ویزاهای زناشویی آمریکا

ویزاهای شاخه k اصولا ویزاهای زناشویی برای مهاجرت به کشور آمریکا هستند. کسانی که باهم ازدواج می کنند یا نامزد هستند می توانند برای اخذ این ویزاها با شرایطی که در ادامه ذکر می شود اقدام کنند. باید در نظر داشت که اگر یکی از شهروندان آمریکایی با یکی از اتباع کشور های دیگر ازدواج یا نامزد کند می تواند برای دریافت اقامت و تابعیت آمریکایی نامزد یا همسر خود اقدامی انجام دهد. این ویزاها که در ادامه انواع آنها را نام می بریم به ویزاهای نامزدی یا ازدواج معروف می باشند.

ویزاهای شاخه k عبارتند از

ویزای k1؛ ویزای k2؛ ویزای k3؛ ویزای k4 در ادامه با تیم مهاجرتی کاسپین همراه باشید تا به بررسی این ویزاها بپردازیم.

ویزای k1

این ویزا به نامزدهای شهروندان آمریکایی که از کشور دیگری هستند تعلق می گیرد. دریافت این ویزا دارای اصول و شرایطی می باشد که باهم به مطالعه آن می پردازیم:

ـ متقاضی برای دریافت ویزا باید شهروند آمریکا باشد.

ـ هر دو طرف مجرد باشند.

ـ ارتباط طرفین باید از ۲ سال پیش شروع شده باشد.

ـ طرفین باید به سنین قانون رسیدگی باشند.

ـ این ازدواج باید در طی ۹۰ روز انجام شود.

ـ اگر این افراد طلاق گرفته باشند باید تمامی مراحل قانونی طلاق را طی کرده باشند.ـ اگر شخصی با عمه زاده؛ عموزاده یا یکی از اقوام نامزد شده باشد و قصد ازدواج دارد ممکن قوانین ایالتی آمریکا درخواست آنها را برای دریافت ویزا قبول نکنند.

ویزایK1 در واقع یک نوع ویزای موقت است که برای ازدواج صادر می شود و اجازه اقامت طولانی به افراد نمی دهد و بعد از ۹۰ روز و انجام ازدواج می توان برای دریافت اقامت دائم درخواست داد.
باید در نظر داشت اگر شخص مقابل قصد کار یا تحصیل در این کشور دارد باید یک نوع ویزای دیگر نیز درخواست بدهد یا وضعیت خود را با دریافت گرین کارت آمریکا دائمی کند.
با توجه به شرایط بالا و ازدواج قانونی فرد می تواند برای اخذ اقامت و تابعیت کشور آمریکا اقدامات لازم را انجام دهد.

مراحل آوردن نامزد خود به آمریکا با ویزایK-1

۱ـ ابتدا باید برای نامزد خود در اداره محلی خدمات مهاجرت و اقامت آمریکا با پر کردن فرمI129_F درخواست بدهید.
۲ـ بعد از تایید مرحله بالا نامزد شما یک ویزا {K1} در کنسولگری آمریکا در کشور خود دریافت می کند و آماده سفر به ایالت متحده آمریکا می شود.
۳ـ بعد از دریافت این ویزا نامزد شما وارد آمریکا می شود و افسر مهاجرت آمریکا دستورالعمل های لازم برای ورود به این کشور را به وی ارائه می دهد.
۴ـ بعد از طی کردن مراحل بالا نامزد شما میتواند برای گرفتن کارت امنیت اجتماعی یا همان کارت سوشیال سکوریتی نامبر اقدامات لازم را انجام دهد.
۵ـ بعد از آن شرط اصلی برای این ویزا ازدواج می باشد و شما تنها ۹۰ روز وقت دارید تا مراحل ازدواج قانونی را طی کنید.
۶ـ انجام اقدامات لازم برای دریافت گرین کارت آمریکا با تشکیل پرونده تثبیت وضعیت.
۷ـ حذف وضعیت مشروط اقامت دائم

اقامت دائمی که همسر شما با دریافت گرین کارت می گیرد در واقع مشروط است و اعتبار گرین کارت بعد از دپسال تمام می شود بنابراین شما باید با پر کردن فرم تقاضای I_751 این وضعیت مشروط را از بین ببرید.

وضعیت اقامت دائم مشروط چیست؟

بعد از ازدواج بایک شهروند آمریکایی شما می توانید اقامت دائم دریافت کنید اما این اقامت مشروط خواهد بود این اقامت مشروط زمانی که از ازدواج کمتر از دوسال گذشته باشد به فرد اعطا می شود.
بین اقامت مشروط و اقامت دائم غیر مشروط تفاوت هایی وجود دارد و آن این است که وضعیت اقامت دائم شما پس از دوسال از زمان دریافت آن باطل خواهد شد مگر آنکه هکانطور که در بالا گفتین با پر کردن فرم آن را ازحالت مشروط خارج کنید و بهتر است ۹۰ روز قبل از دومین سالگرد ازدواج خود برای دادن اقامت دائم مشروط به همسرتان فرم I-751 را تشکیل دهید.

ویزای k2

اگر شخصی که نامزد یا همسر یک شهروند آمریکایی می باشد و ویزای k1 را نیز دریافت کرده باشد فرزندانی زیر ۲۱ سال دارد می تواند برای گرفتن اقامت آنها درخواست دریافت ویزای k2 بدهد.

 

ویزای k3

کسانی که در خارج از آمریکا ازدواج کردند و می خواهند همسر خود را به این کشور وارد کنند و اقامت دائم بگیرند باید ابتدا فرم I_130 را تکمیل و تحویل سفارت بدهند تا مراحل مهاجرت همسرانشان انجام شود اما این پروسه تا دوسال زمان میبرد و بدین ترتیب این افراد می توانند با دریافت ویزای K3 برای همسرانشان آنها را وارد خاک آمریکا کنند تا در کنار هم مراحل مهاجرت را انجام بدهند اما دریافت

این ویزا شرط و شروطی خواهد داشت :

ـ همسر یک شهروند آمریکایی بودن

ـ جواب فرم I_130 هنوز نیامده باشد.

ویزای K4

این ویزا به همسران شهروندان آمریکایی می رشد که با ویزای K3 وارد خاک آمریکا شدند و این بچه ها باید مجرد و زیر ۲۱ سال باشند تا این ویزا به آنها تعلق بگیرد.

شرایطی که نشان می دهد شما برای اخذ ویزا صلاحیت ندارید عبارتند از:

تعدد زوجین؛ ارائه مدارک بی اعتبار و تقلبی؛ اقامت بیش ازحد با ویزای قبلی؛ قاچاق مواد و داشتن سوپیشینه و در آخر حمایت از سرنگونی دولت و فعالیت سیاسی

مدت زمان لازم برای دریافت ویزا

شرایط متفاوت هر متقاضی باعث می شود که این پروسه طولانی تر یا کمتر از حد معمول به طول انجامد بنابراین زمان معینی برای گفتن وجود ندارد و گاهی کنسولگری باید متقاضی را از لحاظ امنیتی بررسی کند که این فرآیند کمی زمان بر خواهد بود.

یک نظر در “ویزاهای زناشویی آمریکا

  1. سلام می گوید :

    سلام . من با یک خانم امریکایی اصل در ترکیه ازدواج کردم شناسنامه و پاسپورت ایران گرفتم ایران آمد بعد چند ماه برگشت همان موقع درخواست ویزای ازدواج دادبم I-130 با گذشت ۹ ماه هنوز پاسخی نگرفتیم لطف مبکنید راهنمایی کنید ۱ ، ویزا چه مراحلی داره و چه مدت طول میکشد ؟ ۲ – درخواست ویزای K3 غیر مهاجرتی در این مرحله کمک می‌کنه و سریعتر از ویزای I-130 میشود ؟ وکیل می‌تونه پروسه را تسریع کند ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *