بیمه و خدمات درمانی در کشور پرتغال

همانطور که در بررسی انواع روشهای مهاجرت به کشور پرتغال اشاره کردیم امروزه  این کشور به یکی از انتخاب های پرطرفدار برای مهاجرت تبدیل شده است که در کنار رفاه و بهداشت و استاندارد های بالای زندگی مکان مناسبی برای کار و تحصیل می باشد به همین دلیل جوانان زیادی در پی یافتن راه های آسان برای اخذ اقامت کشور پرتغال هستند.

در این کشور نهاد های مختلف خصوصی و دولتی بیمه های متنوعی را برای رفاه حال شهروندان به وجود آورده اند درنتیجه امروز می خواهیم با انواع بیمه در پرتغال و سایر خدمات درمانی در این کشور نیز آشنا شویم.

بررسی بیمه تامین اجتماعی در کشور پرتغال

این بیمه تحت نظر نهاد های دولتی این کشور است که حادثه هایی نظیر حادثه در محل کار را تحت پوشش قرار نمی دهد و فرد باید از بیمه حوادث استفاده کند.

بیمه تامین اجتماعی پرتغال شامل همبستگی؛ رفاه و حمایت از خانواده می باشد که امروز می خواهیم این زیر مجموعه ها را به تفکیک شرح دهیم:

سیستم همبستگی :

این سیستم به منظور رعایت حقوق یک شهروند ایجاد شده تا با تبعیض مبارزه کند این سیستم یک سیستم مشارکتی نمی باشد و مردم می توانند با اثبات نیاز خود از این سیستم استفاده کنند.

سیستم رفاه:

این سیستم زیر مجموعه ای از سیستم بیمه تامین اجتماعی پرتغال است که بخشی از خدمات عمومی این کشور محسوب می شود و اغلب قشر کارگر را تحت پوشش می گیرد اما افراد خوداشتغال نیز می توانند از این سیستم استفاده کنند.این سیستم بیمه در پی حمایت از کارگرانی که شغل و درآمد خود را از دست داده اند به وجود آمده است و تحت شرایطی مثل بیماری ؛ فرزند داری؛ بیکاری؛ سن بالا و فوت از این افراد حمایت می کنند که بعد از فوت فرد بیمه شده با این سیستم در واقع بیمه  بازماندگان این شخص را تحت پوشش خود می گیرد که می توان این پوشش را با پرداخت اقساط بالاتر افزایش داد.

سیستم حمایت از خانواده:

این سیستم برای خانواده و اعضای آنها در مواقعی که مخارج زندگی بالاتر از حد معمول می رود مانند بیماری یا معلولیت به وجود آمده است و زیرمجموعه ای از سیستم بیمه تامین اجتماعی پرتغال می باشد.

بیمه خدمات درمانی

وزارت بهداشت کشور پرتغال بر خدمات درمانی این کشور نظارت بالایی دارد.این خدمات در شهرهای دورافتاده تحت نظر مراکز بهداشت منطقه ای صورت می گیرد که برای خانواده و اعضای آن به صورت رایگان یا با هزینه کم انجام می شود و در زمان بازنشستگی افراد نیز این بیمه مشمول حال آنها خواهد شد.

تمامی کارفرمایان در شرکت های کشور پرتغال موظف هستند کارمندان خود را بیمه کنند و هر ماه هزینه ای برای بیمه آنها به این نهاد پرداخت کنند. مهاجرینی که در این کشور شغلی ندارند و نمی توانند هزینه ای برای بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند باید مدرکی از بیمه درمانی خصوصی خود ارائه دهند تا بتوانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

مراکز خدمات درمانی خصوصی در کشور پرتغال بسیار وجود دارد و افراد می توانند این مراکز را در قسمت هایی که توریست و مهاجر بیشتر به چشم می خورد پیدا کنند.

این سازمان هزینه های مربوط به دندانپزشکی یا خدمات درمانی مراقبت از مادران و خدمات آزمایشگاهی را رایگان یا با هزینه خیلی کمتر تحت پوشش دارند.

ناگفته نماند این سازمان نسبت به مراکز درمانی خصوصی محدودیت های در زمینه پرستاری بیش از حد نرمال و خدماتی در زمینه جراحی های خاص یا بیماری های ترمیمی و روانی دارد.

استفاده از بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی کشور پرتغال بیشتر از بیمه درمانی های خصوصی می باشد بنابراین افراد انتخاب های بیشتری برای بیمارستانهای خصوصی و یا دکتران و متخصصان پیشرفته خواهند داشت بنابراین می توان نتیجه گرفت قرارداد با بیمه های خصوصی شما را از مزایای بیشتری برخوردار خواهد کرد.

بیمه وسایل نقلیه در کشور پرتغال

بیمه خودرو در کشور پرتغال انواع مختلفی دارد که این گروه بندی با توجه به اهداف اجتماعی و گرو های سنی مختلف ایجاد شده است:

-بیمه جوانان؛

بیمه رانندگان برون مرز{ که به مهاجرین دارای کارت شهروندی که می خواهند خارج از محدوده کشور رانندگی کنند تعلق می گیرد واعتبار آن برابر ۳۰ روز است}؛ بیمه دانشجویی؛ بیمه شهروندان اصلی

این بیمه هزینه ها را با توجه به موارد مختلفی دربر می گیرد ازجمله شغل راننده؛ محل زندگی فرد؛ سن و تاریخچه ماشین؛ نوع خودرو؛ مدل و سال تولید خودرو

-بیمه خودرو از انواع مختلفی تشکیل شده همانند بیمه شخص ثالت که در برابر اشخاص ثالث در تصادف مسئول هستند

-بیمه مسئولیت اختیاری

که علیرغم اشخاص ثالث در هزینه حقوقی تصادف نیز مسئولیت دارند.

-بیمه امنیت

بیمه ای است که هزینه های مربوط به  وجود نقص یا مرگ و میر ویا معلولیت دائمی را تحت پوشش می گیرد.

-بیمه کمکی یا جاده ای

که هزینه های مربوط به حوادثی که در جاده اتفاق می افتد را در بر میگیرد.

-بیمه بین المللی

برای زمانی است که وسیله نقلیه بین المللی باشد که فرد علاوه بر این بیمه باید کارت سبز بین المللی را نیز همراه خود داشته باشد.

-بیمه رانندگان حرفه ای

متعلق به کسانی است که شغل آنها رانندگی است و این افراد هنگام بروز مشکلاتی از جمله ناتوانی می توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند.

در هنگام حوادث رانندگی با توجه به نوع شرکت بیمه خسارت در طی دو الی هفت روز توسط شرکت بیمه بررسی خواهد شد

-اگر در هنگام حوادث نیاز به بازبینی پلیس نباشد مدعی می تواند با توجه به سیاست کیف پول بیمه فرم مربوطه را پر کند و به بیمه شخص ارائه دهد تا بیمه هزینه ها را پرداخت کند. اما اگر موضوع اینگونه پیش نرفت کارشناسان بیمه به صحنه می آیند و هزینه را با توجه به آنچه گذشته بررسی و پرداخت می کنند.

بیمه عمر

بیمه عمر توسط شرکت های خصوصی زیادی در کشور پرتغال ارائه می شوند که با دریافت مبلغی ماهیانه هنگام بازنشستگی و ازکار افتادگی افراد خدمات لازم را انجام می دهند و هر شخص با توجه به نیاز خود از راه های مختلف از این بیمه استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *