چند ترفند مهم درباره ی نوشتن رزومه کاری

رزومه کاری

باید بدانید نوشتن رزومه کاری به زبان انگلیسی کار راحتی خواهد بود اگر با ترفندهای آن آشنا شوید. بسیاری از افراد هستند که چندین رزومه کاری برای شرکت های مختلف فرستاده اند اما موفق به دریافت وقت برای مصاحبه کاری نشده اند.

اگر راه های نوشتن رزومه را یاد داشته باشید می توانید با رعایت آنها به راحتی شغل مورد نظر خود را بدست آورید پس در ادامه با تیم ما همراه شده تا با این مهارت ها آشنا شوید.

ـ مطالعه دقیق آگهی استخدام:

رزومه کاری خود را با توجه به هر شغل و آگهی مرتبط با آن متفاوت آماده کنید. شما می توانید با بررسی قسمت about us  در سایت شرکت مورد نظر اطلاعاتی به دست آورید با تمرکز بر روی فرهنگ سازمانی شرکت و اطلاعات مرتبط با آن می توانید رزومه خود را سفارشی کنید.

ـ داستان زندگی خود را بصورت کامل ننویسید:

باید به یاد داشته باشید رزومه کاری شما دفتر خاطرات نخواهد بود که همه ی تجربیات و شغل های گذشته خود را در آن بیان کنید. شما باید یک تصویر شفاف از موقعیت شغلی کنونی خود و هدف ها و پنتانسیل های آینده آن نشان دهید.

رزومه کاری نوشتن

ـ نوشتن اعداد به عدد

برای اینکه مطالعه رزومه کاری شما آسان شود اعداد به عدد در آن ذکر کنید. همچنین برای درک بهتر رزومه دستاورد ها و توانایی های خود را با اعداد و درصد ها و اندازه گیریها نشان دهید.

ـ استفاده از کلمات قدرتمند

اگر بتوان از کلمات در جایگاه مناسب استفاده کرد قدرتمند خواهند بود. برای استفاده از کلمات قدرتمند باید به چند نکته توجه داشته باشید:

ـ به جای استفاده از کلمات سنگین سعی کنید از کلمات ساده تر و تاثیرگذار تر استفاده کنید.

ـ معنی کلماتی که می خواهید در رزومه کاری خود به کار ببرید را در فرهنگ لغت بررسی کنید.

ـ از استفاده از کلماتی که مفهوم آنها دشوار است استفاده نکنید.

ـ در همه ی قسمت های برجسته رزومه کاری خود از کلمات قدرتمند استفاده نکنید.

ـ به تفاوت ظریف بین کلمات دقت کنید.

ـ استفاده از عناوین تازه و مرتبط :

سعی کنید عناوین تازه و مرتبط با موقعیت شغلی خود را بشناسید و از آنها در رزومه کاری خود استفاده کنید. از نوشتن عناوین سغلی قبلی خود که با اهداف کنونی شما مرتبط نیستند پرهیز کنید چرا که این کار فضای بیشتری برای تمرکز بر روی مهارت ها ی شما خواهد داد.

ـ تهیه خلاصه :

بسیاری از افراد در رزومه کاری خود از اهداف شغلی خود به صورت یک لیست صحبت می کنند که این کار کمی غیر حرفه ای به نظر خواهد رسید. شما باید خلاصه ای حرفه ای متشکل از ۷ نقطه برجسته تهیه کنید و درباره شغل مورد نظر خود بنویسید.

ـ عدم استفاده از کلمات کلیشه ای:

از کلمات کلیشه ای مثل  motivated  یا  creative استفاده نکنید چرا که این کلمات بر ااثر تکرار زیاد تاثیر خود را از دست داده اند.سعی کنید کلماات کلیدی جدید را شناسایی کرده و از آنها در نوشتن رزومه کاری خود بهره ببرید.

ـ تحریک حس کنجکاوی استخدام کننده:

سعی کنید محافظه کارانه عمل کنید . اسرار کاری خود را برای هیچکس بازگو نکنید. اجازه دهید اگر کاری را موفقیت آمیز انجام داده اید حس کنجکاوی کارفرما را تحریک کنید . اگر قصد جدی ای برای استخدام دارید استراتژی های خود را برای آنها فاش نکنید.

ـ نوشتن درباره ی سرگرمی ها و شخصیت خود:

سرگرمی هایی که دارید از جمله تیراندازی یا نقاشی و…می تواند نشان دهنده ی بعد جذاب و واجد شرایط شما برای استخدام باشد. سعی کنید هنگام نوشتن رزومه کاری سخصیت خود را نشان دهید به عنوان مثال از فعایت های داوطلبانه خود ؛ کتابهایی که خوانده اید ؛ سفرهایی که رفته اید و… صحبت کنید.

ـ رعایت نکات نگارشی در نوشتن رزومه کاری

استفاده از قالب بندی مناسب مطالعه رزومه کاری را ساده تر و توجه خواننده را نسبت به مسائل مهم تر جذب خواهد کرد.

ـ ایجاد فاصله:

سعی کنید در نگارش رزومه خود از تک فاصله یا یک خی در میان یا… استفاده کنید. بهتر است یک روش را انتخاب کرده و ادامه دهید اما اگر می خواهید ترکیبی بنویسید باید بدانید که با متنی که می خواهید سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال بین نقاط برجسته نباید فاصله داشته باشد اما دو بخش متفاوت باید خط در میان نوشته شوند.

ـ تقسیم بندی فهرست های طولانی :

تقسیم بندی مهارت ها در فهرسته های مختلف می تواند شایستگی شما را نشان دهد هم چنین استفاده از کلمات کلیدی در متن می تواند مطالعه رزومه کاری شما را آسان تر کند.

ـ پرهیز از طولانی نوشتن:

سعی کنید رزومه کاری خود را در یک یا دو صفحه تمام کنید چرا که خواندن و بررسی رزومه های طولانی کاری کسل کننده خواهد بود و ممکن است استدام کننده ها از بررسی اینگونه رزومه رد شوند.

پاراگراف ها را طولانی ننویسید و سعی کنید آنها را به متن های برجسته تبدیل کنید تا راحت تر بررسی شوند.

ـ عناوین شغلی یا نام شرکت

سعی کنید عناوین شغلی برجسته خود را بولد شده بنویسید اگر عنوان شغلی چشم گیری نداشته اید اما در یک شرکت معتبر کار می کرده اید سعی کنید نام کارفرما را بولد شده بنویسید.

ـ استفاده از اطلاعات تکمیلی

مهارت ها و سوابق شما نیم تواند در دو صفحه تمام شود بنابراین سعی کنید با استفاده از نسخه چاپی از مهارت هایتان یا یک توصیه نامه از طرف معرف معتبر مکمل خوبی برای رزومه کاری خود تهیه کنید.

ـ ارسال رزومه در فرمت PDF

خلاقیت در رومه می تواند توجه استخدام کننده ها را جذب کند چرا که طرح ها و قالب های متونوعی برای نوشتن رزومه در بازار envato  وجود دارد و ناگفته نماند حدود ۷۸ درصد از مدیران اجرایی در ایالات متحده امریکا فرمت word  و pdf  را برای نوشتن رزومه ترجیح داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *