شهر دانشجویی آمستردام در هلند

آمستردام پایتخت هلند است ، که به خاطر میراث هنری ، سیستم کانال پیچیده و خانه های باریک با میراث گرانبها از قرن 17 شناخته شده است. این کشور با طبیعت زیبایی که دارد یکی از توریستی ترین شهر های دنیا است. محبوبیت دوچرخه در ان سبب ایجاد مسیرهای فراوان و زیبای دوچرخه سواری در شهر شده است. آمستردام ، که در اوایل قرن هفدهم تاسیس شد ، یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی در جهان را دارا است. لازم به ذکر است که به جهت برخوداری از سطح خوب رفاهی و تحصیلی توجه افراد زیادی  برای اقامت تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به آمستردام  جلب شده است.

اب و هوای آمستردام

آمستردام دارای آب و هوای اقیانوسی است که به علت مجاورت ان با دریای شما است. در حالی که زمستان ها خنک و تابستان ها گرم است ، دما سال به سال تغییر می کند. گاهی اوقات زمستان های سرد ، برفی و تابستان های گرم و مرطوب دارد.

مکان های دیدنی آمستردام

موزه Rijksmuseum

موزه ریجکس، موزه ملی هلند است که به هنر و تاریخ در آمستردام اختصاص داده شده است. این موزه در میدان موزه در منطقه آمستردام جنوبی ، نزدیک به موزه ون گوگ واقع شده است. این موزه در 19 نوامبر 1798 در لاهه تاسیس شد.

همچنین این موزه بزرگترین موزه هنری کشور است. این موزه از مجموع 1 میلیون شی از سالهای 1200 تا 2000 ، 8000 شی هنری و تاریخی را به نمایش گذاشته است که از این میان می توان به شاهکارهای رامبراند ، فرانس هالس و یوهانس ورمیر اشاره کرد. این موزه همچنین دارای یک مجموعه کوچک آسیایی است که در غرفه آسیا به نمایش گذاشته شده است.

پارک ووندل

این پارک یک پارک عمومی شهری با مساحت 47 هکتار در آمستردام هلند است. این پارک در سال 1865 افتتاح شد و در ابتدا پارک Nieuwe نامگذاری شد ، اما بعداً به نام ژوست ون دن ووندل ، نمایشنامه نویس و شاعر قرن هفدهم به ووندل پارک تغییر نام داد. این پارک سالانه حدود 10 میلیون بازدید کننده دارد. در داخل پارک یک تئاتر در فضای باز ، یک زمین بازی و چندین رستوران وجود دارد.

موزه ون گوگ

موزه ون گوگ یک موزه هنری هلندی است که به آثار وینسنت ون گوگ و معاصرانش می پردازد. این موزه در 2 ژوئن 1973 افتتاح شد و ساختمانهای آن توسط گریت ریتولد و کیشو کوروکاوا طراحی شده است. این موزه شامل بزرگترین مجموعه نقاشی ها و نقاشی های ون گوگ در جهان است. در سال 2017 ، این موزه 2.3 میلیون بازدید کننده داشته است که بیشترین بازدید از موزه های هلند به شمار می رود.

خرج زندگی

برای داشتن یک زندگی دانشجویی در شهر امستردام باید علاوه بر شهریه ، بودجه کافی برای تأمین هزینه های زندگی برای مدت زمان اقامت خود در آمستردام را داشته باشید. از جمله نیازمندی های شما عبارت اند از:

غذا

هزینه غذا قسمت عمده ای از بودجه ماهانه شما را اشغال می کند.مرکز شهر دارای طیف وسیعی از محصولات تازه و کم هزینه است. اگرغذا را با دوستان و همسفران بپزید ، می توانید هزینه غذا را کاهش دهید.

اگر برای خودتان غذا درست کنید و با دقت خرید کنید هزینه های غذا زیر 350 یورو خواهد بود.
آمستردام انواع مکان های مناسب برای صرف غذا را دارد. یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت معمولاً حدود 14 – 19 یورو خواهد بود.

مراقبت های بهداشتی

اگر از هلند بازدید می کنید ، باید قبل از ترک کشور خود کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) را رایگان دریافت کنید.این بیمه جایگزینی برای بیمه درمانی و مسافرتی نیست ، اما به شما این حق را می دهد که درمان پزشکی ارائه شده را که ممکن است در طول سفر ضروری باشد دریافت کنید. شما باید مطمئن باشید که برای کمک پزشکی بیمه مسافرتی کافی دارید که می تواند هزینه هرگونه درمان پزشکی غیر فوری را تأمین کند.

هزینه های شخصی

مبلغی که برای هزینه های شخصی در نظر می گیرید به سبک زندگی شما بستگی دارد. آمستردام مجموعه گسترده ای از خرده فروشی ها را متناسب با همه بودجه ها دارد.آمستردام دارای بازارهای مناسب است.

حمل و نقل

هزینه های حمل و نقل متوسط در هر ماه 70 تا 100 یورو است (مگر اینکه در خارج از آمستردام زندگی کنید)
اگر قصد استفاده منظم از وسایل حمل و نقل عمومی را دارید از کارت OV که برای تراموا ، اتوبوس و مترو استفاده می شود استفاده کنید. کارت تراشه OV در مقایسه با خرید بلیط های روز گزینه مقرون به صرفه تری خواهد بود.

تحصیلات در آمستردام

آمستردام از جمله شهر های اروپایی است که توانسته با داشتن سطح مناسب رفاهی و تحصیلی دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا برای تحصیل به خود جذب کند.

آمستردام دارای دو دانشگاه است: دانشگاه آمستردام (Universiteit van Amsterdam UvA) ، و دانشگاه وریج(VU) (Vrije Universiteit Amsterdam) .از دیگر موسسات آموزش عالی می توان به مدرسه هنری – گریت ریتولد اشاره کرد. موسسه بین المللی تاریخ اجتماعی آمستردام یکی از بزرگترین موسسات تحقیقاتی در زمینه تاریخ اجتماعی است. بیش از 200 مدرسه ابتدایی در آمستردام وجود دارد.

دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در آمستردام هلند واقع شده است.این دانشگاه یکی از دو دانشگاه بزرگ تحقیقاتی آمستردام است. دانشگاه آمستردام در رتبه بندی جهانی 2020-2021 رتبه 66 را میان دانشگاه های جهان دارد.

دانشگاه آمستردام بیش از 35000 دانشجو در سطح جهان ثبت نام می کند که از این تعداد 20٪ را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.دانشجویان برای اخذ اقامت تحصیلی نیازمند کسب حداقل80% نمره مقطع دبیرستان و نمره 100در ازمون تافل یا 7 در ایلتس می باشند.

رشته های تدریس شده در این دانشگاه عبارت اند از: اقتصاد و تجارت، علوم انسانی، قانون، علوم پزشکی و دندانپزشکی، سیاست ، روانشناسی ، حقوق و اقتصاد ،علوم پایه، علوم اجتماعی و رفتاری

 

 

دانشگاه وریج

دانشگاه Vrije Universiteit Amsterdam یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در آمستردام هلند است که در سال 1880 تاسیس شده است و به طور مداوم در بین 150 دانشگاه برتر جهان با جداول مهم رتبه بندی می شود. در حال حاضر این دانشگاه در رتبه 136 دانشگاه های جهان قرار دارد. دانشگاه وریج متشکل دارای حدود 23000 دانشجو است که 8 درصد انها را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.دانشجویان این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا امکان تحصیل دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *