مهاجرت به اسلوونی برای کار

اسلوونی از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شبه جزیره بالکان در اروپای مرکزی واقع شده که  توسط رشته کوه آلپ ؛ دریای آدریاتیک ؛ ایتالیا؛ کرواسی و لهستان محدود شده که اقتصاد رو به پیشرفت آن و هزینه های پایین زندگی مقصد خوبی برای مهاجرت کاری محسوب می شود.

اولین انتخاب این کشور شهروندان بومی وبعد متقاضیان عضو اتحادیه اروپا هستند در صورتی که بعد از گذشت چند مدت نتوانند کارمند مورد نظر خود را پیدا کنند فردی جدا از دو دسته بالا را انتخاب خواهند کرد.

افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند باید برای کار دراین کشورویزای کاری دریافت کنند.

مهاجرینی که تحصیلاتشان را در این کشور به پایان رساندند از طریق دپلت به موقعیت های شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود معرفی می شوند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به این کشور

مدارک هویتی و پاسپورت؛ عکس پرسنلی؛ گواهی توان مالی به صورت گردش حساب۶ ماهه؛ فرم درخواست ویزای کاری؛ قراردادکاری؛ دعوت نامه کافرما برای کار در این کشور؛ مدارک تحصیلی و سوابق شغلی

دریافت اقامت دائم  کشور اسلونی

اگر مهاجر خارج از اتحادیه اروپا باشید باید ویزای کاری دریافت کنید که مدت اعتبار این ویزا یکساله می باشد اما قابل تمدید است که با به دست آوردن سابقه کاری ۵ ساله می توانید اقامت دایم این کشور را به دست آورید.

روش های مهاجرت به کشور اسلوونی

کارفرمایان ابتدا باید آگهی استخدام در کشورهای اتحادیه اروپا منتشر کنند در صورت نیافتن فرد مورد نظر برای استخدام می توانند آگهی را بصورت بین المللی منتشر کنند و متقاضیان از طریق سایت های کاریابی با این کارفرمایان ارتباط می گیرند و با دریافت جاب آفری معتبر می توانند ویزای کاری را برای مهاجرت به این کشور به دست آورند.

مشاغل جذب کننده مهاجر در کشور اسلوونی

هر منطقه در این کشور از نظر جذب نیرو برای شغل متفاوت است اما متداول ترین شرایط شغلی عبارتند از:

تامین اجتماعی؛ آموزش وپرورش؛ حمل ونقل؛ بهداشت وسلامت و توریسم

اما مشاغلی مثل مدیریت؛ بازاریابی؛ جراحی؛ دندان پزشکی؛ مدیر بانک؛ اساتید دانشگاه و وکالت بیشترین میزان درآمد دراین کشور را دارا هستند.

درآمد در کشور اسلوونی

درآمد ماهانه در این کشور بصورت متوسط حدود۱۹۷۰ یورو وهزینه ماهانه زندگی برای هر نفر۱۵۵۹ یورو می باشد.

بعنوان مثال هزینه پرداختی برای اجاره آپارتمان مبله برابر ۸۳۸ دلار نیوزلند؛ یک وعده غذا همراه با نوشیدنی ۱۰ دلار؛ هر لیتر بنزین ۱.۲۷ دلار؛ حمل ونقل عمومی ماهانه ۳۷ دلار و قبوض ماهانه ۲۵۷ دلار می باشد.

کمترین درآمد برابر۵۰۰یورو وبیشترین درآمد حدود۸۸۰۰یورو در ماه است.

وضعیت اقتصادی کشور اسلوونی

یکی از مواردی که این کشور را برای مهاجرت کاری مناسب کرده نرخ پایین بیکاری است به طوری که امروزه حدود۹۰۰هزار نفر دراین کشور مشغول به کار هستند که ۳۸هزار نفر آنها از کشور های در حال توسعه وجهان سومی می باشند.

بیمه خدمات درمانی کشور اسلوونی

بیمه درمانی این کشور شامل حال تمامی شهروندان و ساکنان این کشور می شود که در صورت بیماری هزینه های درمان درواقع رایگان وبا هزینه کم انجام می گیرد و کارفرمایان موظفند کارمندان خود را بیمه کنند تا این بیمه اعضای خانواده آنها رانیز تحت پوشش بگیرد.

جاذبه های توریستی کشور اسلوونی

مهاجرت به این کشور شما را با شهر های پر جنب وجوش ؛ کوه های پوشیده از برف؛ روستاهای جذاب و سواحل دیدنی روبه رو می کند.

شهر بلد در این کشور دارای قصر های زیبا و جنگلهای سرسبز وبسیاری است که دریاچه ای کوچک در آن واقع است و مهاجران می توانند با قایق به جزیره ای کوچک که در وسط آن واقع است بروند.

غارهای شکوجان یکی از جاذبه های توریستی این کشور محسوب می شود که در میراث یونسکو هم ثبت شده که از مرتفع ترین غارهای اروپاست که در تاریکی اطراف این غارها توسط ۱۵ نوع خفاش محاصره شده است.

چشمه های آب گرم واقع در شهر لاشگو

این چشمه ها خواص درمانی دارند که گردشگران برای حمام به آنجا می روند.

مهاجرت کاری به اسلوونی از طریق سرمایه گذاری

اگر شرکتی که می خواهید ثبت کنید دارای حداقل سرمایه ۵۰۰۰۰ یورویی می باشد ظرف ۳ ماه می توانید اقامت در این کشور را به دست آورید.

این سرمایه گذاری می تواند در بخش های خدمات استراژیک؛ صنعت؛ تحقیق و توسعه و فن آوری های سبز انجام بگیرد.

اگر شرکتی که تاسیس می کنید دارای گردش مالی ۶ماهه برابر۱۰۰۰۰ یورو باشد می توانید اقامت این کشور رابگیرید اما اخذ ویزا در این روش حدود۸ الی ۹ ماه زمان میبرد.

مجوز کار کارت آبی کشور اسلوونی

اگر متقاضیان بتوانند این کارت را دریافت کنند به جای داشتن ۵ سال سابقه کاری برای دریافت اقامت دایم در این کشور؛ می توانند در صورت حضور ۲سال کامل در این کشور اقامت دایم دریافت کنند که مدرک تحصیلی برای جذب نیرو در ایثن کشور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

بیمه های کشور اسلوونی

کسانی که به این کشور مهاجرت می کنند می توانند تحت پوشش بیمه درمانی؛ عمروحوادث قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *