سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کره جنوبی

کره جنوبی یکی از کشور های قاره آسیاست که از لحاظ فرهنگ و اقتصاد بسیارغنی می باشد.
اگر قصد اخذ اقامت کره جنوبی را دارید چون این کشور برای سرمایه گذاری های اقتصادی باز است می تواند به شما از راه سرمایه گذاری برای گرفتن اقامت کره جنوبی کمک کند.
یکی از راه های سرمایه گذاری در کره و اخذ اقامت این کشور ثبت شرکت در کره جنوبی می باشد.

سرمایه گذاری در کره جنوبی

کشور کره جنوبی سعی داشته در سال های اخیر سرمایه گذاری و تجارت های بین المللی را در کشورش افزایش دهد و در بخش های مختلفی از جمله مهندسی و خودرو و مواد غذایی بسیار تخصص دارد. این کشور پل ارتباطی از لحاظ تجاری بین کشور های چین و ژاپن می باشد و از لحاظ اقتصادی یکی از منابع قدرتمند در سطح جهان معرفی شده است.
برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت به منظور اخذ اقامت کره جنوبی شما به ویزای مشاغل یا مشارکت نیاز خواهید داشت و این درخواست باید از سمت سفارت یا کنسولگری کشورتان به کره ارسال شود.

مراحل ثبت شرکت در کره جنوبی

همانطور که در مقاله روش های مهاجرت به کره جنوبی گفتیم یکی از راه هایی اخذ ویزای کره جنوبی به منظور اقامت در این کشور سرمایه گذاری و ثبت شرکت می باشد و در ادامه به مراحل انجام این عمل می پردازیم:

ـ ارائه اجاره نامه دفتر تجاری در کره جنوبی
ـ تنظیم و ارائه اساسنامه شرکت
ـ ارائه بیزینس پلان برای طرح توجیه اقتصادی و برنامه های آینده شرکت
ـ ارائه گذرنامه فرد متقاضی به همراه آدرس سکونت با ترجمه رسمی
ـ افتتاح حساب به نام شرکت یا شخص اصلی شرکت
ـ ثبت نام در مرکز مالیات کره جنوبی و دریافت گواهی کسب و کار

انواع شرکت هایی که در کره جنوبی می توان تاسیس کرد:

مشارکت عمومی؛ مشارکت محدود؛ شرکت محدود خصوصی؛ شرکت با مسئولیت محدود؛ شرکت سهامی خاص

شما می توانید شعبه یک شرکت خارجی را در کره افتتاح کنید و برای این منظور باید شعبه را در بانک مشخص کنید و برای ثبت نام مشاغل و ثبت دادگاه اقدام لازم را انجام دهید.
برای ایجاد یک شرکت با مسئولیت محدود نیاز به سرمایه ای به اندازه ۳۶ هزار یورو خواهید داشت.
بعد از انجام همه کارها شرکت باید توسط دفتر استاد رسمی تایید شود و موسس شرکت برای ثبت نام تعیین شود و بعد مسئولیت شرکت به عهده مدیر عامل خواهد بود.

هزینه های ثبت شرکت در کره جنوبی

در این قسمت قصد داریم هزینه های لازم برای ثبت شرکت به منظور اخذ اقامت کره جنوبی را باهم بررسی کنیم:

ـ مالیات تحصیلی محلی: ۲۰ درصد از مالیات ثبت نام و مجوز
ـ هزینه های برگزاری دادگاه برای تنظیم اساسنامه: ۸۰ هزار وون کره جنوبی بسته به میزان سرماه این مقدار متفاوت خواهد بود.
ـ ثبت نام و مجوز مالیات: ۰.۴ الی ۱.۲ سرمایه که بسته به محل ادغام شرکت دارد.
ـ هزینه ثبت نام از ادغام شرکت: ۲۰ الی ۳۰ هزار وون که بستگی به روش ثبت نام دارد.

مالیات ثبت شرکت ها در کره جنوبی

کره جنوبی در بین کشور ها رتبه چهارم اقتصادی را دارد و نقش مهمی در بین کشور های صادر کننده ایفا می کند بنابراین سرمایه گذاری و ثبت شرکت های تجاری برای اخذ اقامت کره جنوبی یکی از راه های فوق العاده برای مهاجرت می باشد. شرکت های خارجی در کره جنوبی از درآمد منابع داخلی مالیات می گیرند اما شرکت های مشمول مالیات بر ارزش افزوده باید بعد از بیست روز پس از شروع کار شرکت در سازمان های امور مالیات ثبت نام کنند. این مالیات ها از میزان کالاها و خدمات با نرخ در درصد واریز می شود. فرد باید قبل از شروع فعالیت با مقامات دولتی کره جنوبی تماس بگیرد تا شرایط را بررسی کند.

کره در سال ۲۰۱۱ حدود ۵۳ درصد از اقتصاد کل جهان را تشکیل داده بود و این خیلی بیشتر از اقتصاد دوم جهان یعنی چین با آمار ۲۹ درصد می باشد و ناگقته نماند این کشور از لحاظ صادرات در سال های گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

مزایا و معایب ثبت شرکت در کره جنوبی

مزایا: تمایل به عرضه محصولات با کیفیت؛ سیستم حمل و نقل قوی؛ به دلیل سیستم آموزشی قوی نیروی کار بسیار ماهر عمل می کند؛ سیستم بانکی کارآمد؛ موقعیت مالی قوی بین المللی؛ قابلیت های زیاد برای تحقیق و توسعه؛ موقعیت های برتر در بخش الکترونیک؛ افزایش رشد سرمایه گذاری در آسیا؛ زیرساخت های قوی

معایب ثبت شرکت و سرمایه گذاری برای اخذ اقامت کره جنوبی: دستمزد و حقوق در کره بالاست؛ قبل از شروع فعالیت ها باید محلی برای شرکت اجاره شود و ناگفته نماند اجاره در کشور کره جنوبی برای هر متر مربع برابر ۶۰ دلار می باشد؛ مردم کره جنوبی به زبان انگلیسی مسلط نیستند و همین دلیلی برای مشکلات برای سرمایه گذاران خارجی خواهد بود؛ دولت کشور کره جنوبی سرمایه گذاری خارجی دربخش های برق و کشاورزی و رادیو وتلویزیون کره را ممنوع کرده و فقط اتباع کشور کره می توانند در این بخش ها فعالیت داشته باشند؛ زبان رسمی کره جنوبی زبان کره ای است بنابراین تمامی اسناد ثبت شرکت باید به زبان کره ای باشد.

انواع ویزای کاری کره جنوبی

ـ ویزای D-8 { ویزای سرمایه گذاری شرکت}
ـ ویزای F-5 { ویزای اقامت دائم }
ـ ویزای F-6 { ویزای مهاجرت از طریق ازدواج }

اخذ اقامت کره جنوبی از راه ثبت شرکت

افراد خارجی می توانند برای دریافت ویزای اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت اقدام کنند اما برای این کار فرد باید مقدار مشخصی در کره جنوبی سرمایه گذاری کند تا ویزای اقامت برای او خانواده اش صادر شود.

برای دریافت ویزای اقامت D-8 کشور کره در سال ۲۰۱۰ تصمیم گرفت که مبلغ سرمایه گذاری را برای دریافت این ویزا از ۴۲ هزار دلاتر به ۸۴ هزار دلار افزایش دهد چون عده ی زیادی با ویزای سرمایه گذاری به این کشور وارد شده اند اما هیچ بیزینسی راه اندازی نکردند بنابراین این ویزا فقط برای سرمایه گذاران واقعی مناسب خواهد بود.
ویزایF-5 برای اقامت دائم در کره جنوبی خواهد بود و فقط به مدیران عالی رتبه و سرمایه گذاران خارجی تعلق می گیرد.

شرایط دریافت اقامت دائم

ـ فردی که با مقدار مشخصی سرمایه در یکی از شرکت های کره سرمایه گذاری کرده می تواند برای ویزای F-5 در خواست دهد و باید سابقه ۵ سال زندگی در کره داشته باشد و سه فرصت شغلی در این کشور به وجود آورده باشد.
ـ به اندازه حداقل مقدار مشخص شده از سمت وزارت دادگستری کره جنوبی سرمایه گذاری کند.
ـ دست کم پنج شهروند کره ای را استخدام کرده باشد.

مدارک مورد نیاز سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کره جنوبی

گواهی مالیاتی؛ نامه توان مالی از بانک؛ گواهی عدم سو پیشینه؛ اسناد شرکت ثبت شده؛ گذرنامه معتبر با ۶ ماه اعتبار؛ اجاره نامه دفتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *