مهاجرت به اوکراین و روش های آن

مهاجرت به اوکراین

کشور اوکراین در شرق اروپا واقع است که از شمال با بلاروس ؛ از شرق با روسیه ؛ از غرب با لهستان و مجارستان مرز مشترک دارد و قسمت های جنوبی آن را دریای سیاه و دریای آزوف دربرمی گیرد. این کشور بعد از روسیه دومین کشور بزرگ اروپاست که معادن ارزشمندی از انواع فلزات دارد. نوعی خاک در جهان وجود دارد که به خاک سیاه معروف است و بسیار حاصلخیز می باشد این کشور حدود یک چهارم این خاک در جهان را داراست که برای کشاورزی در این خاک نیاز به کود نیست و با آن می توان به تولیدات انبوه محصولات کشاورزی رسید. روش های مهاجرت به اوکراین توسط اداره مهاجرت این کشور تنظیم و مدیریت می شود که برای هرکدام شرایط و ضوابط مختلفی وجود خواهد داشت.

برای آشنایی با روش های مختلف مهاجرت به اوکراین در ادامه با ما همراه باشید.

مهاجرت به اوکراین از طریق کار

همانند بقیه کشورها برای مهاجرت به اوکراین نیز نیازمند مجوز کار خواهید بود. برای اخذ این مجوز باید به عنوان یک کارمند در یک شرکت معتبر اوکراینی مشغول به کار شوید و تقاضا برای دریافت مجوز کار فقط باید از سوی کارفرما انجام شود.

نحوه استخدام در کشور اوکراین:

کارفرما بعد از گذشت ۹۰ روز از انتشار آگهی استخدام در داخل کشور و ۹۰ روز انتشار آن در داخل اتحادیه اروپا و پیدا نکردن کارمند مورد نظر خود اجازه دارد کارمند خارجی استخدام کند.

مشاغل پر طرفدار در اوکراین:

برای مهاجرت به اوکراین از طریق کار می توانید برای شغل های پزشکی ؛ مهندسی آی تی و حقوق درخواست دهید چرا که پیدا کردن این شغلها در این کشور آسان تر خواهد بود.

اخذ اقامت اوکراین با مهاجرت کاری:

با دریافت ویزای کاری اوکراین برای مهاجرت به اوکراین می توان اقامت یکساله دریافت کرد که بعد از گذشت یکسال با ارائه ی مدارکی مبنی بر اشتغال فرد در اوکراین می توان برای تمدید ویزا اقدام کرد.

مهاجرت به اوکراین برای تحصیل

در سال های اخیر مهاجرت به اوکراین برای تحصیل بسیار پرطرفدار شده چرا که دانشگاه های این کشور دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی یا تلفیقی از زبان های انگلیسی و اوکراینی برگزار می کنند.

دانشگاه های کشور اوکراین:

دانشگاه های اوکراین  در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند و مدارم دریافتی از انها می تواند در سراسر جهان اعتبار و جایگاه ویژه ای داشته باشد.

مزایای تحصیل در اوکراین:

هزینه پایین تحصیلی و زندگی ؛ امکان دریافت انتقالی به دیگر دانشگاه های اروپایی ؛ سطح آموزشی بالا ؛ دریافت آسان پذیرش از دانشگاه های اروکراین و مسیر هموار تحصیلی از جمله مزایای تحصیل در این کشور خواهند بود.

مهاجرت تحصیلی به اوکراین:

برای مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیلی فرد باید در ابتدا پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست آورد و برای این کار باید تمامی مدارک مورد نیاز هر یک از برنامه های تحصیلی را به دانشگاه مورد نظر ارسال کرده و در صورت دریافت پذیرش برای مهاجرت تحصیلی اقدام کند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به اوکراین:

سوابق تحصیلی ؛ مدرک زبان انگلیسی ؛ انگیزه نامه ؛ مدارک شناسایی و شغلی ؛ توصیه نامه ؛ گواهی تمکن مالی ؛ گواهی بهداشت عمومی ؛ نامه پذیرش از دانشگاه و تعهد نامه مالی حامی

اخذ اقامت :

با دریافت پذیرش تحصیلی نمی توان اقامت دائم اوکراین را  بدست آورد بلکه فقط می توان اقامت موقت را از ان خود کرد اما اگر بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شد با تعریف کد مالیاتی و حضور در کشور اوکراین می توان برای دریافت اقامت دائم اقدام کرد.

مهاجرت تحصیلی به اوکراین

مهاجرت به اوکراین از طریق سرمایه گذاری

اقتصاد پر رونق کشور اوکراین باعث شده مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری افزایش یابد که این نوع ویزا نوعی ویزای کارآفرینی با مدت محدود است که با تمدید آن می توان به اقامت دائم اوکراین دست پیدا کرد.

راه های سرمایه گذاری در اوکراین:

با خرید ملک و یا ثبت شرکت در اوکراین می توان در این کشور سرمایه گذاری کرد اما هر کدام قوانین و شرایط خاص خود را دارند که با انجام انها می توان اقامت دائم این کشور را بدست آورد.

مهاجرت به اوکراین از طریق تولد

کشور اوکراین برای دادن تابعیت به کودکان متولد شده در این کشور از اصل خاک پیروی می کند یعنی اگر پدر یا مادر کودک تابعیت اوکراینی داشته باشند می توان به کودک نیز تابعیت داد و به اقامت دائم رسید.

قوانین تولد در اوکراین:

کودکان افراد پناهنده در اوکراین حق شهروندی خواهند داشت؛ کودکانی که والدین آنها بدون تابعیت می باشند و با دریافت مجوز و ویزا در این کشور قانونی زندگی می کنند می توانند شهروندی دریافت کنند.

مهاجرت به اوکراین از طریق تولد فرزند

مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج

روش مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج بیشتر از ۹۰ درصد در این کشور اتفاق افتاده که به اقامت دائم دست پیدا کرده اند چرا که این کشور نیز همانند دیگر کشورها اگر فردی با یکی از تبعه های اوکراینی ازدواج کند می تواند اقامت دائم دریافت کند.

قوانین مهاجرتی ازدواج:

محل ازدواج { داخل یا خارج از کشور اوکراین } مهم نیست اما مدارک ازدواج از جمله سند ازدواج و مدارک هویتی و شناسایی و اثبات زندگی در یک خانه مشترک با همسر برای درخواست اقامت دائم ضروری خواهد بود.

اقتصاد در اوکراین

در سالهای اخیر شرایط اقتصادی کشور اوکراین رو به بهبودی بوده به طوریکه این کشور لقب پرستار اروپا را گرفته است.

این کشور رشد زیادی در زمینه استاندارد های زندگی و رفاه اجتماعی و اقتصاد داشته به همین دلیل مقصد بسیاری از متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی یا کاری بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *