دریافت اقامت کره جنوبی با روش های مختلف

کشور کره جنوبی یکی از کشور های قاره آسیا است که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از مهاجران واقع شده است.

کره جنوبی کشوری است که رشد و پیشرفت چشم گیری در زمینه اقتصاد و صنعت و علم داشته و خیلی از متقاضیان مهاجرت در صدد اخذ اقامت کره جنوبی هستند تا بتوانند آینده ی روشنی در این کشور برای خود به وجود آورند.

پایتخت کشور کره شهر سئول می باشد که یکی از شهرهای پیشرفته و مدرن کره است. یکی از مزیت های مهاجرت به این کشور رفاه بالا برای زندگی خواهد بود چرا که با جشن ها و فستیوال های خیابانی باعث شادی و خوشحالی مردم می شوند و افراد با هزینه های زندگی در کره حتی می توانند پس انداز قابل قبولی نیز برای خود داشته باشند.

در ادامه با تیم مهاجرتی کاسپین همراه باشد تا انواع روش های اخذ اقامت کره جنوبی را باهم بررسی کنیم.

روش های مهاجرت به کره جنوبی

ـ مهاجرت از طریق سرمایه گذاری :

یکی از روش های اخذ اقامت کره جنوبی با سرمایه گذاری همانند کشور های دیگر مثل سرمایه گذاری در دانمارک از طریق خرید ملک یا ثبت شرکت در کره جنوبی انجام می شود. این کشور شرایط را برای دریافت ویزا از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک بسیار ساده بیان کرده است.

ـ مهاجرت از طریق ازدواج :

کشور کره جنوبی نیز همانند دیگر کشورها مثل اخذ اقامت از طریق ازدواج در پرتغال به دنبال اثبات واقعی بودن ازدواج می باشد تا با اطمینان کامل به فردی که با یکی از تبعه کشورش ازدواج می کند ویزا بدهد. از شرایط دریافت ویزای کره جنوبی از طریق ازدواج می توان توان مالی مناسب و بازه سنی تعیین شده را نام برد.

برای دریافت ویزا از طریق ازدواج شما باید چند سالی در این کشور زندگی کرده باشید و برای دریافت ویزا شناسنامه هر دو نفر و گواهی تابعیت همسر نیاز است و باید گواهی ضمانت حمایت مالی نیز دریافت کنید و همه مدارک را در زمان معین به سفارت ارائه دهید.

ـ مهاجرت کاری :

برای اخذ اقامت در کره جنوبی از طریق ویزای کاری شما باید دارای رزومه کاری خوب باشید و اگر موفق به اخذ اقامت از طریق ویزای کار شوید می توانید از حقوق و مزایای خوبی برخوردار باشید. فرصت های شغلی در این کشور متنوع است و همین امر باعث شده متقاضیان زیادی در جهت اخذ ویزای کاری برای کره جنوبی درخواست دهند. مجوز کار در کشور کره جنوبی از سمت دولت این کشور با ساعت کاری و حقوق مشخص صادر خواهد شد.

یکی از شغل های پرطرفدار در این کشور تدریس زبان می باشد اما در زمینه های دیگر مثل کامپیوتر و آی تی و ساخت وساز نیز رونق شغلی دیده می شود. یکی از شرایط مهم برای اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ویزای کاری یادگیری زبان این کشور می باشد.

قرارداد های کاری دراین کشور به مدت یکسال بسته می شود و اگر شرایط به خوبی طی شود امکان تمدید مجدد ویزا وجود خواهد داشت و اگر در روند رشد اقتصادی این کشور تاثیر گذار باشید ویزا بمدت ۵ سال تمدید خواهد شد و بعد از گذشت پنج سال می توانید درخواست اقامت دائم داشته باشید.

ـ مهاجرت با کار آفرینی :

کشور کره جنوبی به نخبه هایی که ایده های مناسب و عالی دارند اما از بودجه ی کافی برخوردار نیستند ویزای کارآفرینی خواهد داد.

ـ ویزای توریستی :

کره جنوبی به کسانی که می خواهند در مدت زمان محدودی به این کشور سفر کنند ویزای توریستی اهدا می کند. برای دریافت این ویزا فرد باید پاسپورت و شش قطعه عکس با پس زمینه سفید؛ اصل شناسنامه با ترجمه رسمی و کپی از تمام صفحات و اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضا را ارائه دهد. این ویزا به مدت ۹۰ روز اعتبار دارد و افراد نمی توانند در این مدت در کشور کره جنوبی به کار یا تحصیل بپردازند.

ـ ویزای تحصیلی :

افراد متقاضی مهاجرت و زندگی و اخذ اقامت دائمی در کره جنوبی هستند می توانند با دریافت ویزای تحصیلی این کشور بعد از فارغ التحصیلی کار پیدا کنند و بعد از آن هم در این کشور به زندگی بپردازند. همانند کشور دانمارک برای تحصیل شما ابتدا باید یکی از دانشگاه های کره که به شرایط شما نزدیکتر خواهد بود را انتخاب کنید و بعد از آن مدارک لازم را برای بررسی به این دانشگاه ارائه دهید بعد از گذشت از این مرحله و دریافت نامه پذیرش از دانشگاه شما باید اسناد تایید شده و نامه پذیرش را به سفارت کره جنوبی بدهید تا بررسی شود و ویزای تحصیلی برای شما صادر خواهد شد.

برای تحصیل در کره جنوبی باید ویزای نوع D را انتخاب کنید تا بتوانید بیش از ۹۰ روز در کره زندگی کنید.

شرایط مهاجرت به کره جنوبی از طریق ویزای تحصیلی

ـ برای تحصیلی در مقطع لیسانس یا بالاتر افراد باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند.

ـ ارائه پاسپورت با عکس رنگی

ـ تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی

ـ پرداخت هزینه ویزا و شهریه دانشگاه

ـ ارائه نامه پذیرش از دانشگاه

ـ حساب بانکی فرد باید مقدار پول مشخصی داشته باشد.

ـ فرد برای دریافت مستر کارت یا ویزا کارت اقدام کند.

اگر فرد از زمان لیسانس تا دکتری یعنی به مدت ۱۰ سال  در این کشور مشغول تحصیل باشد می تواند شرایط دریافت شهروندی را بررسی کند و ناگفته نماند افراد در  طی تحصیل خود می توانند به کار های پاره وقت با مدت زمان گفته شده مشغول شوند.

ـ مهاجرت با همراه :

با ویزای خویشاوندی می توانید از این طریق وارد کشور کره جنوبی شوید در صورتی که یکی از اعضای خانواده شما در آنجا زندگی کند  و هر قدر که فرد خویشاوند می خواهد در کره زندگی کند شما نیز اجازه زندگی دارید اما اگر می خواهید مدت زمان اقامت در کره جنوبی را افزایش دهید با فرم مخصوصی پر کنید.

شرایط کاری در کره جنوبی

افرادی که می خواهند شغلی در این کشور داشته باشند می توانند با تدریس زبان انگلیسی حقوقی به اندازه یک کارمند عالی رتبه داشته باشند.

ساعات کاری افراد در کره به مدت ۶۸ ساعت در هفته اعلام شده که مزایای مربوط به بیمه درمانی و سلامت و کارهای مربوط به بازنشستگی در حدود ۳۵ درصد مالیات در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *