سفر به شهر توریستی ونیز

نکات سفر به شهر توریستی ونیز

ونیز در واقع جزیره ای در کشور زیبای ایتالیا می باشد که با ایجاد کانال هایی جزیره های کوچک آن از هم جدا می شوند و مردم با استفاده از قایق در شهر رفت و آمد دارند و هیچگونه ماشین و وسیله نقلیه ای در این شهر زیبا و رویایی وجود نخواهد داشت.

شهر توریستی ونیز به شهر عشاق معروف است و یکی از شهر های مورد بحث همیشگی توریست ها بوده و به دلیل اینکه شهری بر روی آب است با دیگر شهرهای جهان متفاوت می باشد.

ونیز شهر رویایی مردم جهان

پیش بینی شده است شهر توریستی ونیز که بر روی آب قرار دارد به آرامی و با گذشت زمان در حال غرق شدن در اقیانوس می باشد.

این شهر زیبا پر از گردشگر بوده و رستوران های آن از کیفیت غذایی پایینی برخوردارند اما هزینه سفر به این شهر بسیار گران خواهد بود اما در واقع شهر ونیز مکانی است که هر کسی باید یکبار از آن دیدن کند پس تا دیر نشده برای اخذ ویزای توریستی این شهر اقدام کنید.

اقامت در شهر ونیز

اگر قصد اخذ ویزای توریستی شهر ونیز را دارید بهتر است چند روزی در آنجا بمانید چرا که روزهای ونیز با شب های ان بسیار متفاوت است.

گردش در شب در این شهر عجیب و بسیار زیبا حال و هوایی دیگر دارد که می توانید با خیال راحت و به دور از هیاهوی دیگر گردشگران و توریستان به کشف آن بپردازید.

خانه های شهر ونیز

خانه های ونیز بر روی اب ساخته شده اند که همین نشان دهنده معماری و طراحی خاص این خانه ها خواهد بود. استفاده از پل های چوبی در آب های شور شهر ونیز باعث شده که خانه ها با استحکام و استوار باقی بمانند چرا که پی های چوبی در آب شور پوسیده نمی شوند و املاح موجود در این آب ها پی ها را سهت تر و محکم تر می کند.

هتل های اقامتی شهر ونیز

برای پیداکردن محل اقامتی در شهر توریستی ونیز باید خوش شانس باشید که بتوانید جایی برای اقامت چند روزه پیدا کنید چرا که به دلیل بازدید زیاد از این مکان و کمبود اقامتگاه ها و هتل ها پبدا کردن محلی برای خواب و استراحت کمی مشکل خواهد بود و این شرایط در حالی است که کیفیت خدمات هتل ها و اقامتگاه ها بسیار پایین اما قیمت ها بالاست.

هزینه سفر توریستی به ونیز

شهر ونیز مکانی است که هرساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر و توریست می باشد اما خدمات این شهر از کیفیت پایینی برخوردار می باشد ولی چون شهری عجیب؛ زیبا و رویایی است هر کسی آرزوی سفر به این ماکن زیبا را خواهد داشت و برای آن هزینه خواهد کرد و پیشنهاد ما برای  متوسط بودجه بندی سفر به این مکان روزی ۶۰ الی ۸۰ دلار خواهد بود که با توجه به شرایط مختلف این مقدار کمتر یا بیشتر خواهد بود.

زمان سفر به ونیز

انتخاب تابستان برای سفر به ونیز انتخاب بدی خواهد بود چراکه در این زمان هوای ونیز بسیار گرم و مرطوب و شهر پر از حشره خواهد بود و پیشنهاد می شود در فصل زمستان که هوا مطلوب تر و خالی از حشرات خواهد بود به شهر توریستی ونیز سفر کنید بهترین پیشنهاد ماه های آوریل؛ ژوئن و سپتامبر می باشد.

گردش در شهر ونیز

گشت و گذار در این شهر توریستی با خودرو و ماشین های همگانی انجام نمی شود بلکه با قایق و اتوبوس های آبی امکانپذیر است.

برای گشت وگ ذار می توان از کارت های مسافرتی استفاده کرد که هزینه یک روزه ۲۰ دلار؛ دو روزه ۳۰ دلار و ۷ روزه ۶۰ دلار خواهد بود و گردشگران و توریست ها می توانند با کرایه تاکسی های آبی به دیدن جاذبه های این شهر بپردازند.

معروفیت شهر ونیز

شهر توریستی ونیز به برگزاری جشن ها و کارناوال ها در طول سال معروف است که از معروف ترین این جشنواره ها در جهان می توان جشنواره فیلم ونیز را نام برد که هرساله در اواخر ماه آگوست برگزار می شود و تمامی جهان در این جشنواره شرکت میکنند.

یکی دیگر از کارناوال های مشهور ونیز کارناوال ماسک ها نام دارد که در ماه فوریه برگزار می شود و هر گردشگر و توریستی می تواند در این کارناوال همگانی شرکت کند.

جاذبه های شهر توریستی ونیز

شناور بودن خانه ها در آب یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی این مکان خواهد بود اما اگر بخواهیم از دیگر مکان های دیدنی این شهر صحبت کنیم نباید از میدان زیبای سن مارکو که محل دفن مارکوپولو می باشد غافل شویم.

این میدان جاذبه های تاریخی و دیدنی زیادی دارد ازجمله کاخ سانتا سوفیا؛ موزه کارتسونیکو؛ کلیسای سن مارکو؛ کاخ دوکاله و کایسای سانتا ماریا و…

نکاتی که باید برای سفر به شهر توریستی ونیز بدانید:

ـ بازدید از جزیره های بورانو؛ تورسلا و مورانو را هرگز از دست ندهید.

ـ برخی از فاضلاب ها به کانال های آبی خیابانهای ونیز راه دارند بنابراین ممکن است هنگام باریدن باران آب فاضلاب ها وارد کانال های آبی شود پس مواظب باشید که دست های شما با آب های کانال ها برخورد نداشته باشد.

ـ به دلیل وجود گردشگران زیاد در ونیز در اولین فرصت برای رزرو هتلو اقامتگاه ها اقدام کنید.

ـ برخی خیابان های ونیز کوچک و تاریک هستند بنابراین هنگام عبور از آن ها باید دقت داشته باشید تا در آن مکان گیر نکنید.

ـ غذا دادن به کبوتر ها ممنوع می باشد.

ـ شهر ونیز از ۱۷۷ کانال آبی تشکیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *