مهاجرت به انگلیس برای کار

انگلیس قطب اقتصاد جهان می باشد که سالانه متقاضیان زیادی برای اخذ ویزای کاری دارد .

پایتخت کشور انگلیس شهر لندن است که واحد پولی این کشور پوند استرلینگ می باشد. قسمت شمالی کشور انگلیس با اسکاتلند و قسمت غربی آن با ولز پوشیده شده است و به دلیل آب و هوای معتدل زندگی در آن افراد زیادی برای زندگی و کار یا تحصیل مهاجرت به انگلیس را انتخاب میکنند.

انواع ویزای کاری انگلیس

ویزای کاری عمومی

 در این مورد فرد باید پیشنهاد کاری از سمت کارفرمایی در کشور انگلستان داشته باشد که بعد از پذیرفته شدن در این شغل کارفرما درخواست مجوز کاری برای شما می دهد.

زمانی که می خواهید برای این ویزا درخواست دهید باید ۳ ماه قبل شروع اولین قرارداد کاریتان باشد و مدت اعتبار ویزا۳تا۵ سال متفاوت است.

با اخذ این ویزا شما همراه با خانواده تان در این کشور می توانید کار یا تحصیل کنید.

ویزای خدمات درمانی انگلیس

شرایط این ویزا مانند ویزای عمومی است اما اگر شما در شغل هایی نظیر پرستاری؛ متخصص بهداشت یا خدمات اجتماعی پیشنهادهای کاری دریافت کنید می توانید برای این ویزا درخواست دهید.

مبلغ دینی و اخذ ویزا

شرایط این ویزا همانند دو ویزای قبلی است اما پیشنهاد کاری برای اخذ ویزای مبلغ دینی باید در زمینه های دینی بعنوان مبلغ یا عضوی از سیستم اجرایی باشد و اعتبار آن تنها ۳ سال است.

ویزا برای ورزشکاران و مربیان

این ویزا شرایط دریافتی بالا را دارد اما به ورزشکاران و مربیان نمونه توسط سازمان ورزشی کشور انگلیس پیشنهاد می شود.

ویزای کاری با مدت کوتاه

اگر فردی به انجام کارهای داوطلبانه علاقه دارد می تواند با اخذ این ویزا همراه خانواده خود به انگلیس برود تا تحصیل کند یا در شغلی بمدت ۲۰ ساعت هفتگی کار کند که اعتبار این ویزا ۱۲ الی ۲۸ ماه است.

اگر برای کار های داوطلبانه این ویزا را درخواست کنید در این حالت انتظار گرفتن حقوق نداشته باشید اما همچنان باید گواهی اسپانسرشیپ داشته باشید.

ویزای کاری نیروی موقت وخلاق و ورزشکار

این ویزا به هنرمندان و ورزشکاران در صورت داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان تعلق خواهد گرفت.

ویزای موقت برنامه تبادلی دولت

فردی که قصد شزکت در دوره های آموزشی یا تحقیقاتی دولت انگلیس دارد می تواند برای این ویزا درخواست دهد که نیاز به اسپانسر شیپی مثل موسسات آموزشی یا دولتی دارد و اعتبار این ویزا ۱۲الی۲۴ ماه است.

ویزای کاری موقت توافق نامه دولت

شرایط این ویزا مانند ویزای کاری داوطلبی است اما به دیپلمات ها یا مقام های دولتی خارجی تعلق میگیرد که مدت اعتبارش ۲سال و در برخی شرایط خاص ۶۰ روز است.

ویزای کاری موقت نیروهای مذهبی

برای اخذ این ویزا شرایط همچنان مانند ویزای کاری داوطلبیست اما به کسانی که علاقه برای کار در سیستم ها وسازمان های مذهبی دارد مناسب است و اعتبارش ۲۴ الی ۲۸ ماه می باشد.

ویزای کاری موقت نیروی فصلی

افرادی که می خواهند در مزارع فصلی انگلیس کار کنند می توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند که امکان استخدام دایمی یا همراه بردن خانواده در این نوع ویزا وجود ندارد اما به یاد داشته باشید این نوع ویزا هم نیاز به اسپانسر دارد.

ویزای جوانان با طرح پویایی

این ویزا به افرادی که شهروند کشورهای استرالیا؛ هنگ کنگ؛ کره جنوبی؛ تایوان؛ کانادا یا ژاپن هستند تعلق می گیرد که می توانند با این ویزا به مدت ۲  سال در کشور انگلیس زندگی کنند.

همراه بردن خانواده در این نوع ویزا ممنوع است و این ویزا به شهروندان کشور های بالا با پس اندازی حدود ۱۸۹۰ پوند تعلق خواهد گرفت.

ویزای نوآوری انگلیس

کسانی که می خواهند کسب وکاری جدید وخلاقانه به راه اندازند یا به اداره کردن شرکتی در بریتانیا مشغول شوند می توانند برای اخذ این ویزا اقدام کنند و همراه خانواده به کشور انگلیس مهاجرت کنند.

اعتبار این ویزا ۳ سال است و متقاضی مهاجرت با این ویزا باید ۵۰۰۰۰۰ پوند برای سرمایه گذاری اولیه داشته باشد.

ویزای استارت آپ

با هدف راه اندازی شرکت و کسب و کاری آینده دار و متفاوت در بریتانیا پس از تایید کارفرمایانی که از کارآفرینان حمایت می کنند می توانید برای این ویزا اقدام کنید . مدت اعتبار این ویزا ۲ سال است که نیاز به سرمایه اولیه ندارد.

ویزای استعداد جهانی

رهبران شناخته شده و برجسته که تحت حمایت سازمان های پژوهشی و نوآوری بریتانیا هستند می توانند برای اخذ این ویزا اقدام کنند. دریافت این ویزا نیازمند تایید وزارت کشور انگلیس است که مدت اعتباری برابر با۱ الی ۵ سال دارد که فرد متقاضی می تواند با خانواده به این کشور مهاجرت کند.

اما این ویزا باید توسط برخی افراد تایید شود:

خاندان سلطنتی برای علوم پزشکی

سیستم سلطنتی مهندسی برای رشته های مهندسی

سیستم یریتانیایی برای رشته های علوم انسانی

شورای مد برای رشته های مد وطراحی لباس

تولید کنندگان سینما وتلویزیون برای رشته های سینمایی

شرایط لازم برای مهاجرت به  انگلیس

روش های مختلفی که در بالا برای اخذ ویزا و مهاجرت به انگلیس ذکر شد؛ وجود دارد اما معروف ترین آنها ویزاهای بلند مدت ودسته بندی آنهاست که در آن فرد متقاضی باید از طرف کارفرمایی پیشنهاد کار داشته باشد و دریافت این جاب آفر بسیار سخت است اما شدنی است و همچنین افراد متقاضی باید در یک سیستم امتیاز بندی شرکت کنند تا واجد شرایط دریافت ویزاها شوند.

مدارک لازم برای مهاجرت

داشتن اسپانسر شیپ؛ نبودن شهروند اروپا و سوییس؛ مدارک مرتبط با حقوق و درآمد که حداقل ۳۰۰۰۰ پوند قابل قبول است؛ آشنایی کامل با زبان؛ پاسپورت معتبر و گواهی عدم سو پیشینه و گواهی سابقه مسافرت و داشتن پس انداز کافی

درآمد در کشور انگلیس

کمترین درآمد معادل ۱۸۰۰۰ و بیشترین آن معادل ۳۱۷۰۰۰ پوند می باشد که مشاغل پر درآمد این کشور عبارتند از: جراحی؛ وکالت؛ مدیریت اجرایی و بانکی

بیمه های کشور انگلیس

بیمه درمانی و سلامتی کشور انگلیس شامل همه ی شهروندان و کسانی که در کشور انگلیس ساکن هستند می شود که هزینه های را بسیار پایین می آورد.

هزینه های زندگی در بریتانیا

هزینه زندگی برای یک نفر در انگلیس برابر۲۲۳۶ پوند و برای یک خانواده ۴ نفره ۳۸۲۷ پوند می باشد.

برخی ازاین هزینه شامل موارد زیر است:

اجاره آپارتمان مبله دو خوابه ۱۳۲۵ پوند؛ هر لیتر بنزین ۲۵.۱ پوند؛ یک وعده غذا با نوشیدنی ۱۲ پوند و استفاده از اتوبوس ماهانه ۹۷ پوند می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *