هزینه های زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا به نسبت برخی از نقاط دنیا مانند کشورهای اروپای غربی نسبتا پایین است. هزینه زندگی در کانادا در نقاط روستایی‌اش در مقایسه با شهرهای بزرگی مانند تورنتو و ونکوور تفاوت چشمگیری دارد و کمتر است. با وجود آن ‌که هزینه مسکن در شهرهای بزرگ کانادا زیاد است اما بخاطر حمایت‌های خوب دولتی در زمینه هزینه‌های بیمه درمانی و آموزش در مدارس عمومی، شرایط زندگی در این کشور بسیار عالی است.

هزینه مسکن

در هرکجای دنیا که بخواهید زندگی کنید کرایه خانه یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های شما خواهد بود. اجاره منزل در نواحی و شهرهای مختلف کانادا تفاوت دارد. قیمت خانه‌های شهرهای بزرگ مثل تورونتو و ونکوور از سایر نواحی بیشتر است و هرچه به مرکز شهرها نزدیک شوید کرایه‌ها نیز افزایش می‌یابند .اجاره آپارتمان ها معمولا به مدت ۱۲ ماه است که به طور معمول هزینه های گرمایش ، آب ، بیمه ، دفع زباله ، برف حذف ، محوطه سازی امنیت و نگهداری را پوشش می دهد. گاهی هزینه اینترنت و برق نیز گنجانده می شود .

هزینه بهداشت و درمان

تمامی ساکنین و شهروندان دائمی کانادا در این کشور تحت حمایت بیمه درمانی رایگان هستند و این موضوع یکی از جاذبه‌های اصلی کانادا برای مهاجرین است. این سیستم درمانی توسط مالیات‌های محلی و استانی حمایت و تامین می‌شود و هزینه ویزیت پزشک، دندانپزشکی، معاینه چشم، بستری اورژانسی در بیمارستان و هرگونه معاینه پزشکی را در بر می‌گیرد.

هزینه حمل ‌ونقل

یکی دیگر از هزینه‌های زندگی در کانادا هزینه حمل و نقل است. انواع حمل و نقل عمومی نظیر قطار، اتوبوس، مترو و هر چیز دیگری تحت پوشش سامانه حمل و نقل کانادا ( TTC ) است .هزینه حمل‌ ونقل عمومی کانادا خیلی زیاد است اما قیمت بلیت در شهرهای بزرگ کانادا نسبت به سایر نقاط دنیا پایین‌تر است. قیمت اتومبیل و بنزین در کانادا ارزان می‌باشد و به همین دلیل اکثر شهروندان برای رفت‌وآمد از خودروی شخصی خود استفاده می‌کنند. بعلاوه بخاطر وسعت کانادا در سفرهای طولانی مخصوصا بین غرب و شرق کشور سفرهای هوایی نیز متداول است. برای کاهش هزینه های حمل و نقل , افراد می توانند از بلیط هفتگی  (Weekly Pass) TTC  استفاده کنند  که قیمت آن ۴۳٫۷۵ دلار و برای دانشجویان و دانش‌آموزان ۳۴٫۷۵ دلار است. همچنین  برای آن دسته از افرادی که از حمل و نقل عمومی استفاده زیادی می‌کنند و برای ملاقات و مصاحبه‌های کاری به مکان‌های مختلف می‌روند بلیط نامحدود ماهانه (Monthly Pass) یک گزینه کاملا مناسب و اقتصادی محسوب شده و می‌تواند در مدیریت هزینه‌های زندگی در کانادا بسیار تاثیرگذار باشد.

هزینه تحصیل

کانادا بخاطر داشتن تعداد زیادی مدرسه با کیفیت و ارزان و سیستم آموزشی مدرن خود شهرتی جهانی دارد. هزینه تحصیل در مدارس دولتی کانادا تا سن ۱۸ سالگی رایگان است. هزینه دانشگاه‌های کانادا نیز به نسبت دانشگاه‌های آمریکا کمتر می‌باشد اما شهریه دانشگاه‌های اروپایی تا حدودی از کانادا پایین‌تر است.

هزینه پوشاک

هزینه پوشاک در تورنتو به واسطه حراجی‌های خوب و فراوانش کمتر از ونکوور است. بسته به راه و روش لباس پوشیدنتان و اینکه تا چه جد به دنبال مارک‌های مشهور باشید، هزینه پوشاک می‌تواند از ماهانه متوسط ۳۰-۴۰ دلار تا چند صد دلار متغیر باشد.

هزینه مواد غذایی

هزینه خورد و خوراک از اصلی‌ترین هزینه‌های زندگی در کانادا است كه بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار با توجه به تعداد افراد خانواده هزینه خواهد داشت. غذا خوردن در رستوران ها می تواند این هزینه را افزایش دهد.

مقایسه هزینه های زندگی در ونکوور,مونترال و تورنتو

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر اجاره آپارتمان3خوابه در مرکز شهر اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج شهر اجاره آپارتمان3خوابه در خارج شهر میانگین هزینه حمل و نقل (ماهیانه ) میانگین هزینه  مواد غذایی(ماهیانه ) میانگین هزینه پوشاک(ماهیانه ) میانگین هزینه انرژی ماهیانه ) شهرها
1.400-2.300 3.000-4.500 1.000-1.700 1.900-3.200 180 430 365 260 ونکوور
800-1.990 1554.52 960.18 1554.52 145 390 320 215 مونترل
2051.46 3511.59 1615.60 2617.57 168 410 307 230 تورنتو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *