مهاجرت به آمریکا با اخذ ویزای نخبگان یا EB1

یکی دیگر از روش های مهاجرت قانونی به ایالت متحده آمریکا و اخذ گرین کارت آمریکا دریافت ویزای نخبگان یا EB1می باشد.
در مقاله روش های مهاجرت به آمریکا تمامی توضیحات مرتبط با اخذ ویزای این کشور توضیح داده شده است اما امروز می خواهیم چگونگی دریافت ویزایEB1 را شرح دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

ویزای نخبگان آمریکا در واقع راهی برای اخذ اقامت دائم کشور آمریکا می باشد که به سه گروه تعلق می گیرد:

مدیر یا کارفرمای چند ملیتی: کارفرمای آمریکایی شما باید توانایی پرداخت حقوق مشخصی را در یک بازه زمانی داشته باشد و همینطور باید فرم I-140 USCIS که فرمی برای درخواست کارگر بیگانه می باشد را پر کند.

افرادی با توانایی های فوق العاده: فرد می تواند با پر کردن فرمI-140 برای درخواست کارگر بیگانه اقدام کند.

اساتید و محققان برجسته: کارفرمای شما باید همانند بالا فرم را پر کند و توانایی مالی برای پرداخت حقوق را داشته باشد و برای اثبات این توانایی می تواند از گزارش پرداخت سالانه یا اظهارنامه مالیات بر درآمد فدرال یا صورت مالی حسابرسی شده استفاده کند.

روش های دریافت ویزای نخبگان

برای دریافت ویزای نخبگان باید مهارت شگفت انگیز و خارق العاده ای در هر زمینه ی ورزشی؛ علمی؛ آموزشی یا تجاری داشته باشید به گونه ای که این مهارت برای همه ثابت شده باشد. کسانی که جوایزی همچون نوبل یا مدال طلا و… دریافت کرده اند می توانند به راحتی از طریق گرفتن این ویزا گرین کارت آمریکا را نیز به دست آورند.
دریافت ویزای نخبگان به منظور اخد اقامت آمریکا آسان نیست و فرد متقاضی برای اخذ ویزای نخبگان باید از نظر کشوری و بین المللی مهارت مورد قبولی داشته باشد و راحت ترین راه این اثبات دریافت یک تقدیرنامه یا مدرکی از مرکز بین المللی است که از عهده هرکسی بر نمی آید.
راه حل دیگری که می تواند شما را دراثبات داشتن توانایی فوق العاده کمک کند می تواند داشتن مدارکی پایین تر از مدارک ذکر شده در بالا باشد و یا اینکه تحقیق یا مقاله ای از شما توسط انتشاراتی که معتبر باشد به چاپ رسیده است و یا مدرکی داشته باشید که نشان دهد داوری یک مسابقه با جوایزی بزرگ را به عهده داشته اید. در واقع می توان گفت نیازی به داشتن جاب آفر یا پذیرش کاری نیست اما باید به کشور آمریکا ثابت کنید بعد از اخذ ویزای نخبگان و مهاجرت به این کشور فردی مفید خواهید بود.

شروطی که باید برای اثبات توانایی خود داشته باشید

شما برای دریافت ویزای نخبگان آمریکا نیاز دارید که داشتن چنین ویژگی ای را به اثبات برسانید و باید حداقل سه مورد از موارد زیر را داشته باشید:
ـ مدارکی که نشان دهنده دریافت جوایزی از مراسم یا جشنواره های بین المللی باشد.
ـ مدارکی که نشان دهنده داوری شما در مورد کار دیگران باشد.
ـ داشتن مدارک نشان دهنده کمک شما در زمینه های علوم و تحقیقات و پژوهش
ـ مدرکی که نشان دهد شما عضو انجمن هایی بودید که درخواست دریافت جوایز برجسته از اعضایش دارد.
ـ مدارک نشان دهنده چاپ مقالات شما در مجلات و انتشارات معتبر و برجسته
ـ مدارکی که نشان دهنده این باشد که کارهای شما در نمایشگاه های هنری به نمایش در آمده باشد.
ـ مدارکی که نشان دهنده داشتن نقشی حیاتی در سازمانهای برتر باشد.
ـ مدارکی که نشان دهنده موفقیت های هنری شما باشد.
اگر فردی محقق یا پروفسور برجسته ای باشد می تواند با داشتن مدارکی مبنی بر دریافت جوایز بزرگ از انجمن های برجسته؛ داشتن مدرکی برای نشان دادن اینکه عضوی از انجمن های برتر با دستاورد های بزرگ بوده و یا مقاله ای از او در نشریات حرفه ای و پر آوازه به چاپ رسیده باشد صاحب ویزای نخبگان و موفق به اخذ گرین کارت آمریکا شود.

 

ویژگی های ویزای نخبگان: دریافت آن بدون شرط سنس است؛ نیازی به مدرک تحصیلی ندارد؛ در زمانی کوتاه می توان این ویزا را دریافت کرد و نیازی به داشتن مدرک زبان ندارد.

ویزای EB1A

ویزای نخبگان بدون داشتن پیشنهاد کاری و فقط با اثبات موفقیتهای فرد داده می شود و این موفقیت ها می تواند در زمینه های علمی؛ هنری؛ آموزشی و … و فرد دارای جوایزی از جشنواره هایی مثل کن؛ اسکاریا بازیهای المپیک و… باشد.
فرد باید سه سال قبل از درخواست بمدت یک سال برای موسسه یا شرکتی خارج از آمریکا کار کرده باشد و ورودش به آمریکا برای ادامه خدمت به آن موسسه یا شرکت باشد.
معمولا درخواست برای اخذ ویزای نخبگان به حد نصاب نمی رسد و فرد می تواند بعد از تایید درخواست خود ویزای درخواستی را به ویزایEB1 تغییر دهد و روند این پروسه فقط چند ماه طول خواهد کشید.

ویزایEB2 و EB3

این ویزا های برای دریافت گرین کارت آمریکا هستند که ویزایEB2 به افراد حرفه ای در زمینه های پزشکی؛ مدیریت و مربیانی با مدرک فوق لیسانس داده می شود تا اقامت دائم آمریکا را دریافت کنند و ویزای EB3ویزایی مبتنی بر اشتغال می باشد.
این ویزا ها در واقع از ویزاهای محبوب و پرطرفدار آمریکایی هستند که زیرمجموعه ای از ویزای نخبگان را تشکیل می دهند و افرادی که متقاضی دریافت این ویزا هستند باید مدرکی مبنی بر داشتن دوسال سابقه کار یا آموزش تخصص مورد نظر خود ارائه دهند.

اولویت ویزایEB2

این ویزا به سه دسته از افراد تعلق میگیرد:
افراد حرفه ای: دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا معادل آن هستند.
افراد ماهر: افرادی که در شغل هایی مشغولند که نیاز به دوسال آموزش دارند.
سایر افراد: افرادی که در دو گروه بالا نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *