اقامت در دانمارک و سرمایه گذاری

دانمارک یکی از کشور های اروپایی است  و دارای ۵.۵ میلیون نفر می باشد. ای نکشور یکی از کشور های مرفه اروپا است و سطح زندگی افراد در دانمارک بسیار بالاست به همین دلیل از سرمایه گذاری از خارج از کشور خود به شدت استقبال می کنند و سرمایه گذاری راهی مطمئن و امن برای اقامت در دانمارک خواهد بود.

کشور دانمارک به دلیل داشتن رتبه بالای بین المللی در شفافیت سازی سرمایه گذاری و شاخص آن محلی مطمئن برای سرمایه گذاری و بعد از آن اخذ اقامت می باشد.

دلایلی که کشور دانمارک را برای اقامت و سرمایه گذاری مناسب کرده داشتن خطوط هوایی قابل اطمینان و کاربلد؛ قوانین ایمن؛ راحتی به وجود آوردن کسب و کاری امن می باشند. می  توان با اطمینان گفت اقامت در دانمارک از طریق سرمایه گذاری راهی بسیار مطمئن و آسان خواهد بود. ناگفته نماند تحصیل در دانمارک راهی آسوده تر خواهد بود چرا که شرایط کار بعد از فارغ التحصلی قطعی می باشد.

مزایای اقامت در دانمارک و سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور دانمارک راهی برای مهاجرت به این کشور می باشد که از مزایای بالایی برخوردار است:

ـ اخذ اقامت آسان برای موقعیت های شغلی بالا مرتبه بدون نیاز به مدارک رسمی

ـ مهارت های زبانی آسان

ـ دسترسی آسان و سریع برای راه اندازی کسب وکار

ـ ثبت نام آنلاین در چند ساعت

روش های سرمایه گذاری در دانمارک

سرمایه گذاری در دانمارک از طریق روشهای مختلف و متنوعی انجام می شود که در ادامه به معرفی آن می پردازیم:

ساخت وساز در دانمارک؛ ثبت شرکت در دانمارک؛ خرید ملک در دانمارک؛ خرید اوراق و املاک تجاری در دانمارک

خرید ملک برای سرمایه گذاری در دانمارک

خرید ملک در دانمارک همانند کشور های دیگر شرایطی دارد به عنوان مثال در کشور اتریش می توان فقط ملکی به ارزش ۵۰۰ هزار یورو خرید تا اجازه اقامت را دریافت کنند اما در کشورآلمان خرید ملک برای همه بدون محدودیت انجام می شود اما راهی برای دریافت تابعیت کشور آلمان از طریق خرید ملک نخواهد بود و اخذ اقامت در آلمان از طرق مختلفی امکانپذیر می باشد به همین دلیل خرید ملک در دانمارک نیز از شرایطی خاص برخوردار می باشد:

ـ ۵ سال متوالی در دانمارک زندگی کرده باشد.

ـ اقامت دائم دانمارک را داشته باشند.

دو گروه بالا تنها کسانی هستند که می توانند در دانمارک ملک غیر منقول خریداری کنند.

هزینه خرید ملک در دانمارک به دلار آمریکا برابر ۳۰۰ هزار دلار می باشد و اگر فردی پاسپورت این کشور را نداشته باشد و بخواهد برای خرید ملک اقدام کند باید اول از وزارت دادگستری کشور دانمارک اجازه این کار را بگیرد.

فردی که به زبان انگلیسی مسلط باشد اقامت در دانمارک برایش راحت خواهد بود اما برای وسعت ارتباطات اجتماعی و آشنایی با بقیه افراد مسلط شدن به زبان دانمارکی کمک کننده خواهد بود.

نرخ تورم و خرید ملک

در سالهای اخیر نرخ تورم در کشور دانمارک افزایش چندانی نداشته بنابراین خرید ملک در این کشور نیز با افزایش قیمت رو به رو نیست.

در سالهای اخیر در کشور دانمارک از سال ۲۰۱۸ که نرخ تورم برابر ۰.۷۰ درصد بوده تا به امروز یعنی در سال ۲۰۲۱ نرخ تورم به ۱.۲ درصد رسیده و اینگونه که مشخص است افزایش نرخ تورم آنقدر چشم گیر نبوده تا بر روی قیمت اقلام یا مسکن کشیده باشد. می توان نتیجه گرفت که سرمایه گذاری در دانمارک از طریق خرید ملک از سالهای اخیر تا کنون تغییری نداشته است.

هزینه خرید ملک برای یک آپارتمان در شهر های بزرگ دانمارک برابر ۵۱۳۸ یورو و هزینه خرید آپارتمان در شهر های کوچک دانمارک برابر ۳۵۶۹ یورو خواهد بود.

سرمایه گذاری در دانمارک از طریق ثبت شرکت

آژانس های تجاری که زیر نظر وزارت امور اقتصادی کشور هستند مسئول انجام امور برای ثبت شرکتها می باشند. در واقع فرد متقاضی سرمایه گذاری در دانمارک باید شریکی با تابعیت دانمارکی داشته باشد و همانند شرایط  ثبت شرکت در امارات  حدود پنجاه و یک درصد سهام شرکت متعلق به فردی باشد که دارای تابعیت دانمارکی است. در دانمارک شرکت های مختلفی وجود دارند : مالکیت انحصاری؛ شرکت خصوصی مسئولیت پذیر؛ شرکت دولتی با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی می باشند.

شرایط ثبت شرکت برای سرمایه گذاری در دانمارک

اخذ اقامت دانمارک از طریق روش ثبت شرکت در این کشور انجام خواهد شد. ثبت شرکت از طریق ثبت نام آنلاین در دانمارک امکانپذیر می باشد چرا که انجام مراحل ثبت توسط سازمان کسب و کار دانمارک و امضای متقاضی به صورت دیجیتال و تاسیس یک شعبه از شرکت در دانمارک انجام خواهد شد ناگفته نماند این روش کمی زمانبر خواهد بود و ممکن است چندین هفته به طول انجامد.

 اگر بخواهید ثبت شرکت را بصورت حضوری و کتبی انجام دهید به مدت ۲ الی ۳ هفته زمان میبرد و شما حتی می تواند مالکیت شرکت های غیر فعال اما ثبت شده در دانمارک را نیز بخرید. هزینه ثبت شرکت در کشور آلمان به منظور دریافت اقامت این کشور برابر ۶۷۰ کرون دانمارک می باشد.

سرمایه اولیه ای که فرد متقاضی ثبت شرکت در دانمارک باید داشته باشد برای ثبت شرکت عمومی و خصوصی متفاوت می باشد:

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود عمومی برابر ۴۰ هزار کرون و با مسئولیت محدود خصوصی برابر ۴۰۰ هزار کرون دانمارک خواهد بود.

 استارت آپ و اقامت در دانمارک

اگر کسی هزینه اولیه برای ثبت شرکت در کشور دانمارک را نداشته باشد می تواند با داشتن گروهی به منظور ایده پردازی برای پیشنهاد ایده های فوق العاده کمک هزینه ای برای سرمایه گذاری در دانمارک داشته باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کشور دانمارک

گذرنامه معتبر؛ شناسنامه با کپی آن به همراه ترجمه رسمی؛ ارائه مدارک و اسناد توان مالی؛ گواهی سوابق کاری با ترجمه رسمی؛ تنظیم اساسنامه شرکت؛ مدارک مربوط به افتتاح حساب برای شرکت

شرایط ثبت شرکت در دانمارک

شعبه های شرکت های خارجی در دانمارک نیازی به پرداخت مالیات ندارند اما پیشنهاد می شود شرکت اصلی در کشور دانمارک تاسیس شود چرا که با افتتاح شرکت اصلی در دانمارک فرد می تواند گواهی تاسیس شعبات شرکت را در مناطق اسکاندیناوی و اتحادیه اروپا را نیز به دست آورد.

قوانین ثبت شرکت در دانمارک عبارتند از:

حسابداری شرکت باید حساب های سالیانه را به مرکز ارائه دهد.

آدرس زسمی شرکت در کشور دانمارک باشد.

شرکت اصلی در دانمارک ثبت شده باشد.

مالیات شرکت های سهامی عام و خاص متفاوت نخواهند بود.

هر سهامدار در شرکت به اندازه سهام خود مسئولیت دارد.

ثبت شرکت در دانمارک امکان کار در دانمارک  و تحصیل در دانمارک را فراهم می آورد به علاوه اینکه بیمه افراد رایگان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *