معرفی و شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی کشور آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان

کشور آلمان کشوری بسیار قدرتمند در زمینه خرید و خدمات به مردم محسوب می شود و هزینه های مهاجرت به این کشور در مقایسه با دیگر کشور ها بسیار مقرون به صرفه است و افراد با انتخاب تحصیل و زندگی در این کشور می توانند با استفاده از بورسیه های تحصیلی کشور آلمان به صورت رایگان در این کشور درس خوانده و مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند.

کشور آلمان استاندارد های بالایی برای زندگی دارد و دانشجویان باید برای زندگی در این کشور حدودا ۸۵۳ یورو در ماه هزینه کنند که این مقدار برای این افراد کمی چالش برانگیز خواهد بود در این صورت متقاضیان تحصیل می توانند برای اخذ بورسیه های تحصیلی کشور آلمان اقدام کنند و این بورسیه ها بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی را تحت پوشش قرار خواهد داد. در ادامه با تیم مهاجرتی کاسپین همراه باشید تا درباره ی شرایط اخذ و انواع بورسیه های تحصیلی کشور آلمان اطلاعات کسب کنید.

معرفی انواع بورسیه های تحصیلی کشور آلمان

در این قسمت به معرفی انواع بورسیه های تحصیلی کشور آلمان خواهیم پرداخت :

ـ بورسیه تحصیلی اراسموس آلمان : این بورسیه برای کمک های مالی برای دوره های تبادل یک ساله دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آلمان اعطا می شود و برای دریافت آن باید هم دانشگاه محل تحصیل و هم دانشگاه آلمان منشور اراسموس برای آموزش عای را امضا کرده باشند.

ـ بورسیه بنیاد ملی آکادمیک آلمان : این بورسیه به دانشجویانی تعلق می گیرد که موفقیت های زیادی داشته و از نظر شخصی و تحصیلی پتانسیل های برجسته ای دارند.

مقطع تحصیلی بورسیه بنیاد ملی آکادمیک آلمان : کارشناسی ارشد ؛ دکترا

مبلغ حمایت مالی بورسیه بنیاد ملی آکادمیک آلمان : ۱۲۰۰ الی ۱۳۵۰ یورو در ماه + ۱۰۰ یورو کمک هزینه خرید کتاب

ـ بورسیه ملی آلمان : این بورسیه یکی از بورسیه های تحصیلی کشور آلمان محسوب می شود که کمک هزینه های مالی به دانشجویان برجسته در نقاط مختلف جهان خواهد داد و بدون توجه به درآمد مالی والدین یا در نظر گرفتن ملیت افراد در دانشگاه های مختلف کشور آلمان از آنها حمایت خواهد کرد.

مقطع تحصیلی بورسیه ملی آلمان : کاذشناسی و کارشناسی ارشد

مبلغ حمایت مالی بورسیه ملی آلمان : ۳۰۰ یورو در ماه

انواع بورسیه تحصیلی آلمانـ بورسیه DAAD : این بورسیه در واقع یکی از برترین بورسیه های تحصیلی کشور آلمان به شمار می رود که در هر سال حدودا ۱۰۰ هزار دانشجو را تحت حمایت مالی خود قرار می دهد و به دانشجویانی تعلق می گیرد که به دنبال دریافت مدرک تحصیلی خود در یک دوره تمام وقت می باشند.

مقطع تحصیلی بورسیه DAAD آلمان : کارشناسی ؛ کارشناسی ارشد ؛ دکترا و فوق دکترا

مبلغ حمایت مالی بورسیه DAAD آلمان : ۸۵۰ یورو در ماه برای دانشجویان ارشد و ۱۲۰۰ یورو برای دانشجویان دکترا

ـ بورسیه رزا لوکزامبورگ : این بورسیه به زنان و دانشجویان معلول ؛ مهاجر و نیازمند اجتماعی که دستاورد های مشابهی را داشته اند تعلق خواهد گرفت.

مقطع تحصیلی بورسیه رزا لوکزامبورگ آلمان : کارشناسی ارشد و دکترا

ـ بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت آلمان : این بورسیه که یکی از بورسیه های تحصیلی کشور آلمان است در واقع به دنبال ارتقای دموکراسی از طریق کمک های مالی به دانشگاه ها و دانشجویان می باشد. این بورسیه به افرادی که سطح تحصیلی بیشتر از متوسط دارند تعلق می گیرد و برای دانشجویانی که در زمینه علوم انسانی ؛ سیاسی یا اجتماعی فعالیت می کنند بسیار مناسب خواهد بود.

مقطع تحصیلی بورسیه فردریش ایبرت آلمان : کارشناسی ؛ کارشناسی ارشد و دکترا

مبلغ حمایت مالی بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت آلمان : ۷۵۰ الی ۱۲۰۰ یورو در ماه + هزینه بیمه درمانی + هزینه مطالعه فرد متقاضی

ـ بورسیه تحصیلی زنان ESMT در آلمان : این بورسیه که یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی کشور آلمان و مخصوص زنان می باشد به بانوانی تعلق می گیرد که نامزد برنامه MBA به صورت تمام وقت می باشند و توانسته اند نمرات فوق العاده ای در آزمون GMAT در آلمان کسب کنند و در کل می توان گفت سابقه تحصیلی بسیار درخشانی دارند.

مقطع تحصیلی بورسیه تحصیلی ESMT زنان : کارشناسی ارشد

مبلغ حمایت مالی بورسیه ESMT : ۱۵ هزار یورو در ماه

ـ بورسیه تحصیلات تکمیلی برمن : این بورسیه نظارت کامل بر روی پایان نامه و آموزش و پژوهش متناسب با تقاضای فرد دارد و از دستیاران دکترا در این مقطع حمایت می کند و آنها را در هزینه های تحقیقاتی و ارائه و انتشار تحقیقاتشان حمایت خواهد کرد.

مقطع بورسیه تحصیلی برمن : دکترا

مبلغ حمایت مالی بورسیه تحصیلی برمن : سه سال مبلغ ۱۳۰۰ یورو در ماه

اخذ بورسیه تحصیلی آلمان

مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه های تحصیلی کشور آلمان

برای دریافت این بورسیه ها و تحصیل در آلمان باید مدارکی را به سازمان مرتبط با دریافت بورسیه کشور آلمان ارسال کنید که مدارک هر سازمان متفاوت خواهد بود اما به طور کلی این مدارک شامل موارد زیر خواهد شد :

ـ مدارک فارغ التحصیلی مقطع قبلی

ـ فرم درخواست بورسیه تحصیلی آلمان

ـ فرم پذیرش در یکی از دانشگاه های آلمان

ـ داشتن یکی از مدارک آیلتس یا تافل برای زبان انگلیسی یا مدارک TESTDAF  یا DSH برای زبان آلمانی طبق بورسیه انتخابی

ـ انگیزه نامه

ـ مدارکی که نشان دهنده ی تجربه داشتن کار یا انجام کارهای داوطلبانه باشد.

ـ گواهینامه هایی که سابقه تحصیلی شما را نشان دهد مانند آموزش فوق برنامه یا حرفه ای و…

ـ معرفی نامه

ـ پیشنهاد هایی برای تحقیق یا طرح هایی برای مطالعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *