هر آنچه باید برای تحصیل در کشور کلمبیا بدانید

تحصیل در کلمبیا

کشور کلمبیا یکی از بزرگ ترین کشورهای آمریکای جنوبی به شمار می رود و دارای طبیعتی زیبا و دیدنی است که می تواند بخشی از روند اقتصادی کشور را در دست بگیرد. بسیاری از مردم جهان علاقه ی زیادی به بازدید از پایتخت کشور کلمبیا یعنی بوگوتا دارند چرا که جاذبه های دیدنی در این شهر گردشگران و طبیعت دوستان زیادی را به خود جذب می کند. برای تحصیل در کشور کلمبیا به صورت رایگان باید از بورسیه های آن استفاده کرد که برای متقاضیانی مناسب خواهد بود که از معدل و رزومه تحصیلی خوبی برخوردار می باشند. دانشگاه های این کشور در جهان جایگاه بسیار بالایی دارند و می توانند بهترین مقصد برای تحصیل در کشور کلمبیا باشند. دوره های تحصیلی کلمبیا ۵ الی ۶ ساله خواهند بود که برای تحصیل در رشته های پزشکی بسیار کناسب دیده شده اند.

در ادامه با شرایط دیگر تحصیل در کشور کلمبیا بیشتر آشنا خواهید شد پس با تیم مهاجرتی کاسپین همراه باشید.

فعالیت مدارس کشور کلمبیا

کودکان از ۶ سالگی موظف هستند در مدارس کشور کلمبیا ثبت نام کنند که دوره ابتدایی ۵ ساله و دوره متوسطه ۴ ساله و شامل دوره دبیرستان دو ساله نیز می باشند که بعد از دریافت مدرک افراد می توانند برای ورود به دانشگاه های کلمیبا و تحصیل در کشور کلمبیا اقدام کنند.

دانشگاه های کشور کلمبیا

هزینه تحصیل در کشور کلمبیا رایگان نخواهد بود اما دانشگاه های دولتی هزینه کمتری نسبت به دانشگاه های خصوصی خواهند داشت. هرینه دانشگاه های دولتی نهایت تا ۳ هزار دلار است اما دانشگاه های خصوصی چیزی حدود ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار شهریه و هزینه خواهند داشت.

آزمون های ورودی دانشگاه های کشور کلمبیا

برای انجام آزمون های ورودی دانشگاه های کلمبیا باید بررسی هایی در نمرات دروس فیزیک ؛ شیمی و زیست انجام شود چرا که این آزمون ها بری جبران نمرات پایین در این درس ها می باشد. این آزمون ها در جهت تحصیل در کشور کلمبیا و دانشگاه های کلمبیا بسیار ارزشمند دیده شده اند پس باید برای انجام آن ها آمادگی لازم داشت.

آزمون های ورودی دانشگاه کلمبیا

مقاطع مختلف دانشگاه های کشور کلمبیا

مقطع لیسانس دانشگاه های کلمبیا :

 برای تحصیل در کشور کلمبیا در مقطع لیسانس نیاز است متقاضی دوره دبیرستان را با معدل بالای ۱۵ گذرانده و مدرک این دوره را نیز گرفته باشد. این دوره ی تحصیلی ۳ الی ۴ سال است و نیاز است فرد زبان اسپانیایی را فرا گرفته اگر چه زبان انگلیسی نیز ندریس می شود اما اینگونه تسلط و آینده شغلی فرد بیشتر و روشن تر خواهد بود.

شرایط لازم برای تحصیل در کشور کلمبیا در مقطع لیسانس

فرد باید مدرک دیپلم داشته ؛ بالای ۱۸ سال باشد و بیماری جسمی یا مشکلات روحی نداشته باشد.

مقطع فوق لیسانس دانشگاه های کلمبیا :

دوره های تحصیل در کشور کلمبیا در مقطع کارشناسی ارشد دو ساله خواهد بود و در پایان ترم نیاز به ارائه پایان نامه ای در ارتباط با رشته تحصیلی خود می باشد. شرایط تحصیلی در این مقطع کمی تفاوت دارد و بورسیه های تحصیلی قابل دریافت بیشتر در رشته های وابسته به اقتصاد هستند. ورود به دانشگاه های کلمبیا در این مقطع آزمون ندارد اما شرکت در آزمون های بین المللی برای تحصیل در کشور کلمبیا کار را راحت تر خواهند کرد.

شرایط ورود به دانشگاه های کلمبیا در مقطع ارشد

برای تحصیل در کشور کلمبیا و در مقاطع فوق لیسانس شرایطی وجود دارد از جمله داشتن مدرک کارشناسی همراه با ریز نمرات ؛ داشتن آیلتس با نمره ۶ اما اگر فرد توانسته باشد ۳ مقاله موفق به چاپ رسانده باشد می تواند با آیلتس نمره ۵.۵ نیز اقدام کند.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کلمبیا

مقطع دکترا دانشگاه های کلمبیا :

تحصیل در کشور کلمبیا در مقطع دکترا سه الی ۵ سال طول خواهد کشید که البته میزان دقیق آن بستگی به رشته انتخابی شما دارد. تحصیل در این مقطع شانس شما را برای دریافت بورسیه های پژوهشی بیشتر می کند و باید بر اساس ارزیابی موضوع پایان نامه دوره ی خود را انتخاب کرده و بعد از ارائه موضوع و رفع اشکالات کار روی آن را آغاز کنید.

تحصیل در مقطع دکتری در کلمبیا

بورسیه های تحصیل در کشور کلمبیا

دانشگاه های کشور کلمبیا در جهان اعتبار زیادی دارند اما تحصیل در آنها بدون هزینه نخواهد بود مگر آنکه شخص با معدل بالا و رزومه تحصیلی قوی مشمول دریافت بورسیه شود. بورسیه های تحصیلی این کشور بیشتر برای رشته های ام بی آی و شاخه های وابسته به آن دیده می شود. این بورسیه ها شامل پرداخت شهریه های دانشگاه ها برای دروس تئوری می باشند و شامل دادن وام به دانشجوها نیز است.

شرایط دریافت بورسیه ها برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور کلمبیا را دارند برتری آنها در برخی دروس در رشته های تخصصی خود می باشد.

بورسیه تحصیلی کلمبیا

برترین دانشگاه های کشور کلمبیا

تحصیل در کشور کلمبیا به دلیل جهانی بودن دانشگاه های آن می تواند آینده ای روشن برای متقاضیان به ارمغان آورد. برخی از این دانشگاه ها عبارتند از :

ـ دانشگاه ملی کشور کلمبیا

ـ دانشگاه لوس آندس کلمبیا

ـ دانشگاه دولتی آنتیاگو

کار دانشجویی در حین تحصیل در کشور کلمبیا

ـ رشته داروسازی دانشگاه های کشور کلمبیا

کسانی که در حال تحصیل در کشور کلمبیا  در رشته داروسازی می باشند می توانند از همان ترم های اول در داروخانه ها مشغول شوند تا با نام داروها نیز آشنایی بیشتر پیدا کنند.

ـ تحصیل در کشور کلمبیا در رشته های مهندسی

برای کار در رشته های مهندسی ابتدا باید دوره های کارآموزی را به مدت ۶ ماه بگذرانید.

نکته : برای کار در حین تحصیل در کشور کلمبیا باید زبان اسپانیایی خود را تقویت کنید.

کار دانشجویی در کلمبیا

مشاغل دانشجویی در کشور کلمبیا

برای کسانی که در حال تحصیل در کشور کلمبیا هستند و قصد دارند در حین تحصیل به کاری مشغول شوند می توانند در چاپ مقالات علمی در شرکت های خصوصی مشغول شوند. بیشتر مشاغل شغلی در برای کسانی که در دانشگاه های کشور کلمبیا مشغول هستند در زمینه پژوهشی و علمی می باشد تا بتواند آنها را در پیدا کردن موضوعات پایان نامه کمک کند. کار در بخش نشریه نیز می تواند از لحاظ اقتصادی برای دانشجو بسیار کمک کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *