اخذ ویزای تحصیلی شهرهای برجسته آمریکا و کانادا

اگر به دنبال شهرهای برجسته و زیبا برای تحصیل هستید پس در این مقاله ما را همراه کنید.
در مقال های قبل کشور آمریکا و کانادا را از نظر تحصیل و شیوه های مهاجرت بررسی کردیم اما امروز می خواهیم شهر های برتر این کشور های عالی را برای اخذ ویزای تحصیلی بررسی کنیم.

انتخاب شهرهای خارجی برای اخذ ویزای تحصیلی

شما باید بدانید معیارهایی در جهت انتخاب شهرهای کشورهای خارجی برای اخذ ویزای تحصیلی وجود دارد و باید برای انتخاب مقصد به این نکات توجه شود:

ـ مکانی مناسب برای زندگی بعد از فارغ التحصیلی باشد.
ـ جمعیت زیادی از دانشجویان بین المللی داشته باشد.
ـ دارای محیطی فرهنگی باشد.
ـ آمار جنایات و کارهای خلاف قوانین در آن کمتر باشد.
ـ فرصت های شغلی زیادی داشته باشد.
ـ فعالیت های دانشجویی فوق العاده ای داشته باشد.

رشته های تحصیلی در آمریکا و کانادا

در این قسمت می خواهیم شما را با چند رشته پر طرفدار در مقطع ارشد آشنا کنیم:

ـ مدیریت کسب و کار ؛ ارشد بهداشت عمومی؛ ارشد اقتصاد در کانادا

ـ ارشد مهندسی؛ ارشد علوم سیاسی؛ ارشد روابط بین الملل در آمریکا

برترین شهر های آمریکا و کانادا جهت دریافت ویزای تحصیلی

در مطالب گذشته مقاله هایی با عنوان مهاجرت کاری به کانادا و مهاجرت تحصیلی به آمریکا تهیه کرده بودیم که کشورها را از نظر موقعیت کاری و تحصیلی بررسی می کرد اما امروز قصد داریم شهرهای برتر تحصیلی این کشورهای بزرگ را به شما معرفی کنیم.

شهرهایی که در آمریکا و کانادا به عنوان بهترین شهرها در جهت اخذ ویزای تحصیلی معرفی شده اند در رده ی ۵۰ شهر برتر قرار دارند که مقام اول و دوم و سوم متعلق به شهر های کشور کانادا می باشد:

ـ شهر مونترال کانادا:

این شهر از فرهنگ چند جانبه تشکیل شده که سطح زندگی بالایی برای مردم در آن وجود دارد و زبان های رایج در این شهر فرانسوی و انگلیسی می باشد.این شهر هرساله حدود ۳۵۰ هزار ویزای تحصیلی به دانشجویان بین المللی اختصاص می دهد و مرکز مهمی برای گردشگری؛ کار و اقتصاد به شمار میرود. از دانشگاه های برتر شهر مونترال می توان دانشگاه کنکوردیا؛ مک گیل و مونترال را نام برد.

ـ شهر ونکوور کانادا:

 

ونکوور یکی از متنوع ترین شهر ها در جهان به شمار می رود و هر ساله حدود ۱۰ هزار دانشجوی خارجی از چین؛ انگلیس؛ فرانسه؛ ایتالیا و… دارد. این شهر به مرکز توسعه نرم افزار؛ استودیو های انیمیشنی و انیمیشن های ویدیویی شهرت دارد هم چنینی اسکی روی برف آن به عنوان سرگرمی مورد توجه بسیاری از مردم می باشد. از دانشگاه های شهر ونکوور می توان دانشگاه بریتیش کلمبیا و سایمون فریزر را نام برد.

ـ شهر تورنتو در کانادا:

این شهر از زندگی ایمن و خیابان های تمیز و سبک زندگی جذابی برخوردار است که به عنوان شهری که مرکز رشد اقتصاد و ایجاد شغل های زیادی است نام برده می شود و از استعداد های برتر در سرتسر جهان استقبال می کند.
شهر تورنتو نیز همانند شهر های دیگر کانادا به دانشجویان خارجی زیادی ویزای تحصیلی می دهد به همین دلیل نیمی از جمعیت تورنتو افراد خارجی می باشند.از دانشگاه های شهر تورنتو می توان به دانشگاه تورنتو و رایرسون اشاره کرد.

ـ شهر اتاوا در کشور کانادا:

این شهر سالانه پذیرای دانشجویان و تاجران خارجی زیادی می باشد چرا که به عنوان شهر سیاسی و اقتصادی کانادا شهرت دارد. این شهر مرکز فعالیت های تحقیقاتی کانادا به شمار میرود وهرساله منجر به کشفیات و نوآوری های جدیدی می شوند. این شهر که مزکز اقتصادی کانادا به شمار می رود میزبان سفارت خانه ها و کنسولگری ها و شرکت های فناوری جهانی به شمار می رود. از دانشگاه های شهر اتاوا کشور کانادا که هرساله دانشجویان زیادی برای اخذ ویزای تحصیلی این شهر تلاش می کنند می توان دانشگاه اتاوا و کارلتون را نام برد.

ـ شهر بوستون در آمریکا:

شهربوستون برای موفقیت های شغلی آموزش با کیفیت اهمیت زیادی قائل می باشد و یکی از شهر های تاریخی و فرهنگی آمریکا تلقی می شود. از شهر بوستون به عنوان یکی از شهر های اقتصادی در جهان نام برده می شود که در بخش های مالی؛ تجارت و بازرگانی؛ بیوتکنولوژی و گردشگری فعالیت های زیادی دارد که سالانه دانشجویان زیادی را برای دادن ویزای تحصیلی به شهر خود وارد می کند. از دانشگاه های بوستون می توان موسسه فناوری ماساچوست ؛ دانشگاه بوستون و دانشگاه هاروارد را نام برد.

ـ شهر نیویورک آمریکا:

این شهر در دانشگاه های خود بر روی روش های پیشرفته آموزش و یادگیری مستقل دانشجویان تمرکز دارد. بیش از بیست درصد جمعیت شهر نیویورک آمریکا مهاجران خارجی می باشند که این مهاجران از ۱۵۰ کشور جهان به این شهر مهاجرت کرده اند. شهر نیویورک مکان های معروفی از جمله میدان تایمز؛ پارک مرکزی؛ پل بروکلین و مرکز راکفلر می باشد و به شهری که هرگز نمی خوابد معروف است. از دانشگاه های نیویورک می توان دانشگاه کرنل؛ نیویورک؛ سیتی نیویورک و دانشگاه کلمبیا را نام برد.

سانفرانسیسکو کشور آمریکا:

شهر سانفرانسیسکو دارای دانشگاه های بین المللی و مشهور زیادی است که فارغ التحصیلان این شهر برنده های جایزه هایی مثل نوبل بودند. زندگی در فرانسیسکو می تواند تجربه های زیادی در زبان و فرهنگ و غذا و ایده های مختلف برای شما به ارمغان آورد چرا که این شهر به عنوان شهری شگفت انگیز در بین مردم شهرت دارد. کسانی که در جهت اخذ ویزای تحصیلی این شهر ایالات متحده آمریکا در تلاش هستند باید دانشگاه های این شهر را شناسایی کنند که میتوان از دانشگاه های سانفرانسیسکو دانشگاه استنفورد؛ کالیفرنیا؛ دانشکده پرستاری دانشگاه سانفرانسیسکو را نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *