راه های مهاجرت به پرتغال چیست؟

مهاجرت و اخذ اقامت پرتغال به کسانی پیشنهاد می شود که دوست دارند برای آینده خود چشم انداز روشنی به وجود آورند بنابراین این شانس بزرگی برای آنها محسوب می شود چرا که این کشور سراسر زیبایی طبیعی و امنیت و آرامش خواهد بود

پس با تیم ما همراه باشید تا با راه های مهاجرت به پرتغال  از جمله مهاجرت تحصیلی یا کاری و… به  کشور پرتغال  آشنا شوید.

مهاجرت به پرتغال از طریق جاب سیکر job seeker

این روش برای ایرانیان کاربردی ندارد اما اگر تابعیت کشور دیگری را دارید می توانید از ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار استفاده کنید با این ویزا شما می توانید به مدت ۶ ماه در پرتغال بمانید و به دنبال کار در حوزه ی تخصصی خودتان باشید.

مهاجرت با ویزای خود حمایتی

در این روش شما باید مقدار سرمایه مشخصی را برای مدتی به کشور پرتغال دهید تا در بانک برای شما نگهداری شود در واقع نوعی سرمایه گذاری برای کسانی است که توان مالی برای زندگی در این کشور را دارند.

ویزای خودحمایتی پرتغال  یا تمکن مالی D7 به بازنشستگان نیز تعلق می گیرد اما هر فردی با هرسنی می تواند با این ویزا در کشور پرتغال مشغول کار شود.

کشور پرتغال جزئی از کشورهای شینگن به حساب می آید بنابراین با دریافت این ویزا شما می توانید به کشورهای شینگن نیز سفر کنید.

این ویزا در واقع نوعی سرمایه گذاری در کشور پرتغال است بنابراین باید گفت که این کشور هزینه ای برای پرداخت مالیات به مدت ۱۰ سال برای کسانی که این ویزا را دارند در نظر نگرفته است.

شرایطی برای دریافت این ویزا وجود دارد:

داشتن پاسپورت معتبر؛ نداشتن سوسابقه؛ داشتن سرمایه به ارزش۳.۶۰۰ یورو برای مدت یک سال زندگی؛ شهروند غیر اروپایی بودن؛ داشتن مکان زندگی در پرتغال؛ صورت حساب بانکی

باید در نظر داشت که مدت اعتبار این ویزای خودحمایتی پرتغال یکساله می باشد اما تمدید آن برای دوسال بعد و بعد از آن هم باز برای دوسال دیگر نیز قابل تمدید خواهد بود و باید گفت شما از طریق این ویزا می توانید اقامت دائم این کشور را بعد۵سال بگیرید.

با دریافت این ویزا شما از حق تحصیل؛کار؛اقامت دائم و… بهره مند خواهید شد و همچنین چیزی که حائز اهمیت است این است که این ویزا نیازی به یادگیری زبان پرتغالی ندارد.

بعد از دریافت ویزای خودحمایتی پرتغال باید برای استفاده از خدمات درمانی این کشور در سیستم درمانی ثبت نام کنید.

مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری

مزایای دریافت ویزای سرمایه گذاری در پرتغال عبارت است از: داشتن ویزای شینگن؛ اجازه کارو زندگی؛ اخذ اقامت برای دیگر اعضای خانواده؛ دریافت اقامت دائم بعد از گذشت ۵ سال؛ درخواست تابعیت کشور پرتغال بعد از ۶ سال زندگی

دریافت ویزای طلایی پرتغال از روش سرمایه گذاری از چند راه امکان پذیر خواهد بود:

خرید ملک: اگر شما بتوانید دو ملک به ارزش ۵۰۰۰۰۰ یورو خریداری کنید چه تجاری وچه مسکونی یا حتی به صورت اشتراکی برای رهن یا اجاره با این کار میتوانید ویزای طلایی را دریافت کنید.

انتقال سرمایه: شما می توانید با سرمایه گذاری مبلغ ۵۰۰۰۰۰ یورو در شرکت های کوچک یابزرگ یا حتی با خرید سهام یک میلیون یورویی این ویزا را دریافت کنید.همچنین خرید سهامی به ارزش ۲۵۰۰۰۰ یورو برای کارهای فرهنگی یا به ارزش ۳۵۰۰۰۰۰ یورو برای تحقیقات و پژوهش می توند از راه های دریافت این ویزا باشد.

ایجاد شغل در کشور پرتغال: افراد می توانند با ایجاد حداقل ۱۰ شغل در کشور پرتغال بدون نیاز به سرمایه گذاری و طبق قوانین تامین اجتماعی این ویزا را دریافت کنند.

شرایط  مهاجرت به پرتغال با سرمایه گذاری

در این روش باید سرمایه به مدت ۵ سال در این کشور بماند؛ عدم سوپیشینه کیفری؛  عدم سابقه نقض قوانین مهاجرتی؛ فرد باید در سال اول به مدت۷روز و در سال های بعد به مدت۱۴ روز در پرتغال بماند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به پرتغال با سرمایه گذاری  :

مدارک سرمایه گذاری پیش از درخواست برای ویزا؛ مدارک هویتی؛  شماره مالیاتی کشور پرتغال؛ پاسپورت و ویزای شینگن گواهی تامین اجتماعی و مالیات مبنی بر نداشتن بدهی؛ گواهی پوشش خدمات درمانی؛ مدارک تحصیلی و شغلی فرد متقاضی

ناگفته نماند مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به پرتغال  یکی از پرطرفدار ترین راه های مهاجرت به پرتغال است چرا که بسیار ساده و کم هزینه است و نیازی به سرمایه گذاری با مبلغ بالایی ندارد و پس از مدت زمان کوتاهی زندگی در این کشور و بعد از ۵ سال شما میتوانید اقامت دائم در کشور پرتغال را به دست آورید.

مهاجرت به پرتغال  از طریق ازدواج و تولد

تمامی کشور ها برای دادن ویزا به متقاضیان روش اخذ اقامت از طریق ازدواج را دارند. شما برای دریافت اقامت این کشور می توانید با یک شهروند پرتغالی ازدواج کنید و تمامی مراحل ازدواج را به صورت قانونی ثبت کنید چرا که اگر شما ازدواج صوری انجام دهید دیگر راهی برای دریافت اقامت نخواهید داشت و باید به یاد داشته باشید که در سفارت پرتغال سوال های زیادی را برای دانستن صوری یا واقعی بودن این ازدواج از شما خواهند پرسید.

برای انجام این کار باید تمامی مراحل قانونی ازدواج طی شود و بعد از گذشت سه سال فرد می تواند اقامت اولیه این کشور را دریافت کند ناگفته نماند باید به زبان پرتغالی و انگلیسی مسلط و از توان مالی خوبی نیز برخوردار باشید.

درباره تولد نیز باید گفته شود فرزندی که در پرتغال متولد می شود اگر یکی از والدینش تابعیت این کشور را داشته باشد می تواند از تابعیت این کشور برخوردار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *