همه چیز درباره ی تحصیل در سوئد

کشور سوئد کشوری معروف در زمینه تحصیل می باشد که دریافت مدرک از دانشگاه های آن در همه جهان معتبر شناخته شده است.

کشور سوئد هر ساله پذیرای تعداد زیادی دانشجوی بین المللی می باشد که این تعداد هر ساله بیشتر می شود و یکی از دلایل موفقیت سیستم آموزشی این کشور پرورش و تقویت مطالعه های گروهی و ایجاد حس مسئولیت پذیری می باشد و ما امروز قصد داریم شمارا با همه ی شرایط تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد آشنا کنیم.

تحصیل در سوئد

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد باید بدانید سیستم آموزشی این کشور شامل سه سطح می شود از جمله:

ـ سطح پایه:

برای اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در این پایه فرد باید دارای مدرک دبیرستانی باشد تا بتواند در دانشگاه تحصیل کند و با تحصیل در این لول می توانید دیپلم دانشکاهی و لیسانس دریافت کنید.

ـ سطح پیشرفته:

برای تحصیل در این سطح فرد باید مدرک سطح پایه و لیسانس یا هم سطح این مدارک از کشور های دیگر داشته باشد تا بتواند با تحصیل در این سطح مدرک ارشد یکساله یا دوساله دریافت کند.

ـ سطح دکترا:

برای تحصیل در این مقطع فرد باید دارای مدرک سطح قبل یعنی پیشرفته باشد یا ۴ سال تحصیل تمام وقت یا یکی سال تحصیل سطح پیشرفته یا مدرک معادل آن را داشته باشد تا بتواند مدرک دکترای ۴ ساله خود را دریافت کند.

تحصیل در مقطع کارشناسی

اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی نیازمند یادگیری زبان انگلیسی خواهد بود چرا که بیشتر دروس به این زبان تدریس می شوند و دروس بصورت عملی و تئوری خواهند بود که فرد می تواند بعد از سه سال یا ۶ ترم تحصیل با ارائه پایان نامه خود از دانشگاه فارغ التحصیل شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

دولت سوئد برای دانشجویان بین المللی که در جهت دریافت اخذ ویزای تحصیلی تلاش می کنند برنامه های وسیعی را در همه ی رشته ها ارائه داده است که به صورت آکادمیک و تئوری تدریس خواهند شد و این مقطع شامل دروس پیشرفته است که با ارائه پایان نامه پژوهشی خاتمه می یابد.

بورسیه های تحصیلی سوئد

 با اخذ ویزای تحصیلی سوئد راه های زیادی برای تامین هزینه های تحصیل وجود خواهد داشت اما دانشجویان ایرانی فقط می توانند از بورسیه های دانشگاه محل تحصیل خود بهره ببرند و این در صورتی است که دانشجوهای دیگر اتحاده اروپا می توانند از بورسیه های دولت سوئد بهره ببرند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد

ـ انگیزه نامه

ـ رزومه

ـ تکمیل فرم درخواست پذیرش انلاین

ـ توصیه نامه های تحصیلی

ـ پرداخت مبلغ ۹۰۰ کرون جهت اپلیکیشن فی

ـ گذرنامه معتبر با ۶ ماه اعتبار

ـ مدرک زبان انگلیسی

مزایای تحصیل در دانشگاه های سوئد

با توجه به راه و روش های مختلف مهاجرت به سوئد تلاش در جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئد و تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور مزیت هایی خواهد داشت که با هم بررسی می کنیم:

ـ امکان دریافت بورسیه های فراوان و مناسب

ـ تدریس دروس به زبان انگلیسی

ـ استاندارد های بالای زندگی

ـ امکان پیدا کردن کار بعد از فارغ التحصیل شدن

ـ هزینه مقرون به صرفه برای زندگی

سیستم آموزش در کشور سوئد

کودکان می توانند از سن یک سالی به پیش دبستانی بروند اما تحصیل از سن ۶ یا ۷ سالگی تا ۱۶ سالگی برای همه ی کودکان سوئد اجباری می باشد. این کشور دارای مدارس دولتی زیادی می باشد که تحت نظر شهرداری این کشور فعالیت می کنند اما مدارس شبانه روزی نیز با پرداخت شهریه در این کشور وجد دارد.

پایه تحصیلی ایتدایی در کشور سويد ۹ ساله می باشد که بعد از آن دوره متوسطه آغاز شده و شامل دو آموزش عای و حرفه ای هستند که افراد بعد از گذراندن این دوره می توانند برای پذیرش دانشگاه های سوئد درخواست دهند.

هزینه های تحصیلی در سوئد

بعد از اخذ پذیرش ویزای تحصیلی سوئد یکی از دغدغه های دانشجویان پرداخت هزینه محل زندگی خواهد بود که معمولا حدود چهل درصد هزینه های زندگی دانشجویان به این مورد اختصاص پیدا می کند.

متوسط هزینه زندگی در کشور سوئد برای دانشجویانی که تها زندگی می کنند ۵۰۸ یورو ماهیانه و دانشجویانی که همراه خانواده خود در این کشور هستند برابر ۶۰۴ یورو و دانشجویان خوابگاهی برابر ۴۷۹ یورو خواهد بود.

برترین دانشگاه های سوئد

کشور سوئد دارای موسسات آموزشی و دانشگاه های معتبر می باشد که در ادامه چند مورد را بررسی می کنیم:

دانشگاه کارولیسنکا در استکهلم ؛ دانشگاه لوند در شهر لوند ؛ دانشگاه استکهلم در استکهلم ؛ دانشگاه چالمز در گوتنبرگ

مراحل انتخاب دانشگاه برای تحصیل در سوئد

برای انتخاب دانشگاه خود ابتدا باید تحقیقات مفصلی با توجه به شرایطی که دارید انجام دهید بعد از این مرحله می توانید کلیه مدارکی در بالا ذکر شده را با ترجمه رسمی و مدارک تحصیلی مقاطع قبل و ریز نمرات آنها ؛ مدارک زبانی ؛ سند پرداخت هزینه تحصیلی؛ چند قطعه عکس به صورت انلاین از طریق وبسایت دانشگاه ارائه دهید.

تحصیل رایگان در سوئد؟

دانشگاه های سوئد تا سال ۲۰۱۱ برای دانشجویان بین المللی رایگان بودند اما بعد از آن سال دولت سوئد تحصیل در دانشگاه های خود را ملزم به پرداخت هزینه کرد.

دانشجویان در کشور سوئد اجازه کار در حین تحصیل را دارند اما برای انجام دادن ان باید زبان سوئدی را یاد داشته باشند تا بتوانند به راحتی با مردم در شغل های مختلف ارتباط برقرار کنند بنابراین برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد توصیه می شود زبان سوئدی را فرا گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *