ویزای خانوادگی آمریکا

کسی از کشور دیگری که به طور دائم در آمریکا زندگی می کند و شهروند آمریکا محسوب میشود وبه نوعی می توان گفت اقامت دائم این کشور را دارد در صورتی که از اعضای خانواده شما باشد و توان مالی کافی برای حمایت شما در این کشور را داراست می تواند حامی شما برای دریافت ویزای خانوادگی و گرین کارت کشور آمریکا و مهاجرت به این کشور شود.

اگر قصد مهاجرت به آمریکا رادارید ما به شما مطالعه مقاله  انواع روش های مهاجرت به آمریکا را پیشنهاد می کنیم.

مهاجرت نامحدود به آمریکا  { مهاجرت سریع با ویزای خانوادگی }

کسی که با یک شهروند آمریکایی ارتباط خانوادگی دارد می تواند برای دریافت این ویزا اقدام کند و هرساله تقاضا برای دریافت این ویزا بسیار و نامحدود می باشد.

اینجا می توانید انواع ویزاهای خانوادگی را ببینید.

 

ویزای نامحدود به آمریکا { ویزای خانوادگی اولویت دار }

در واقع می توان گفت این ویزا نیز برای کسانی است که ارتباط فامیلی؛ خانوادگی؛ ارتباط نزدیک یا خاص با کسی دارند که شهروند آمریکا محسوب می شود انواع مختلفی دارد:

ـ اولویت خانوادگی اول F1:

این ویزا شامل پسران و دختران مجرد شهروندان آمریکایی می باشد که هرساله حدود۲۳۴۰۰ ویزا برای این دسته صادر می شود.

ـ اولویت خانوادگی دوم F2:

این ویزا به فرزندان کوچک و همسران و دختران وپسران مجرد بالای ۲۱ سال شهروندان آمریکایی تعلق می گیرد که حدود هفتادوهفت درصد این ویزا به همسران و فرزندان و مابقی به دختران وپسرا مجرد تعلق خواهد گرفت  و هرساله ۱۱۴۲۰۰ ویزا از این نوع صادر می شود.

ـ اولویت خانوادگی سوم F3:

این ویزا نیز برای دختران و پسران متاهلی می باشد که پدر و مادرشان شهروند آمریکا کی باشند و هرساله ۲۳۴۰۰ ویزا از این نوع صادر می شود.

ـ اولویت خانوادگی چهارم F4:

این ویزا به کسانی تعلق می گیرد که خواهر یا برادر یا همسر وفرزندانشان شهروند آمریکا هستند وبیشتر از ۲۱ سال سن دارند و هر ساله ۶۵۰۰۰ ویزا از این نوع صادر می شود.

مدت زمانی که برای تشکیل پرونده این ویزاها در نظر گرفته شده است شبیه به هم می باشد اما زمان انتظار برای دریافت جواب و نتیجه با توجه به نوع ویزا و ملیت فرد متفاوت خواهد بود اما با برنامه ریزی زمانی درست می توان از به وجود آمدن مشکلاتی مانند:

تاخیر در بررسی پرونده؛ باطل شدن تقاضای ویزا؛ ازبین رفتن هزینه های مربوط به تشکیل پرونده دریافت ویزا؛ محدودیت سنی برای حامیان ومتقاضیان؛ ممنوع الورود شدن به آمریکا و پرداخت مجدد هزینه ها برای تشکیل دوباره پرونده ها جلوگیری به عمل آورد.

قوانین مرتبط با ویزاهای خانوادگی

کسانی که می خواهند حامی افرادی شوند که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند باید در وهله ی اول پرونده ای برای کسی که فامیل آنها محسوب می شود تشکیل دهند که برای این پرونده باید فرم I-130 را پر کنند.

کسانی که می خواهند برای خواهربرادر یا والدین خود پرونده ای ثبت کنند و حامی آنها باشند باید سن آنها ۲۱ سال یا بالاتر باشد اما برای دیگر دسته های ویزاهای خانوادگی سن قانونی ای ثبت نشده است.

مشکلات تقاضای گرین کارت آمریکا بعد از مهاجرت

کسانی که گرین کارت آمریکا را دارند و شهروند این کشور محسوب می شوند نمی توانند برای والدین وخواهر یا برادر خود در خواست گرین کارت کنند چون باید ۶۰ ماه از تاریخ گرین کارت  صادر شده برای خودشان بگذرد و حدود ۳۰ ماه از این ۶۰ ماه را در آمریکا به سر برده باشند و لازم نیست این مدت پشت سر هم باشد و می توانند در این بین از کشور خارج شوند اما ناگفته نماند در هر سال نباید بیشتر از ۶ماه خارج از کشور آمریکا باشند.

اگر کسی که گرین کارت آمریکا را دارد مجبور باشد برای مدت طولانی از این کشور خارج شود باید از دولت آمریکا اجازه بگیرد در غیر این صورت گرین کارت وی باطل خواهد شد.

کسی که گرین کارت امریکا را دارد نمی تواند نامزد خود را با ویزای نامزدی به آمریکا ببرد و باید ابتدا ازدواج صورت بگیرد تا بتواند بعد از ازدواج برای همسر خود درخواست گرین کارت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *