همه چیز درباره ی مهاجرت به فیلیپین

مهاجرت به فیلیپین

امروزه توریست های بی شماری به دلیل وجود جاذبه های گردشگری زیاد و فراوان به فیلیپین سفر می کنند و این کشور به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی تبدیل شده است. کشور فیلیپین از ۷هزار جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده که در آسیای شرقی قرار دارد و افزایش روند مهاجرت به اقتصاد و سرمایه گذاری فیلیپین کمک بزرگی کرده است و همچنین به دلیلی بالا بودن کیفیت سیستم آموزشی مقصد بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی در جهت تحصیل خواهد بود. در سالهای گذشته قوانین مرتبط با مهاجرت به فیلیپین برای کار بسیار سخت و پیچیده بود اما با پیشرفت و رونق در زمینه سرمایه گذاری و اقتصاد مهاجرت کاری نیز آسان گشت.

فرهنگ و آداب و رسوم غنی و تاریخ پر از شگفتی این کشور و همینطور رضایت مهاجران از زندگی در فیلیپین باعث شده روند مهاجرت به فیلیپین روز به روز در حال افزایش باشد.

در ادامه با انواع روش های موجود برای مهاجرت به فیلیپین آشنا خواهید شد.

مهاجرت به فیلیپین از طریق کار

کسانی که به دنبال کار در فیلیپین هستند می توانند با اخذ ویزای کاری این کشور برای کار درخواست دهند. فرد متقاضی باید این ویزا را از طریق کارفرمای فیلیپینی دریافت کند. متوسط درآمد یک کارمند در کشور فیلیپین برابر ۲۰۰ یورو خواهد بود.

نحوه دریافت ویزای کار فیلیپین:

ویزای کار برای مهاجرت به فیلیپین از طریق کارفرمای فیلیپینی انجام خواهد شد به طوریکه کارفرما باید درخواست کارگر یا کارمند خود را به اداره مهاجرت فیلیپین بفرستد و اگر فرد متقاضی واجد شرایط باشد و مشخصات و درخواست وی در سفارت ثبت شده باشد می تواند ویزای کاری را دریافت کند.

نرخ بیکاری فیلیپین

نرخ بیکاری در فیلیپین:

 ناگفته نماند نرخ بیکاری در فیلیپین کمی بالااست به همین دلیل شاید افراد برای اخذ ویزای کار شانس زیادی نداشته باشند اما اگر دارای مهارت خاص و پیشرفته ای باشید می توانید این ویزا را از آن خود کنید چرا که کشور فیلیپین برای گرداندن چرخه اقتصادی خود نیاز به نیروی کار ماهر و کاربلد خواهد داشت.

مشاغل مورد نیاز فیلیپین:

پزشک متخصص ؛ پرستار ؛ مهندس کشاورزی ؛ کارمند بانک ؛ معلم ؛ مهندی صنایع ؛ استاد دانشگاه

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به فیلیپین از طریق کار:

ـ تکمیل فرم درخواست ویزای کار

ـ گواهی عدم سو سابقه کیفری

ـ پاسپورت معتبر

ـ گواهی سلامت

ـ گواهی عدم سوپیشینه

مهاجرت به فیلیپین از طریق تحصیل

با مهاجرت به فیلیپین از طریق تحصیل می توان اقامت این کشور را به دست آورد. پایین بودن هزینه های تحصیل و کیفیت آموزشی بالا باعث شده که مهاجرت دانشجویان برای تحصیل به این کشور در حال افزایش باشد.

دانشگاه هایی که در فیلیپین وجود دارد از امکانات و سیستم های آزمایشگاهی و آموزشی پیشرفته ای برخوردارند.

پذیرش دانشگاه های برتر فیلیپین:

دانشگاه ها و کالج های پزشکی فیلیپین از اعتبار و امکانات بالایی برخوردار هستند. پذیرش در این دانشگاه ها نیازمند رزومه قوی تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی با نمره آیلتس ۶ می باشد.

تحصیل در فیلپین

کار در حین تحصیل:

دانشجویان در این کشور می توانند با دریافت مجوز کار دانشجویی در هفته ۳۰ ساعت را به انجام کار پاره وقت اختصاص دهند.

ویزای تحصیلی و کاری:

افرادی که برای مهاجرت به فیلیپین از طریق تحصیل اقدام کردند  بعد از فارغ التحصیلی می توانند برای دریافت اقامت فیلیپین به کار مشغول شوند و یا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

تعداد دانشجویان و دانشگاه های فیلیپین:

فیلیپین دارای ۲۳۰۰ دانشگاه و مووسه آموزش عالی و همینطور ۷ دانشگاه دولتی و ۱۵ پردیس دانشگاهی می باشد که هرکدام از این دانشگاه ها حدودا ۵ هزار دانشجوی بین المللی از سرتاسر جهان دارند.

برخی از دانشگاه های فیلیپین:

ـ دانشگاه تحقیقاتی مانیلا: این دانشگاه در آسیا رتبه ۱۱۴ ام را دارد و دارای ۴ پردیس بزرگ است که  در آنها به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود.

ـ دانشگاه دولتی دیلیمان : این دانشگاه در آسیا رتبه ۷۵ را داراست و در زمینه ادبیات و فرهنگ یکی از بهترین دانشگاه های جهان به شمار می رود.

ـ دانشگاه سانتو : در آسیا رتبه ۱۴۳ را دارد و یک دانشگاه خصوصی می باشد که از قدیمی ترین دانشگاه های فیلیپین به شمار می رود.

مهاجرت به فیلیپین از طریق ازدواج

متقاضی می تواند با ازدواج با یکی از تبعه های کشور فیلیپین اقامت آن را دریافت کند. افراد باید اثبات کنند که این ازدواج صرفا برای بدست آوردن اقامت فیلیپین نیست و برپایه عشق و علاقه قبلی در حال انجام می باشد. بعد از گذشت چند سال زندگی مشترک در یک خانه افراد می توانند برای اخذ ویزای دايم اقدام کنند.

اقامت فیلیپین از طریق ازدواج

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت فیلیپین از طریق ازدواج:

ـ گواهی عدم سو پیشینه

ـ تکمیل فرم درخواست ویزا

ـ ارائه شناسنامه همسر دارای تبعه فیلیپینی

ـ درخواست کتبی از همسر دارای تابعیت فیلیپینی

ـ سند ازدواج به زبان انگلیسی

ـ گواهی مجوز مهاجرت

ـ رسید پرداخت هزینه های سفارت

مهاجرت به فیلیپین از طریق تولد

کشور فیلیپین برای دادن تابعیت و اقامت بر اساس تولد بر اساس اصل خون عمل می کند یعنی اگر مادر یا پدر کودک متولد شده تابعیت فیلیپینی داشته باشند کودک نیز می تواند این تابعیت را دریافت کند.

مهاجرت به فیلیپین از طریق تولد فرزند

قوانین مهاجرت به فیلیپین بر اساس اصل خون

ـ دریافت تابعیت بر اساس اصل خاک در این کشور رواج کمتری دارد.

ـ اگر پدر و مادر کودک متولد شده در فیلیپین نامعلوم باشند دولت فیلیپین به کودک تابعیت خواهند داد.

ـ اگر پدر و مادر کودک متولد شده تابعیت فیلیپینی ندارند اما از وضعیت مالی خوبی برخوردارند می توانند با لحلظ کردن شرایط و قوانینی تابعیت را به کودک دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *