هرآنچه باید برای زندگی در کشور آلمان بدانید

انتخاب کشور آلمان برای زندگی می تواند به رشد کاری و بالابردن استاندارد های زندگی افراد کمک کند و این کشور یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپا به شمار می رود چرا که تعداد مهاجران نیز هر سال در حال افزایش است و طبق آمار اکنون حدود ۲۵۰ هزار مهاجر در آلمان زندگی می کنند. کشور آلمان از لحاظ تحصیلی و آموزشی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و می تواند افرادی را که زندگی در کشور آلمان را برگزیده اند برای رسیدن به آینده ای روشن و امن بسیار امیدوار کند. به دلیل بالابودن سطح رفاه در این کشور مردم از زندگی در کشور آلمان بسیار راضی اند و از شهرهای مهم این کشور می توان برلین را به عنوان پایتخت و فرانکفورت ؛ مونیخ و هانوفر را نام برد. کشور آلمان که در قلب اروپا واقع شده کشوری مدرن و پیشرفته در جهان معرفی می شود که از نظر اقتصادی بسیار قدرتمند است.

در ادامه بیشتر با شرایط زندگی در کشور آلمان آشنا خواهید شد.

زندگی در کشور آلمان و فرهنگ مردم

برخی از فرهنگ مردم که برای زندگی در کشور آلمان باید از آن اطلاع داشته باشید:

ـ دست دادن هنگام وارد شدن به یک جمع برای آلمانی ها اهمیت دارد و وقتی دوستانشان را در محیط های غیر تجاری می بینند گونه های چپ و راست یکدیگر را می بوسند. یکی دیگر از موارد مهم در فرهنگ مردم آلمان وقت شناسی می باشد و افراد روی این موضوع بسیار حساس هستند.

ـ تلفن زدن بعد از ساعت ۱۰ شب کمی غیر معمول است مگر اینکه از قبل با فرد هماهنگ شده باشد. مردم آلمان نسبت به جدا کردن زباله ها برای بازیافت بسیار هوشمندانه عمل می کنند و رعایت نکردن آن می تواند روابط شما را خدشه دار کند.

ـ اگر رستورانی شلوغ باشد به اشتراک گذاشتن میز خود را افراد غریبه کاری معمولی است اما حرف زدن بیش از حد می تواند غیر معمول تلقی شود و هنگام خداحافظی با افراد همان میز نیز خداحافظی انجام دهید. آلمانی ها برای حریم خصوصی احترام زیادی قائل می باشند به همین دلیل در برخی از موارد درهای اتاق یا خانه را می بندند.

فرهنگ مردم آلمان هزینه های زندگی در کشور آلمان

برای زندگی در کشور آلمان باید از هزینه های مهاجرت و دیگر هزینه های زندگی اطلاعات کسب کنید و بعد برای این امر اقدام کنید. برخی از هزینه های مواد غذایی اصلی در آلمان در زیر آمده است :

ـ سیب زمینی : هر کیلو ۱.۳۰ یورو

ـ پیاز : هر کیلو ۱.۲۹ یورو

ـ تخم مرغ : ۱۲ عدد ۲.۲۸ یورو

ـ شیر : یک لیتر ۰.۸۸ یورو

ـ برنج سفید : هر کیلو ۱.۹۳ یورو

ـ گوشت گاو : هر کیلو ۱۰.۴۸ یورو

ـ گوجه فرنگی : ۱.۳۵ یورو

ـ پرتقال : هر کیلو ۱.۹۵ یورو

ـ موز : هر کیلو ۱.۶۵ یورو

ـ سیب : هر کیلو ۲.۳۶ یورو

ـ کاپوچینو در کافی شاپ : ۲و۸۱ یورو

ـ یک بطری آب ۰.۳ لیتر : ۲.۰۸ یورو

هزینه حمل و نقل برای زندگی در کشور آلمان

ـ تاکسی : برای یک کیل.متر ۱.۵ الی ۲ یورو

ـ بلیط یک طرفه : ۲.۷ تا ۴ یورو

ـ بنزین : یک لیتر ۱.۲۲ یورو

ـ بنزین بدون سرب : یک لیتر ۱.۳۵ یورو

قیمت خرید یا اجاره خانه یا آپارتمان در کشور آلمان

ـ اجاره آپارتمان مبله و عالی در مرکز شهر : ماهانه ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ یورو

ـ اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر : ماهانه کمتر از ۷۰۰ یورو

ـ اجاره آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر : ماهیانه ۵۰۰ یور

ـ خرید خانه در شهرهای بزرگ آلمان : ۲ هزار الی ۴ هزار یورو

هزینه زندگی در آلمان انتخاب کشور آلمان برای زندگی

برای زندگی در کشور آلمان دلایل زیادی وجود دارد که می توان در زیر به چند مورد آنها اشاره کرد :

ـ اگر بتوانید گذرنامه کشور آلمان را به دست آورید می توانید بدون نیاز به ویزا به کشورهای حوزه شینگن سفر کنید.

ـ همانطور که گفتیم آلمان کشوری در قلب اروپا است پس با دیگر کشورهای مهم اروپایی فاصله چندانی ندارد و می توان به راحتی به آنجا سفر کرد.

ـ دستمزد افرادی که در آلمان کار می کنند نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بالترین حد محسوب می شود.

ـ سیستم آموزشی و تحصیلی کشور آلمان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

زندگی در آلمان معرفی برخی از شهرهای اصلی آلمان برای مهاجران

ـ برلین : این شهر پایتخت کشور آلمان محسوب می شود که بسیار شلوغ و فعال است و هر ساله جشنواره فیلم برلین در کنار جشنواره های فیلم کن و ونیز در این شهر برگزار می شود.

ـ مونیخ : این شهر یکی از ثروتمند ترین و مهاجرپذیر ترین شهر آلمان به شمار می رود که می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای زندگی در کشور آلمان به شمار رود.

ـ فرانکفورت : برای زندگی در کشور آلمان می توانید این شهر را انتخاب کنید چرا که این شهر نیز یکی از شهرهای مهاجرپذیر در آلمان به شمار می رود چرا که بیشتر جمعیت آن پاسپورت کشور آلمان را ندارند و بانک مرکزی اروپا و بورس فرانکفورت در این شهر می باشند.

ـ هامبورگ : این شهر به دلیل بودن در کنار دریای شمال شهر بندری و ثروتمندی در آلمان است که در زمینه دریانوردی و تجارت بین المللی شهرت بسیاری دارد. در سال های گذشته و دور این شهر چندین بار سوخته و یا غارت شده اما هر بار قوی تر از قبل نوسازی شد و به فعالیت خود ادامه داد به همین دلیل لقب ققنوس را به آن نسبت داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *