درباره ی مهاجرت تحصیلی به آمریکا

آمریکا کشوری پهناور و پیشرفته است که دارای پنجاه ایالت متفاوت با شرایط فرهنگی و اقتصادی متنوعی است که پایتخت آن واشنگتن و پرجمعیت ترین شهر آن نیویورک نام دارد و هرساله افراد زیادی   مهاجرت تحصیلی  به آمریکا را هدف خود قرار داده  و در صدد اخذ ویزاهای این کشور می کوشند.

کشور آمریکا بیش از یک میلیون دانشجوی بین المللی را در دانشگاه های خود جای داده است اما باید گفت حدود پنج درصد از این جمعیت را دانشجویان ارشد و دکترا تشکیل می دهند اما این مقدار رو به افزایش است.
کشور آمریکا سیستم دانشگاهی بسیار پیشرفته در سطح جهان دارد و مدرکی که به دانشجویان خود می دهد در سطح بین المللی معتبر هستند و فرصت های شغلی بسیاری را برای جوانان در این سطح به وجود خواهند آورد به همین دلیل است که انتخاب بسیاری از افراد برای تحصیل،  مهاجرت به آمریکا  خواهد بود.

انواع ویزای دانشجویی آمریکا

انواع مهاجرت به آمریکا را با هم بررسی کردیم اما برای مهاجرت تحصیلی باید گفت کشور آمریکا برای دادن ویزا به متقاضیان مهاجرت قوانین سختی دارد به عنوان مثال فرد متقاضی باید توانایی مالی بالایی برای دریافت این ویزا داشته باشد از این رو بسیاری از دانشجویان متقاضی برای تحصیل در این کشور به دنبال اخذ ویزای دانشجویی می باشند که این ویزاها در انواع مختلف صادر خواهد شد مه به بررسی آنها می پردازیم:

ـ ویزایF1:

این ویزا جزو ویزاهای غیر مهاجرتی است که فرد با گرفتن این ویزا می تواند علاوه بر تحصیل بیست ساعت خارج از دانشگاه کار کند. فرد برای دریافت این ویزا باید علاوه بر ارائه مدارک خواسته شده مصاحبه نیز انجام دهد.
اگر دانشجو متاهل باشد همراهان وی می توانند ویزای F2را دریافت کنند اما با این ویزا فقط حق تحصیل در این کشور را دارند ولی اجازه کار کردن ندارند.

ـ ویزایJ1:

این ویزا به کسانی تعلق می گیرد که برای کارآموزی یا به دست آوردن فرصت هایی برای تحقیق و مطالعات به آمریکا سفر می کنند و در مواردی کشور مبدا این سفر را حمایت مالی می کند. اگر این فرد قصد همراه کردن کسی را با خود داشته باشد ویزای J2 به این افراد تعلق خواهد گرفت.

ـ ویزای M1:

این ویزا شرایطی شبیه به شرایط ویزای F1 دارد اما با این تفاوت که برای تحصیل در رشته های معمولی آمریکا نیست بلکه برای ادامه رشته های فنی در دانشگاه های این کشور می باشد و همانطور که قبلا گفتیم همراهان متقاضی در این مهاجرت می توانند ویزای M2 را دریافت کنند.

ـ ویزای نخبگان یا EB1:

این ویزا به محققان و اساتید برتر با توانایی های خارق العاده داده می شود .

شرایط اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی آمریکا به هر متقاضی ای که شرایط لازم را داشته باشد تعلق می گیرد و اولین گام برای دریافت این ویزا ها گرفتن پذیرش و اجازه تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر آمریکا می باشد.
فرد متقاضی تحصیل در آمریکا باید دانشگاه مورد نظر وسوتبق آن را مورد بررسی قراد دهد تا برای دریافت نمره قبولی در آزمون آن دانشگاه بتواند خود را آماده کند اگر در مصاحبه اولیه فرد بتواند ثابت کند که از تسلط بالایی بر زبان برخوردار است نیازی به مدرک زبان نخواهد داشت اما پیشنهاد می شود با تسلط کافی بر زبان آزمون اولیه برای ورود به دانشگاه را انجام دهد.
و در آخر اگر دانشجو رزومه قوی و کامل داشته باشد می تواند به این دانشگاه ها برای تحصیل وارد شود.

آزمون SAT برای تحصیل در آمریکا

کسانی که مدرک دیپلم دارند می توانند این آزمون که دارای اعتبار بین المللی می باشد را انجام دهند تا بتوانند در آمریکا به اپامه تحصیل بپردازند.

این آزمون کلید ورود بسیاری از افراد به دانشگاه های معتبر آمریکا و جهان می باشد که از سه بخش خواندن و نوشتن؛ ریاضیات و مقاله تشکیل شده است. تایم کلی این آزمون ۳ ساعت و پنجاه دقیقه می باشد که سه ساعت آن برای دو بخش اول یعنی خواندن و نوشتن و ریاضیات و پنجاه دقیقه بعدی برای بخش نوشتن مقاله می باشد اما باید گفت این بخش اختیاری است اما در افزایش نمره تاثیر خواهد داشت. نمره این آزمون بین ۴۰۰ تا ۱۶۰۰ می باشد که مسلما هر چه نمره بالاتر شود شانس ورود به دانشگاه های بهتر نیزبیشتر خواهد شد. این آزمون به دو صورت آنلاین و کتبی برگزار می شود که انتخاب آن هنگام ثبت نام به عهده ی خودتان است.

بخش ریاضیات این آزمون از بیست سوال تستی ساده و زمان ۲۵ دقیقه و ۳۸ سوال تستی سخت با ۶۵ دقیقه زمان تشکیل شده است.
بخش خواندن و نوشتن از بخش اول درباب مهارت های خواندن و نوشتن با ۵۲ سوال و زمان ۶۵ دقیقه ومهارتها با ۴۴ سوال و زمان پاسخگویی۲۵ دقیقه تشکیل شده است.

بهترین دانشگاه های آمریکا

انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل بسیار مهم است چرا که در آینده ی شغلی و تحصیلی شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود حال می خواهیم با بهترین دانشگاه های این کشور آشنا شویم:

ـ دانشگاه هاروارد:

این دانشگاه از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های ایالت متحده می باشد که از نظر دستاورد های علمی و دانشگاهی جایگاه بالایی دارد. هزینه تحصیل در این دانشگاه بالا است اما کمک هزینه های خوبی برای نخبگان ارائه می دهد.

ـ دانشگاه استنفورد:

بسیاری از کمپتنی های شناخته شده در سطح جهان توسط فارغ التحصیلان این دانشگاه ها به وجود آمدند و بیش از یک قزن است که جایگاهی بین سه رتبه برتر دانشگاه های جهان دارد.

ـ دانشگاه تکنولوژی ماساچوست MIT:

این دانشگاه امروز بیش از ۱۱ هزار دانشجوی علم دوست دارد و تحقیقات زیادی توسط این دانشگاه در جهان انجام شده است و از نظر دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه نیز باید گفت بسیاری از کمپانی های فعال در جهان توسط این فارغ التحصیلان به وجود آمده است که توانایی به وجود آوردن بیش از ۴.۶ شغل در سطح جهان دارند.

ـ دانشگاه کلمبیا:

این دانشگاه در حال حاضر بیش از ۲۸۰۰۰ دانشجو دارد که در مقطع ارشد و دکترا تحصیل می کنند.
درباره ی درستاورد های این دانشگاه باید گفت رادیوFM در این دانشگاه به وجود آمده است و شکافت هسته ای اورانیوم نیز برای اولین بار در این دانشگاه رخ داد.

 

ـ دانشگاه پنسیلوانیا:

دانشگاه پنسیلوانیا یک دانشگاه تحقیقی می باشد که رشته های مختلف و انعطاف پذیر بودن دانشگاه باعث شده که خیلی از دانشجویان برای دستیابی به این دانشگاه با هم به رقابت بپردازند.
این دانشگاه بالاترین آمار در فارغ التحصیلی کسانی دارد که امروزه به عنوان مدیر عامل شرکت های بزرگ و سرشناس مشغول بکار می باشند.

ـ دانشگاه شیکاگو:

این دانشگاه نیز همانند دانشگاه پنسیلوانیا یک دانشگاه تحقیقاتی می باشد که در سومین شهر پرجمعیت آمریکا یعنی شیکاگو قرار دارد که بالغ بر ۱۶ عزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

ـ دانشگاه لس آنجلس:

علاوه بر دستاورد های مهم این دانشگاه باید گفت فارغ التحصیلان این دانشگاه بیشترین آمار شاغل شدن بلافاصله بعد از فرغ التحصیلی را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *