راه های ممکن برای مهاجرت به کشور کلمبیا

کشور کلمبیا کشوری در آمریکای جنوبی است و یکی از پر جمعیت ترین کشورهای این قاره به شمار می رود. پایتخت کلمبیا شهر بوگوتا است و این کشور از جهات مختلف با برزیل و اکوادور و پرو و پاناما دارای مرز مشترک می باشد. شهر بوگوتا بزرگ ترین شهر کلمبیا محسوب می شود که فضایی کاملا صنعتی دارد. خانه ها در این کشور بسیار ارزان است و افراد می توانند از روش خرید خانه برای مهاجرت به کشور کلمبیا استفاده کنند. بیشتر مهاجران رضایت خود را از زندگی در این کشور اعلام کرده اند و یکی از روش های پرطرفدار مهاجرت روش سرمایه گذاری می باشد. مهاجرت به کشور کلمبیا جذاب و دیدنی و هیجان انگیز خواهد بود و می توان نقاط بسیار مثبتی را در این زمینه کشف کرد.

در ادامه بیشتر با انواع روش های مهاجرت به این کشور و شرایط زندگی در این کشور آشنا خواهید شد.

 

مهاجرت به کشور کلمبیا از طریق کار

یکی از روش های مهاجرت به  کشور کلمبیا از طریق ویزایی است که شرکت به شما می دهد یا از طریق مالکیت کسب و کار خودتان خواهد بود. این روش برای دریافت اقامت کلمبیا بسیار راحت تر می باشد و فرد متقاضی بعد از گذشت ۴ سال می تواند برای اخذ اقاما دائم درخواست کند.

مهاجرت کاری به کلمبیا و سرمایه گذاری

ویزای شرکتی که دریافت می کنید برای مهاجرت کاری به کلمبیا حداقل سرمایه ای به اندازه ۵۷۰ هزار دلار نیاز دارد. اگر مالک شرکت باشید برای دریافت اقامت دائم باید حداقل سرمایه گذاری که می کنید چیزی بالاتر از ۵۷۰ هزار دلار باشد.

اعتبار ویزای دریافتی برای مهاجرت کاری به کلمبیا

ویزایی که برای مهاجرت به کشور کلمبیا به شما داده می شود اعتباری یک ساله دارد که بعد از ۵ سال کار متوالی در این کشور می توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

 

مهاجرت تحصیلی به کلمبیا

یکی از روش های مهاجرت به کشور کلمبیا اخذ ویزای دانشجویی کلمبیا خواهد بود که اعتبار آن ۹۰ روزه است اما فقط اجازه ماندن ۶ ساله در این کشور را به افراد خواهد داد. برای اخذ ویزای دانشجویی کلمبیا باید به زبان اسپانیایی مسلط بوده و همینطور تمکن مالی خود را اثبات کنید. برای اطلاعات بیشتر از این نوع روش مهاجرت به مقاله مهاجرت تحصیلی به کلمبیا مراجعه کنید.

تحصیل در مقطع لیسانس در کلمبیا

مهاجرت به کشور کلمبیا از طریق سرمایه گذاری

روش اول :برای سرمایه گذاری در کلمبیا می توانید از طریق خرید اوراق قرضه اقدام کنید. شما می توانید با خرید سهام با هزینه ۱۰۰ هزار دلار و یا خرید سهام یکی از شرکت های خصوصی در کلمبیا در این کشور سرمایه گذاری کنید.

روش دوم : در این روش مهاجرت به کشور کلمبیا می توانید با خرید مسکن و املاک به ارزش حداقل ۲۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری در کلمبیا داشته باشید .

ویزای سرمایه گذاری در کلمبیا

این ویزا تمدید ندارد و افراد بعد از سه سال سرمایه گذاری در این کشور می توانند برای اخذ اقامت دائم کلمبیا اقدام کنند و در صورتی می توانند این اقامت را از آن خود کنند که سرمایه گذاری در این کشور را ادامه داده و این را به اثبات برسانند.

 

مهاجرت به کلمبیا از طریق ازدواج

این ویزا اعتبار سه ساله دارد و می توان بعد از اتمام اعتبار آن برای تمدید دوساله اقدام کرد. در روش مهاجرت به کشور کلمبیا از طریق ازدواج شما بعد از گذشت ۵ سال می توانید برای اخذ شهروندی این کشور اقدام کنید و در صورتی با این تصمیم موافقت خواهد شد که ۲ سال از ۵ سال را در این کشور اقامت داشته باشید.

مهاجرت به کشور کلمبیا از طریق تولد

اقامت و تابعیت کشور کلمبیا در صورتی به کودک تازه متولد شده داده می شود که پدر یا مادر وی شهروند این کشور باشد. این کشور با با کسانی که مهاجرت به کشور کلمبیا را انتخاب کرده اند و تابعیت دوگانه دارند مشکلی ندارد. اتباع خارجی اگر درخواست اخذ تابعیت را دارند باید حداقل ۵ سال در این کشور زندگی کرده باشند.

 

مهاجرت به کشور کلمبیا از طریق ویزای توریستی

برای دریافت ویزای توریستی کلمبیا و مهاجرت به کشور کلمبیا از این روش دو راه وجود دارد : اینکه این ویزا به کسانی تعلق می گیرد که یا برای پژوهش به این کشور آمده باشند و یا برای درمان بیماری.

مدت اعتبار ویزای توریستی کلمبیا ۹۰ روزه است که برای ۹۰ روز دیگر نیز قابل تمدید خواهد بود. برای گردشگری در کلمبیا نیاز به اخذ پاسپورتی با اعتبار ۷ ماهه خواهد بود.

مهاجرت به کشور کلمبیا با شرایط خاص

دو نوع شرایط خاص وجود دارد اول اینکه ویزایی با عنوان رنتیستا به افرادی تعلق می گیرد که بازنشسته نشده و هرماه حقوقی حداقل ۳ هزار دلاربه حساب وی واریز می شود.

در نوع دوم این ویزا به افراد بازنشسته ای تعلق می گیرد که حقوق بازنشستگی در ماه به اندازه ۸۸۰ دلار به حساب آن ها واریز خواهد شد.

اعتبار ویزای شرایط خاص برای مهاجرت به کشور کلمبیا یک ساله است.

 

مهاجرت به کشور کلمبیا و مراحل اخذ پاسپورت

برای اخذ تابعیت و اخذ پاسپورت کلمبیا در ابتدا باید نامه ای با نام و مدارک شناسایی معتبر در جهت درخواست اخذ تابعیت به وزارت امور خارجه فرستاده شود. بعد از آن باید به وزارت امنیت درخواست دهید تا پیشینه و سوسابقه شما بررسی شده و شرایط مشخص شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پاسپورت کلمبیا

ـ گواهی عدم سو سابقه

ـ کپی گذرنامه

ـ ۶ قطعه عکس پاسپورتی

ـ مدرک خدمات نظامی از کشور مبدا برای افراد بالای ۵۰ سال

ـ تست شفاهی وزارت امور خارجه در تسلط فرد به زبان اسپانیایی

ـ گواهی درآمد مالی

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *