اخذ اقامت کشور ایتالیا

کشور ایتالیا از نظر هنری در جایگاه بالایی قرار دارد که در جنوب اروپا واقع می باشد. از نظر اقتصاد رتبه هشتم جهانی را دارد و مردم آن به زبان ایتالیایی صحبت می کنند.
اگر به هنر و آثار هنری علاقمند باشید  کشور ایتالیا  برای مهاجرت و تلاش در جهت اخذ اقامت انتخاب خوبی خواهد بود.
ایتالیا یکی از پر جمعیت ترین کشور های اروپایی است که جمعیتی حدود شصت میلیون نفر را در خود جای می دهد. برای دریافت ویزای ایتالیا راه و روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به تفکیک درباره ی آنها صحبت خواهیم کرد.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

پیدا کردن شغل در ایتالیا برای افراد متخصص و سابقه دار در زمینه کاری آسان خواهد بود اما در ابتدا باید از طرف کارفرمایی در ایتالیا به شما پیشنهاد شغلی داده شود تا دعوتنامه برای شما ارسال گردد اما همانند بقیه کشورهای اروپایی مثل آلمان شرایط طوری خواهد بود که ابتدا باید آگهی استخدام بمدت سه ماه در ایتالیا وبعد بمدت سه ماه در اتحادیه اروپا قرار بگیرد و اگر در این مدت شش ماه متقاضی برای این شغل پیدا نشود می تواند برای متقاضیان خارجی دعوتنامه ارسال کند و باید توانایی مالی ساپورت کردن این افراد را داشته باشد.
ناگفته نماند اگر شما با اخذ ویزای دانشجویی وارد کشور ایتالیا شده باشید می توانید با پیدا کردن شغلی ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. شما می توانید در زمینه هایی مثل کارآموزی یا ایده های ناب در جهت کارآفرینی ویزای کاری ایتالیا را اخذ کنید.

برای اخذ ویزای ایتالیا از طریق کار واقامت در این کشور باید از مدرک تحصیلی مناسب برخوردار باشید و تاحدی به زبان ایتالیایی مسلط شوید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا

یکی از راه های اخذ اقامت کشور ایتالیا می تواند سرمایه گذاری باشد که همانند بقیه کشورها از طریق خرید ملک نیز امکانپذیر خواهد بود چرا که کشور ایتالیا برای سرمایه گذاری اولیه در این کشور مبلغ مشخصی را تعیین نکرده بنابراین می توان با خرید ملکی ارزان اقامت موقت این کشور را بدست آورد و سپس آن را به اقامت دائمی تبدیل کرد.
این روش دو نوع ویزا را دراختیار شما قرار می دهد: ویزای سرمایه گذاری اقامت انتخابی؛ ویزای سرمایه گذاری خوداشتغالی
ویزای نوع اول به کسانی تعلق می گیرد که از نظر مالی و سرمایه گذاری موقعیت مناسبی دارند و عضوی از کشور ایتالیا و اتحادیه اروپا نیستند و ویزای نوع دوم نیزباید با دریافت نامه ای از اتاق بازرگانی و میزان بودجه مشخص شده انجام گیرد.

برای ویزای نوع اول باید مدارک لازم و مجوز کسب وکار و مالکیت کسب وکار داشته باشید و مدت زمان آن دوسال است که بعد از دوسال می توان آن را بمدت سه سال تمدید کرد و در این ویزا می توان همسر و فرزندان را با خود همراه کرد.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

این کشور از دانشگاه های مناسب و رتبه بالایی برخوردار است که کورد تایید وزارت علوم هستند و یکی از مزیت های مهاجرت تحصیلی به ایتالیا امکان درس خواندن در دانشگاه های برتر می باشد. برای اخذ ویزای تحصیلی و اقامت در ایتالیا فرد بایپ به زبان ایتالیایی یا انگلیسی و مدارک زبانی در این زمینه داشته باشد.
برای یادگیری زبان ایتالیایی در ایران می توان به مدرسه ایتالیایی بنام پیترودلاواله در تهران مراجعه کرد که بهمن هر سال آزمون Esterni را برگزار می کند و حداقل نمره ی قابل قبول در آن ۱۶۰ از ۲۰۰ امتیاز خواهد بود.

اما برای مدرک زبان انگلیسی می توان آیلتس ۶ یا ۶.۵ داشت و همینطور امکان بورسیه برای تحصیل در این کشور نیز وجود دارد.
برای اخذ اقامت تحصیلی در ایتالیا ابتدا باید درخواست خود را به یکی از دانشگاه ها بفرستید و بعد از دریافت جواب می توانید مدارک لازم را ارايه کنید و مدت انجام این پورسه از آغاز تا زمان دریافت ویزای تحصیلی سه ماه به طول می انجامد.

مهاجرت توریستی به ایتالیا

مهاجرت توریستی به کشور ایتالیا نیازمند دریافت ویزا خواهد بود که فرد باید برای مهاجرت توریستی دعوتنامه داشته باشد تا ویزا به وی تعلق بگیرد. برای مهاجرت توریستی افراد باید به کشور ایتالیا مدارکی ارائه کنند تا نشان دهد علاقه ای به ماندن در این کشور ندارند و فقط در جهت بازدید و سفری کوتاه به این کشور مهاجرت کردند و در زمان تعیین شده به کشور خود باز خواهند گشت.
مدت اعتبار این ویزا ۹۰ روز در بازه ۱۸۰ روزه می باشد و ویزای توریستی جزئی از ویزاهای کوتاه مدت است که فرد در ابتدا برای دریافت این ویزا باید درخواست خود را بصورت اینترنتی یا حضوری ارائه دهد و بعد از جواب مدارک لازم را تهیه کند و برای پیش بردن هرچه سریع تر کارها داشتن وقت قبلی از سفارت ایتالیا ضروری می باشد.

 

مهاجرت از طریق تولد

تابعیت کشور ایتالیا از دو راه صورت می گیرد: براساس خون و براساس خاک
اخذ اقامت و تابعیت کشور ایتالیا از طریق خون به این گونه است که فرد اگر پدرو مادر غیر ایتالیایی متولد شود که پدر یا مادر یا هردو اقامت قانونی در کشور ایتالیا داشته باشند به فرزند نیز پاسپورت ایتالیا تعلق خواهد گرفت اما در صورتیکه پدر و مادر هیچکدام تابعیت قانونی از کشور ایتالیا نداشته باشند برای دریافت اقامت ایتالیا برای فرزند دو شرط وجود خواهد داشت:

ـ اول اینکه فرد باید ۵ سال در کشور ایتالیا زندگی کند.

ـ و اینکه فرد بعد از ۱۸ سالگی تصمیم به زندگی در ایتالیا بگیرد که از طریق خاک می تواند وارد کشور ایتالیا شود.

ازدواج و مهاجرت به ایتالیا

افراد می توانند با ازدواج با یم تبعه ایتالیایی تابعیت کشور ایتالیا را بدست آورند اما اخذ اقامت ایتالیا از طریق ازدواج نیازمند انجام رسومات و قوانینی خواهد بود که رعایت آنها لازم می باشد بعنوان مثال ازدواج رسمی در ایتالیا حتما باید در کلیسا صورت گیرد.

مدارک لازم برای انجام گرفتن ازدواج گواهی تولد و پاسپورت و مدارک شناسایی فرد خواهد بود که باید به زبان ترجمه رسمی شوند و به آفیسر محلی ارائه دهند.
دولت ایتالیا برای اطمینان از صحت داشتن ازدواج شهادت اطرافیان و اقوام هر دوطرف را می خواهد تا شهادت دهند ازدواج این دو بر پایه روابط احساسی و محبت می باشد.
فرد متقاضی برای اخذ اقامت از طریق ازدواج باید سه سال با طرف خود زندگی کند و بعد از آن میزان زبان ایتالیایی فرد کنترل می شود که تا چه حد پیشرفت کرده و همینطور بررسی می شود چرا زوجین برای بچه دار شدن اقدامی نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *