هزینه های زندگی در آلمان

کشور آلمان یکی از بزرگ ترین قطب های صنعتی جهان می باشد و می توان گفت که این کشور پس از کشور ژاپن و آمریکا به عنوان سومین کشور صنعتی جهان به حساب می آید. آلمان کشوری است که از لحاظ اقتصادی در حال رشد بوده و این روند هم اکنون نیز ادامه دارد. هزینه های زندگی در آلمان ، نسبت به سایر کشورهای اروپایی مانند سوئیس یا انگلستان کاملاً منطقی و مقرون به صرفه است. قیمت مواد غذایی، مسکن، لباس، رویدادهای فرهنگی و غیره اساساً متناسب ​​با متوسط هزینه های اتحادیه اروپا است. فرد تقریباً بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه برای تامین هزینه های زندگی خود در آلمان نیاز دارد. بیشترین هزینه مربوط به اجاره ماهانه محل زندگی است. در شهرهای بزرگ، میزان هزینه ها بطور قابل توجهی بسته به محل زندگی شما متغیر است که این مقدار بیشتر به سطح زندگی افراد بستگی دارد.

هزینه اجاره خانه در آلمان

هزینه اجاره خانه در آلمان به این صورت است که اجاره یک آپارتمان دو خوابه به طور معمول هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ یورو در هر ماه خواهد داشت. هزینه های زندگی در آلمان در مناطق محبوب شهر و در شهرهای بزرگ بیشتر است. به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان دو خوابه در حومه برلین ۴۰۰ یورو است. این مبلغ در مناطق مرکزی شهر به دو تا سه برابر نیز افزایش می یابد. همچنین لازم به ذکر است که اندازه اتاق ها و آپارتمان ها در آلمان با توجه به استانداردهای آمریکایی در حال کاهش است و متراژ آپارتمان های دو خوابه زیر ۶۵ متر مربع می باشد. میانگین اجاره در آلمان به طور معمول بر اساس هر مترمربع محاسبه می شود ؛ به عنوان مثال  ۴ یورو برای هر متر مربع  در شهر درسدن ,۷ یورو شهر برلین  و۱۲ یورو شهر مونیخ می باشد.

 

هزینه ی حمل و نقل

در هزینه های زندگی در آلمان حمل و نقل عمومی در آلمان راحت، سریع و کارآمد است. کسانی که از تعطیلات آخر هفته خود استفاده می کنند و مایل به گشت و گذار در آلمان باشند، با تهیه کارت Bahn-Card سالانه از تخفیف ۲۵٪، ۵۰٪ و ۱۰۰٪ برخوردار می شوند که اساساً یک بلیط رایگان است.

فهرست  میانگین هزینه ها در آلمان :

اجاره و امکانات رفاهی ۲۹۸ یورو

غذا و نوشیدنی ۱۶۵ یورو

تاکسی و حمل و نقل عمومی ۸۲ یورو

لباس و پوشاک  ۲۵۰ یورو

 

هزینه زندگی در شهرهای بزرگ آلمان کمتر از بسیاری از شهرهای بزرگ اروپا است. البته باید تفاوت های منطقه ای و درآمدها و هزینه های مشترک را در بودجه زندگی در نظر گرفت.  به طور متوسط، اقامت در آلمان و هزینه های زندگی در آلمان آنچنان که ممکن است از یک کشور بسیار صنعتی با کیفیت زندگی بالا انتظار داشته باشید، پر هزینه نیست.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *