انتخاب کره جنوبی برای تحصیل

کشور کره جنوبی یکی از پیشرفته ترین و ثروتمند ترین کشورهای آسیایی است که سرمایه گذاری های کلانی در بخش آموزشی انجام داده و نام این کشور در کنار کشورهایی مثل تایوان و سنگاپور آورده می شود و به ببر آسیا معروف است.

این کشور در زمینه های گردشگری؛ فناوری و آموزش بسیار پیشرفته است.اگر به کشور کره جنوبی و تحصیل در آن علاقه مند هستید و در تلاش برای اخذ ویزلی تحصیلی می باشید پس باما همراه شوید تا با همه نکات مربوط به تحصیل در کره جنوبی آشنا شوید.

کشور کره جنوبی در قاره آسیا واقع است و پایتخت آن با جمعیت ده میلیون نفر سئول نام دارد که یکی از شهرهای بزرگ کره می باشد. این کشور تنها یک مرز زمینی با کره شمالی دارد و در شرق آنکشور ژاپن قرار دارد. پایتخت این کشور یکی از بهترین شهر های آموزشی در کل جهان شناخته شده است.

سال ۲۰۰۴ دولت کره هدف گذاری کرد که تا سال ۲۰۱۱ بتواند حدود ۱۰۰ هزار دانشجو خارجی به کشورش جذب کند و در سال ۲۰۱۱ توانست بیش از ۸۵ هزار دانشجو خارجی از کل سطح جهان به کشورش وارد کند.

هدف گذاری جدید این کشور جذب بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو تا پایان سال ۲۰۲۱ می باشد و در حال حاضر با افزایش جذب دانشجو و افزایش شمار متقاضیان ویزای تحصیلی این کشور در حال رشد دانشگاه ها و افزایش مساحت آن ها می باشد.

تحصیل در کره جنوبی

اخذ ویزای تحصیلی برای مهاجرت به کره جنوبی یکی از راه هایی است که در مقاله انواع روش های مهاجرت به کره جنوبی به اختصار به توضیح آن پرداختیم اما امروز می خواهیم تا بطور مفصل درباره ی این روش صحبت کنیم.

فرد متقاضی با هر روشی که می خواهد به این کشور مهاجرت کند باید بعد از مهاجرت برای اخذ ویزا و تابعیت این کشور اقدامات لازم را انجام دهد.
در کشور کره جنوبی رقابت تحصیلی بسیار بالاست و همین امر باعث شده تا سیستم آموزشی بتواند به بهترین نحو ممکن خدمات مربوط به حوزه خود را انجام دهد و با پیشرفت های چشمگیری نظر همه ی متقاضیان مهاجرت را برای اخذ ویزای تحصیلی به خود جلب کند.

چند نکته برای اخذ اقامت تحصیلی در کره جنوبی وجود دارد که باید به آن توجه شود:

ـ هزینه های زندگی در کره جنوبی حدود ۹۴ درصد گران تزر از تهران می باشد.
ـ پایتخت کره در واقع رتبه ۳۶ بین شهر های گران جهان را داراست.
ـ بیشترین هزینه در کره جنوبی صرف خواروبار می شود.
ـ شاخص کیفیت زندگی در کره رو به بالاست.
ـ کمک های تحصیلی بسیاری به دانشجویان خارجی در کره جنوبی خواهد شد.

تسلط به زبان برای اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی

حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کلاس های دانشگاهی به زبان انگلیسی تدریس خواهد شد چرا که این کشور به دنبال رسیدن به سطح استاندارد های جهانیست. برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان می توانند با تسلط به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند اما دانش آموزان و دانشجویان مقاطع کارشناسی باید تسلط کمی بر زبان کره ای داشته باشند و دانشگاه ها از آنها ارائه مدرک TOPIC با نمره ۴ می خواهند.

شرایط تحصیل در کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی و اخذ ویزای تحصیلی این کشور برای افرادی که مشتاق یادگیری زبان و فرهنگ کشور های دیگر می باشند تجربه ای خارق العاده به وجود می آورد. برای تلاش در جهت اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی باید چندین نکته را در نظر داشته باشید:

کره جنوبی برای هر رشته برنامه های تحصیلی مختلفی ارائه می دهد و امسال برای رشته های فوق لیسانس مدیریت بازرگانیMBA ۱۳ برنامه؛ برای بیسانس علوم ۱۸ برنامه و برای فوق لیسانس علوم ۲۸ برنامه ارائه کرده است.

در واقع جذب دانشجویان خارجی می تواند کشور کره جنوبی را برای رسیدن به استاندارد های جهانی کمک کند و همچنین منبع درآمد خوبی برای دانشگاه های کره به شمار می رود و دانشگاه ها می توانند تعداد زیادی دانشجوی بین المللی ثبت نام کنند.

بورسیه های تحصیلی در کره جنوبی

بورسیه های تحصیلی کره جنوبی هزینه های تحصیل را از ۳۰ درصد و گاها تا ۱۰۰ درصد پوشش می دهد و در حال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار دانشجوخارجی در کره جنوبی در حال تحصیل می باشند و همه افراد می توانند با توجه به شرایط از سه نوع بورسیه ای که کشور کره جنوبی ارائه می دهد برای اخذ ویزای تحصیلی خود استفاده کنند:
بورسیه دانشگاه: در واقع شما با جستجو برای یافتن دانشگاه مورد نظر خود در کره می توانید مدارک خود را برای آنها ارسال کنید و گاهی دانشگاه ها با توجه به رزومه فرد صد در صد هزینه های تحصیلی شخص را تقبل می کنند اما هزینه های شخصی فرد مثل شهریه خوابگاه به عهده دانشجو خواهد بود.

بورسیه دولتی کره جنوبی:

این بورسیه به دانشجویان مقاطع کارشناسی؛ ارشد و دکنری تعلق می گیرد و افراد باید برای موفقیت در اخذ این بورسیه بعد از اعلام ثبت نام در سایت سفارت{ برای کارشناسی در ماه سپتامبر و برای ارشد و دکتری در ماه فوریه} مدارک خود را به سفارت کره در تهران ببرند که از بین آن ها تعدادی از افراد برای مصاحبه انتخاب می شوند وبعد از مرحله مصاحبه دو نفر برای مقطع کارشناسی؛ دو نفر برای ارشد و دونفر برای دکتری بورسیه خواهند شد.

در این بورسیه هزینه های دانشگاه و خوابگاه و حتی بلیط سفر به کره جنوبی به عهده دولت کره می باشد و حتی به این دانشجویان حقوق ماهیانه خواهند داد. افرادی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی دولتی می شوند باید در یک سال اولیه ورود به این کشور برای یادگیری زبان کره ای به هزینه دولت کره اقدام کنند مگر آنکه مدرک TOPIC با نمره ۵ یا ۶ داشته باشند.این افراد حق کار کردن در دوره ی تحصیلی خود ندارند و اگر از این قانون سرپیچی کنند توسط دولت کره از این بورسیه محروم خواهند شد.

بورسیه از طریق مکاتبه:

در واقع در این روش فرد باید بعد از پیدا کردن ایمیل یکی از استادان نظر یکی از اساتید دانشگاه را جلب کند تا بتواند موفق به اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی و تامین همه یا بخشی از هزینه تحصیل در کره جنوبی شود.

هزینه تحصیل در کره جنوبی

هزینه های تحصیل در این کشور بالا نیست بطوریکه هزینه شهریه یک سال دانشگاه های کره ۶.۷۰۰.۰۰۰ وون خواهد بود و دانش آموزان در مقطع دبیرستان بسیار به تحصیل اهمیت می دهند و در طول سال سخت مشغول درس خواندن هستند بنابراین بعد از ورپد به دانشگاه فشار کمتری را احساس می کنند وبیشتر از بقیه دانشجویان دانشگاه های کشور های دیگر به تفریح می پردازند.
خوابگاه های دانشگاه های کره ارزانترین مکان برای اقامت بعد از اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشند و در هر ترم هزینه ای بطور میانگین بین ۲۸۰ تا ۱۳۰۰ دلار خواهند داشت.
هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کره جنوبی برابر۲هزار تا ۵ هزار دلار و برای دانشگاه های خصوصی ۳ هزار تا ۶ هزار دلار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *