برترین دانشگاه های فرانسه

دانشگاه های فرانسه

اگر قصد مهاجرت و تحصیل به فرانسه را دارید باید برترین دانشگاه های فرانسه را نیز بشناسید تا بتوانید با آموزش در بهترین دانشگاه ها و اخذ معتبرترین مدارک آینده ای درخشان و تضمین شده را برای خود رقم بزنید. دانشگاه هایی که در پایتخت فرانسه یعنی پاریش قرار گرفته اند پنج جایگاه اول برترین دانشگاه های فرانسه را از آن خود کرده اند.یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه  با پنج موسسه آموزشی و تحقیقاتی در پاریس قرار دارد.

کشور فرانسه با داشتن استاندارد های بالای زندگی و سطح پیشرفته تحصیل هرساله مهاجران و دانشجویان بین المللی زیادی را پذیراست چرا که با متقاضیان می دانند با تحصیل در دانشگاه های این کشور و دریافت مدارک معتبر آنها می توانند در هر کشوری به کار بپردازند.

برای آشنایی با برترین دانشگاه های فرانسه و بهترین برنامه ریزی این مقاله را از دست ندهید.

دانشگاه های برتر در فرانسه

در این قسمت قصد داریم تا برترین دانشگاه های فرانسه را که رتبه های یک تا چهار لیست را در بر می گیرند به شما معرفی کنیم. یکی از مواردی که باید به یاد داشته باشید این است که تحصیل رایگان در دانشگاه های فرانسه نیازمند دانش زبانی فرانسوی خواهد بود.

ـ دانشگاه سوربون

این دانشگاه یکی ازدانشگاه های تحقیقاتی در فرانسه است که از ادغام دو دانشگاه پیر و ماری کوری با سوربون به وجود آمده است. دانشگاه سوربون از سه دانشکده علوم انسانی ؛ پزشکی و علوم تشکیل شده و محل نگهداری هشت مجموعه تحقیقاتی برجسته و بزرگ در زمینه جانورشناسی ؛ زمین شناسی و معدن می باشد.

دانشگاه سوربون فرانسه

ـ دانشگاه تحقیقاتی PSL

این دانشگاه از ۲۵ موسسه در سال ۲۰۱۰ تشکیل شده و ترکیبی از مراکز قدیمی ای که در گذشته پر دپره ی روشنفکری به وجود آمده اند با موسسات مدرن و جدید می باشند.

این دانشگاه که در لیست برترین دانشگاه های فرانسه قرار دارد برنده ۲۶ جایزه نوبل در زمینه های شیمی ؛ ریاضی ؛ ادبیات ؛ فیزیولوژی ؛ پزشکی و اقتصاد می باشد .

دانشگاه psl فرانسه

ـ دانشگاه DIDEROT

این دانشگاه یکی از بهترین دنشکده ها را درزمینه علوم داراست و برنده ی ۲ جایزه نوبل ۲ مدال Fields می باشد . کتابخانه مرکزی این دانشگاه بزرگترین کتابخانه را در پاریس دارد.

دانشگاه diderot فرانسه

ـ دانشگاه Ecole Polytechnique

این دانشگاه کمتر از ۳ هزار دانشجو دارد و بیشتر یر پایه علوم فنی فعالیت می کند و شعاری دارد که عبارت است از برای میهمن ؛ دانش و شکوه.

این دانشگاه در ۱۰ مایلی شهر پاریس قرار دارد که حدود ۳۰ درصد دانشجویان آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

این دانشگاه توسط وزارت دفاع کشور فرانسه اداره می شود بنابراین دانشجویان موظف اند در ۸ ماه اول سال تحصیلی خود خدمت سربازی را انجام دهند.

دانشگاه-Ecole-Polytechnique

ـ دانشگاه اکول نرمال سوپریور

این دانشگاه توانست در سال ۲۰۱۷ رتبه اول دانشگاه های فرانسه و ۴۳ دانشگاه های دنیا را از آن خود کند. حدود ۳۰ نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه توانسته اند جایزه نوبل را بدست آورند و همینطور فیلسوفانی همچون فوکو و ژاک نیز از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

ـ دانشگاه Centralesupelec

این دانشگاه رتبه ۱۶۴ در جهان را از آن خود کرده است و در بین دانشگاه های مهندسی فرانسه رتبه سوم را دارد و چون رشته های مهندسی بازار کار بسیار خوبی در فرانسه دارند این دانشگاه نیز دانشجویان زیادی خواهد داشت.

ـ دانشگاه گرونوبل

این دانشگاه در جهان رتبه ۲۳۶ را دارد و در سال ۱۳۳۹ تاسیس شده و در سال ۲۰۱۶ با یکی دانشگاه دیگر ادغام شده است.

دانشگاه گرونوبل فرانسه

ـ دانشگاه پاریس سود

این دانشگاه که در لیست برترین دانشگاه های فرانسه قرار دارد یکی از شعبه های دانشگاه بزرگ پاریس است که در سال ۱۹۷۱ از آن جدا شده است و بیشتر به دلیلی رشته های علوم و ریاضی شهرت دارد و در سال ۲۰۱۷ توانست رتبه ۲۴۲ در بین دانشگاه های جهان را از ان خود کند. یکی از افتخارات این دانشگاه این است که توانسته دو جایزه نوبل و ۴ جایزه فیلد را بدست آورد.

ـ موسسه مطالعات سیاسی پاریس

این دانشگاه یکی از مراکز تحقیقاتی و دواتی و آموزشی فرانسه در شهر پاریس می باشد که دارای دانشکده های علوم ؛ حقوق ؛ اقتصاد ؛ تاریخ ؛ سیاست و… است و در سال ۲۰۱۷ توانست رتبه ۲۲۰ در بین دانشگاه های جهانی را بدست اورد. این دانشگاه دارای ۱۳ هزار دانشجوست که نیمی از انها دانشجویان بین المللی می باشند که از ۱۵۰ کشور مختلف پذیرش آن را دریافت کرده اند.

ـ پذیرش از برترین دانشگاه های فرانسه

برای اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های فرانسه که به نوعی رایگان محسوب می شوند چرا که حتی از دانشجویان غیر اروپایی نیز شهریه کمی دریافت خواهند کرد باید به زبان فرانسوی تسلط کافی داشت. اگر فردی به زبان فرانسوی تسلط نداشته باشد باید دوره های یادگیری زبان را بمدت یکسال در کالج های زبان فرانسه بگذراند.

باتوجه به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر مدارکی که باید در جهت اخذ پذیرش آماده کرد متفاوت خواهند بود اما مهم ترین و کلی ترین آنها عبارتند از :

ـ انگیزه نامه

ـ رزومه تحصیلی

ـ مدرک زبان

ـ پرداخت هزینه بررسی مدارک که برای هر دانشگاهی متفاوت خواهد بود.

ـ ترجمه مدارک تحصیلی

ـ توصیه نامه از دو یا سه استاد پیشین خود

ـ ترجمه ریز نمرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *