بهترین دانشگاه های اوکراین در سال های اخیر

دانشگاه-های-اوکراین

هرسال موسسات معتبری دانشگاه های اوکراین را برای کسانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند معرفی می کنند. برای تحصیل در دانشگاه های اوکراین باید در ابتدا پذیرش آنها را و سپس ویزای تحصیلی این کشور را بدست اورد. کشور اوکراین در اروپای شرقی واقع است که همواره میزبان بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی در سطح جهان می باشد که با شناخت دانشگاه های آن می توان تصمیم درستی برای رقم زدن آینده ای روشن تر گرفت.

پایتخت کشور اوکراین شهر کی یف می باشد که از نظر اقتصادی مکان بسیار مناسبی برای زندگی خواهد بود چرا که اقتصاد این کشور در سالهای اخیر با رشد بسیار زیادی همراه بوده که رفاه و زندگی را برای مردم خود و کسانی که قصد تحصیل یا کار را دارند آسانتر می کند.

یکی از مزایای مهم تحصیل در دانشگاه های اوکراین هزینه پایین تحصیلی و کیفیت بالای آموزشی می باشد. پس در ادامه برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های آن با ما همراه باشید.

دانشگاه های اوکراین

با توجه به افزایش شمار دانشجویان بین المللی در سال ۲۰۱۸ در کشور اوکراین می توان نتیجه گرفت این کشور مقصد بسیار مناسبی برای کسانی است که قصد تحصیل در محیطی چند فرهنگی دارند.

زبان تدریس دانشگاه های اوکراین:

دانشگاه های این کشور دوره های تحصیلی خود را به زبان های انگلیسی یا تلفیق انگلیسی اوکراینی برگزار می کنند و فرصت های علمی بسیاری را در اختیار دانشجویان خواهند گذاشت.

دلایل تحصیل در دانشگاه های اوکراین:

ـ ارائه دوره های متعدد به زبان انگلیسی

ـ فرصت های شغلی زیاد در کنار استاندارد های بالای زندگی

ـ کیفیت آموزشی بالا

ـ مدارک فارغ التحصیلی این دانشگاه ها اعتبار جهانی دارند.

ـ آسانی دریافت پذیرش با ویزای تحصیلی

ـ هیئت علمی با استعداد که تاکید زیادی برای آموزش علمی دارند.

برترین دانشگاه های اوکراین

بر اساس لیست منتشز شده از بهترین دانشگاه های اوکراین که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده نام پنج دانشگاه اوکراین تا به امروز در این لیست تغییری نکرده است که عبارتند از :

ـ دانشگاه ملی کارازین خارکف

این دانشگاه رتبه جهانی ۴۴۷ را در بین دانشگاه های جهان دارد اما اولین دانشگاه برتر اوکراین به شمار می رود. دانشگاه خارکف قدیمی ترین دانشگاه اوکراین است که در سال ۱۸۰۴ تاسیس شده که بر اساس وجود دانشجویان بین المللی رتبه سوم را در بین دانشگاه ها ی اوکراین در منطقه EECA دارد.

امکانات:

این دانشگاه ۲۰ دانشکده ؛ ۳ موسسه تحقیقاتی ؛ باغ گیاه شناسی ؛ کتابخانه و ۳ موزه دارد.

هر سال بالغ بر ۱۶ هزار دانشجو موفق به دریافت پذیرش از این دانشگاه می شوند که حدود یک چهارم این جمعیت را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

دانشگاه ملی کارازین خارکفـ دانشگاه ملی تکنیکال کی یف

دانشگاه کی یف در سال ۱۸۸۵ تاسیس شده که توانسته رتبه ۶۵۱ را در بین دانشگاه های جهان بدست آورد. با داشتن ۳۶ هزار دانشجو در دو پردیس خود در شهر های کی یف و اسلاووتیچ یکی از بزرگترین دانشگاه های اوکراین بشمار می رود.

افراد معروف و دانشکندان برتری از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند از جمله سرگئی کارالیوف

امکانات:

این دانشگاه از ۵ موسسه آموزشی ؛ ۴ دانشکده و ۸۹ دپارتمان ؛ موسسه های تحقیقاتی مولنیا و لونوسفر تشکیل شده است.

دانشگاه ملی تکنیکال کی یف

ـ دانشگاه ملی تاراس شفچنکو کی یف

دانشگاه تاراس در پایتخت کشور اوکراین یعنی شهر کی یف قرار دارد و در سال ۲۰۲۱ رتبه ۶۰۱ را در بین دانشگاه های جهان بدست اورده است. این دانشگاه یکی از مجبوب ترین دانشگاه های اوکراین به شمار می رود.

امکانات:

دارای ۲۲۷ موسسه آموزشی و علمی از ۵۷ کشور دنیا می باشد و همچنین سه پردیس این دانشگاه به نام های پردیس اصلی ؛ بین الملل و روابط بین الملل در بخش های مختلف شهر کی یف قرار دارند.

دانشگاه ملی تاراس شفچنکو کی یف

توضیحات:

این دانشگاه یکی از دانشگاه های پژوهشی کلاسیک است که هسته اصلی آن امر آموزش می باشد و دانشجویان با استعداد و با سوادی تربیت می کند که بتوانند در آینده در بازار کار حرفی برای گفتن داشته باشند.

سالانه بیش از ۲۴ هزار دانشجو پذیرش این دانشگاه را بدست می آورند که تقریبا ۱۲۰۰ نفر انها دانشجویان بین المللی خواهند بود.

ـ دانشگاه ملی واسیل استوس دونتسک

این دانشگاه در سال ۱۹۳۷ تاسیس شد که در آن زمان فقط  دو دانشکده تاریخ و فلسفه داشت. دانشگاه واسیل توانست رتبه ۷۰۱ را در بین دانشگاه های جهانی بدست آورد.

امکانات:

دانشگاه واسیل دارای ۹ دانشکده زیست شناسی ؛ شیمی ؛ آی تی ؛ فلسفه ؛ ریاضیات ؛ تاریخ ؛ حقوق ؛ اقتصاد و زبان های خارجی می باشد که امروزه نزدیک به ۱۰ هزار دانشجو دارد که حدودا ۵۰۰ نفر انها دانشجویان بین المللی می باشند.

دانشگاه ملی واسیل استوس دونتسک

ـ دانشگاه دولتی سومی

این دانشگاه در سال ۱۹۴۸ در نزدیکی دریاچه چخا تاسیس شد و هرسال در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر اروپا و آسیای مرکزی قرار می گیرد. در سالهای اخیر توانست رتبه ۷۰۲ را دربین دانشگاه های جهانی بدست آورد.

زمینه های دریافت امتیاز برای دانشگاه سومی:

آموزش ؛ مسئولیت اجتماعی ؛ آنلاین بودن و جامعیت

امکانات:

این دانشگاه دارای مراکز فرهنگی بین المملی ؛ ۴۰ کارگاه خلاقانه ؛ تیم های ورزشی ؛ استودیوی هنری ؛ کلوپ فیلم و عکاسی و انجمن رهبران جوامع خارجی می باشد.

دانشگاه سومی هرسال ۱۶ هزار دانشجو می پذیرد که در این بین حدودا ۱۳۰۰ نفر انها از ۵۰ کشور مختلف می باشند که با ارائه رشته های تحصیلی متفاوت راه را برای انتخاب دانشجویان آسان تر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *