همه چیز درباره روشهای مهاجرت به بلژیک

بلژیک کشوری دیدنی و زیبا است که از لحاظ اقتصادی و سیاسی در جایگاه بالا و قدرتمندی قرار دارد. با اینکه کشوریکوچک و کم جمعیت می باشد اما هزینه های زندگی در آن کمی گران تر است چرا که از استاندارد های بالایی برای زندگی برخوردار می باشد. واحد پول رسمی کشور بلژیک یورو است. این کشور کشوری مهاجر پذیر است که از امنیت بالایی برخوردار می باشد.
این کشور انتخاب بسیار مناسبی برای مهاجرت و شروع دوباره زندگی با سطح بالا و امکانات و رفاه مناسب خواهد بود پس در ادامه با ما همراه باشید تا از همه نکات درباره ی مهاجرت به بلژیک آگاه شوید.

مهاجرت کاری به بلژیک

این کشور از لحاظ شغلی در سالهای اخیر تنها رشد سه درصدی داشته است و تغییر شغل افراد در این کشور بسیار دیده شده که برای مشاغل مختلف مجوز های مختلفی وجود دارد. افرادی که در حوزه کاری خود از تخصص بالایی برخوردارند می توانند مجوز نوع A را دریافت و کسانی که کارهای تکنسینی انجام می دهند مجوز نوع B را دریافت خواهند کرد و در نهایت با مهاجرت کاری و دریافت مجوز برای کار در بلژیک زندگی خود را آغاز کنند.

برای مهاجرت کاری چند نوع مجوز دیده می شود. مجوز نوع A برای کارفرمایان است که نامحدود می باشد اما برای دریافت این نوع مجوز فرد باید به مدت ۴ سال مجوز نوع B را داشته باشد.
مجوز نوع B برای تکنسین کارهاست که مهاجرت به بلژیک با این مجوز برای همه مشاغل آزاد می باشد و فرد باید از حمایت مالی یک نفر بهره مند باشد.
برای مهاجرت از طریق کار فرد باید ۷ سال در بلژیک کار کند و سابقه داشته باشد تا بتواند اقامت دائم این کشور را بدست آورد.

مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج

اگر می خواهید با ازدواج به بلژیک مهاجرت کنید به یاد داشته باشید که فردی که در بلژیک انتخاب کرده اید باید ۳ ماه از اقامت یا تابعیتش در بلژیک گذشته باشد و سن دو طرف از ۱۸ سال بالاتر باشد. تابعیت کشور بلژیک بعد از گذشت ۵ سال زندگی مشترک به افراد داده می شود اما اگر افراد پیش از گذشت ۵ سال بچه دار شوند می توانند تابعیت بلژیک را زودتر دریافت کنند.
برای ازدواج با یکی از تبعه کشور بلژیک باید مدرکی مبنی بر توان مالی و عدم سوء پیشنیه ارائه کنید.

مهاجرت تحصیلی به بلزیک

یکی از راه های مناسب برای مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی خواهد بود چرا که امکانات تحصیلی این کشور در سطح بالایی قرار دارند و هزینه های تحصیلی نیز کمتر از چیزی است که فکر کنید اما اگر توان مالی هم نداشته باشید می توانید با نشان دادن توانایی خود برای انجام مقاله های علمی و شرکت در پژوهش ها بورسیه شوید و ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید.
برای دریافت ویزای دانشجویی و تحصیلی کشور بلژیک باید در ابتدا پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را دریافت کنید و با اخذ ویزای تحصیلی نوع D می توانید به بلژیک برای تحصیل مهاجرت کنید.

 

مهاجرت توریستی به بلژیک

برای مهاجرت توریستی به کشور بلژیک باید مدارک شناسایی؛ پاسپورت؛ مدارک تحصیلی و کاری و عکس و مدرک توان مالی را همراه خود داشته باشد. مدت اعتبار این ویزای توریستی ۹۰ روز خواهد بود.

مهاجرت شرایط خاص

شرایط خاص در این زمینه شامل پژوهش های علمی؛ کارآفرینی و ویزای اضطراری می شود که به طور موقت برای فرد ویزا صادر می شود اما اگر شرایط لازم مهیا یباشد می توان اقامت دائمی را بدست آورد.ایرانیان در این زمینه می توانند ویزای کشور بلژیک را دریافت کنند.

مهاجرت به بلژیک از طریق تولد

اگر فرد از پدر و مادری که تابعیت کشور بلژیک را دارند متولد شود به راحتی می تواند تابعیت این کشور را بگیرد اما اگر نوزاد از پدر و مادری متولد شود که تابعیت بلژیک را ندارند باید ۱۰ سال در این کشور زندگی کند تا بتواند تابعیت بلژیک را بدست آورد.
فردی که در کشور بلژیک متولد شده باید تا ۱۸ سالگی در این کشور بماند و اگر نوزادی بی سرپرست باشد تابعیت بلٰیک به وی داده می شود اما تابعیت بعد از ۱۸ سالگی به وی تعلق خواهد گرفت.

مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری

برای مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری می توانید در این کشور شرکتی ثبت کنید که برای راه اندازی شرکت نیاز به ثبت دفتر دارید. در ابتدا باید نمونه امضا و فرم های خاصی را همراه با کپی پاسپورت خود ارائه دهید.

یکی از بهترین شرکت ها برای ثبت شرکت هایی با مسئولیت محدود خواهد بود که در این شرکت فرد باید مبلغ مشخصی را به حساب شرکت واریز کرده تا سهام منتقل بین سهام داران منتقل شود و امکان عرضه سهام بین مردم با رضایت پنجاه درصد از سهام داران وجود خواهد داشت. افرادی که ۷ سال تجربه سرمایه گذاری در بلژیک را دارند می توانند بعد از گذشت این مدت تابعیت کشور بلژیک را بدست آورند.

اقامت در کشور بلژیک

افرادی که توان مالی خوب و سرمایه ی کافی دارند می توانند به راحتی به بلژیک مهاجرت کرده واقامت کشور بلژیک را بدست آورند. این کشور از استاندارد های بالایی برای زندگی برخوردار است و محیط مناسبی برای رشد شخصیتی افراد بالای ۱۸ سال خواهد بود چرا که ضوابط مختلفی برای کار و تحصیل دارد.

شرایط دریافت پاسپورت کشور بلژیک

– مدرک تمکن مالی

ـ مدرک پزشکی مبنی بر سالم بودن فرد

ـ ۱۰ سال سابقه زندگی در کشور بلژیک

راه آسان برای اخذ پاسپورت کشور بلژیک و مهاجرت به بلژیک ثبت شرکت در این کشور می باشد و در کل می توان گفت این کشور در دادن پاسپورت به افراد متقاضی خوب عمل می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *