دانمارک حاضر شوید و فرم درخواست اقامت توسط دانشگاهی که از آن پذیرش گرفتید و خود فرد متقاضی پر شده باشد.

ـ باید در سفارت انگشت نگاری و آماده کردن عکسهای مورد نیاز نیز انجام شده باشند.
ـ باید یک مصاحبه حضوری برای گرفتن اقامت تحصیلی دانمارک نیز انجام دهید.

همانطور که در مقاله مهاجرت به دانمارک گفتیم فرد اگر موفق به اخذ ویزای تحصیلی دانمارک شود می تواند همراه ی با خود به این کشور بیاورد. این همراه فرد متقاضی می تواند در کلاسهای زبان شرکت کند و با تسلط به زبان دانمارکی شانس پیدا کردن شغل در این کشور را برای خود بطور چشم گیری افزایش خواهد داد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصلی دانمارک

دانشجویانی که خواهان تحصیل در دانشگاه های دانمارک می باشند باید برای اخذ ویزای تحصیلی به منظور اقامت در این کشور به کنسولگری یا سفارت دانمارک مراجعه کنند و مدت زمان بررسی این درخواست یکماه خواهد بود و فرد باید در این فرآیند مدارک لازم را تهیه کرده باشد:

دارک شناسایی اعم از عکس و پاسپورت؛ نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر؛ مدرک زبانی دانمارکی یا آلمانی و نروژی؛ مدرکی مثل بورسیه یا صورت حساب بانکی در جهت نشان دادن تمکن مالی؛ هزینه

لازم برای دریافت ویزای تحصیلی

دریافت اقامت دانمارک

فرد متقاضی تحصیل در دانشگاه های دانمارک می تواند بعد از فارغ التحصیلی در دانمارک مشغول به کار شود و در آنجا به زندگی ادامه دهد و بعد از چند سال زندگی و کار کردن با پرداخت مالیات می تواند درخواست تابعیت این کشور را بدهد.

مقاطع تحصیلی دانمارک

در مقطع لیسانس که دوره ای بمدت ۴ سال دارد دانشجویان می توانند مشغول به کار شوند و هزینه های تحصیلی و زندگی خود را پرداخت کنند. اگر نمرات دریافتی این مقطع از سطح بالایی برخوردار باشد افراد می توانند بدون آزمون مجدد وارد مقطع فوق لیسانس دوساله شوند.

دانشجویان این مقطع نیز می توانند به کاری مشغول شوند اما جدا از آن کشور دانمارک برای مقاطع تحصیلی فوق لیسانس به دانشجویان اینترشیپ{ هزینه تحصیل با خودتان است اما در صورت نیافتن شغل به شما کارورزی می دهند} خواهد داد.

اگر در طی این دوره کارورزی از شما رضایت کافی را دریافت کنند به شما پیشنهاد استخدام خواهند داد. مدرک زبانی برای تحصیل در دانمارک بسیار حائز اهمیت خواهد بود و سطح مورد نیاز نمره برای مقطع لیسانس آیلتس ۶ و در مقطع فوق لیسانس ۶.۵ می باشد.

دانشجویان مقطع دکتری در حین تحصیل در دانشگاه های دانمارک حقوق نیز دریافت می کنند بهع همین دلیل دانشجویان این مقطع از شرایط زندگی و مالی خوبی برخوردار خواهند بود.این دانشجویان بعد از تحصیل می توانند درخواست اقامت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *