تحصیل در پرتغال

اخذ اقامت اروپا از طریق تحصیل یکی از بهترین و امن ترین راه های مهاجرت محسوب می شود چرا که می توانید از بهترین دانشگاه های اروپا بهره مند شوید. کشور پرتغال همانند کشور آلمان که عضو کشورهای اتحادیه اروپا نیز می باشد هرساله دانشجویان زیادی را در رشته های علوم تجربی و انسانی وحتی رشته های علوم مهندسی از کشور های دیگر می پذیرد بنابراین اخذ اقامت برای تحصیل در پرتغال شانس زیادی به شما می دهد.

برخی شرایط کلی از زندگی و تحصیل در پرتغال

با دریافت ویزای تحصیلی و بعد از آن ویزای کاری دریافت ویزای پرتغال را تضمین می کند که فرد می تواند بدون محدودیت در این کشور کار کند و اگر همراهی با خود داشته باشد او نیز می تواند از این مزایا بهره مند شود و این یکی از امتیازات برتر این کشور می باشد.

ناگفته نماند تحصیل در  کشور پرتغال به زبان انگلیسی و در همه ی مقاطع تحصیلی مدارس نیز امکان پذیر خواهد بود که اگر شخص موفق به دریافت بورس تحصیلی شود هزینه های تحصیل او رایگان خواهد بود.

اگر شخص به تحصیل در کشور پرتغال بپردازد می تواند به کل کشور های اروپا سفرکند و یا حتی انتقالی به دانشگاه های آمریکا اسپانیا بگیرد.

برای گرفتن لیسانس از دانشگاه های پرتغالی نیازمند گواهی مبنی بر گذراندن امتحانات ورودی دانشگاه ها در سفارت خانه کشور خودتان هستید و همینطور باید مدارک مقاطع دبیرستان و دیپلم و پیش دانشگاهی را همراه با ریز نمرات ارائه دهید.

برای رشته های کامپیوتری کشور پرتغال بی نظیر است و همینطور دارای لابراتوارهای آزمایشگاهی پیشرفته ای برای رشته های علوم پزشکی می باشد. در گرفتن بورسیه تحصیلی کشور پرتغال رزومه تحصیلی و ریز نمرات و معدل فرد متقاضی بسیار اهمیت دارد.

بورسیه های کشور پرتغال بیشتر به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد که اگر در مقطع فوق لیسانس در ایران معدل۱۷ بگیرید واجد شرایط دریافت بورسیه خواهید بود.

صنعت توریسم و گردشگری در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین با انتخاب هوشمندانه رشته های مرتبط با گردشگری مانند هتلداری و… می توانید در این کارها مشغول شوید و داشتن شغل بعد از اتمام تحصیل تضمین شده خواهد بود.

ویژگی های  دانشگاه های پرتغال

ثبت نام هر ترم پیش از شروع ترم آغاز خواهد شد و برخی دانشگاه های شهر لیسبون به زبان انگلیسی آموزش می دهند اما برای مقاطع کارشناسی نیازی به ارائه مدرک زبانی نخواهد بود.

شهریه دانشگاه های پرتغال هر ترم بین ۳۰۰۰۰الی۵۰۰۰۰ یورو می باشد.

ورود به دانشگاه های پرتغال برای مقاطع کارشناسی نیازمند انجام آزمون ورودی می باشد در واقع برای هر کدام از رشته ها از جمله پزشکی نیازمند انجام آزمون مهارت و یا برای رشته اعصاب نیازمند آزمون تخصصی همان رشته خواهد بود.

مدارس بین المللی در پرتغال به دو صورت زبان پرتغالی و زبان انگلیسی آموزش دارند. این مدارس از سطوح مختلف آموزشی برخوردار هستند که با آموزش به زبان پرتغالی دانش آموزان را برای آزمون ورودی دانشگاه ها و با آموزش به زبان انگلیسی شرایط بسیار خوبی را برای دانش آموزان خارجی به وجود می آورند.

اهمیت زبان پرتغالی

اگر به زبان پرتغالی مسلط نباشید امکان تنها ماندن شما در بین مردم زیاد خواهد بود چرا که مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط ندارند بنابراین برقراری ارتباط با دیگران برای شما کمی سخت خواهد بود و نکته ی دیگر که حائز اهمیت می باشد این است که خوابگاه های دانشجویی خود را در شهر انتخاب کنید تا از نظر مسائل امنیتی راحت باشید.

رشته های مناسب برای تحصیل در پرتغال

رشته هایی که می توانید برای تحصیل در دانشگاه های پرتغال انتخاب کنید عبارتند از: معماری؛ نرم افزار؛ روانشناسی؛ اقتصاد؛ حقوق؛ ادبیات؛ هنرهای زیبا و…

برای پذیرش رشته های علوم تجربی همانند دندان پزشکی نیازمند انجام آزمون ورودی خواهید بود و باید کمی با بافت دهان آشنا باشید.

برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های پرتغال نیازمند انجام آزمون مهارت هستید که باید از این آزمون سطح مهارت B1 یا B2 باشید و برای آموزش به زبان انگلیسی باید مهارت زبانی خود را بالا ببرید اما ناگفته نماند شاید مجبور شوید برخی از واحد هارا به زبان پرتغالی بردارید.

نمره تافل مورد نیاز برای تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال ۸۰ و حداقل امتیاز مورد نیاز برای آزمون های رایانه ای زبان۲۱۳ می باشد. تحصیل در رشته پزشکی در این کشور۵سال است که علوم اولیه به فرد یاد داده می شود اما بسیاری از دانشگاه های خصوصی پرتغال نیازی به انجام آزمون ورودی نمی بینند.

پذیرش دکترا در پرتغال

با برخی شرایط شما میتوانید به تحصیل در این مقاطع بپردازید:

ارائه رزومه تحصیلی؛ مدرک آیلتس با نمره۶.۵؛دانشنامه و ریزنمرات مقطع لیسانس؛انگیزه نامه؛ پروپوزال؛ مقالات و خلاصه پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و انجام آزمون ورودی دانشگاه

پذیرش فوق لیسانس در پرتغال

دانشنامه و ریز نمرات مقطع لیسانس؛ مدرک آیلتس با نمره۶؛زبان تحصیلی انگلیسی؛ مهر و امضا دانشگاه؛ توصیه نامه از دو استاد کشور پرتغال ؛ جلب توجه استاد راهنما؛ انگیزه نامه؛ سابقه کاری کم

پذیرش لیسانس در پرتغال

فرم درخواست؛ گواهی گذراندن آزمون ورودی دانشگاه؛ سوابق تحصیلی به دوصورت اصلی و ترجمه؛ انگیزه نامه؛ هزینه ثبت نام{۵۰ یورو}؛ رزومه کاری در صورت داشتن شغل

زمان پذیرش دانشگاه ها برای متقاضیان تحصیل در کشور پرتغال

از اول ماه آوریل تا ماه اوت

از اول ماه ژوئن

از اول ماه آگوست تا سپتامبر

که بررسی مدارک حدود یک تا دوماه طول خواهد کشید.

دانشگاه های برتر پرتغال

بیشتر دانشگاه های مقطع لیسانس در این کشور به زبان پرتغالی می باشد.

اولین دانشگاه ، دانشگاه لیسبون است که دارای ۱۸ دانشکده و حدود ۴۷ هزار دانشجو می باشد.دارای رشته های مختلفی از جمله طراحی و مهندسی؛ جغرافیا و معدن است و برای دانشجویان خارجی انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود.

دانشگاه بعدی دانشگاه نوین لیسبون با تعداد دانشجوی ۲۰ هزارتا است که امکان تحصیل در رشته های تکنولوژی وعلوم مهندسی ؛ ریاضیات و اقتصاد در این دانشگاه وجود دارد.

دانشگاه مینهو در شمال کشور پرتغال با ۲۰ هزار دانشجو است  و دانشگاه ایوورا در ۱۵ کیلومتری شهر لیسبون قراردارد که ۱۰ هزار دانشجو در آن به تحصیل مشغول هستند و ازمهم ترین رشته های تحصیلی که در آن وجود دارد می توان پرستاری و علوم اجتماعی را نام برد.

بیمه درمانی برای دانشجویان در حال تحصیل

دانشجویان از همان اول باید قرار داد بیمه ای  داشته باشند تا بتوانند در دانشگاه ثبتنام کنند.بیمه های دولتی این کشور به دانشجویان اجازه می دهد تا ترم چهارده و تاسن ۳۰ سالگی از خدمات بیمه های دولتی استفاده کنند اما اگر سن بالاتر از سی سال شود باید حق خدمات بیمه پرداخت شود.

تعرفه ی بیمه های درمانی دانشجویان حدود۳۰ یورو برای هرماه گزارش شده است که بعد از ۳۰ سالگی برای هر فرد حدود۸۰ یورو خواهدبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *