هر آنچه لازم است برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور ترکیه بدانید

تحصیل در رشته پزشکی ترکیه

تحصیل در رشته پزشکی در کشور ترکیه برای افرادی که به دنبال تحقق رویای خود یعنی تحصیل در خارج از کشور در رشته ی مناسبی است گزینه ی بسیار خوبی می باشد.

یکی از دلایل محبوبیت تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه این است که مدرک دریافتی از دانشگاه های آن اعتبار جهانی دارد و هزینه تحصیل در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا کمتر خواهد بود. شرایط ایده آل آموزشی و تحصیلی و شرایط مناسب برای زندگی در کشور ترکیه باعث مهاجرت بسیاری از ایرانیان به این کشور شده و خواهد شد.

این کشور در سال های اخسر به اصلاحات امور اقتصادی خود پرداخت و در بخش های کشاورزی و حمل و نقل و ارتباطات توانست شرایط را بهبود بخشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با شرایط تحصیل در رشته پزشکی در کشور ترکیه بیشتر اطلاعات کسب کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور ترکیه

هر کدام از دانشجویان باید با پذبرش در یکی از دانشگاه های ترکیه مدارک مخصوصی را ارائه دهند که عبارتند از :

ـ فرم درخواست برای پذیرش در دانشگاه

ـ هزینه تحصیل در رشته پزشکی به ارزش ۳۵ الی ۱۰۰ دلار

ـ ارائه مدرک قبولی در آزمون پذیرش دانشگاه

ـد ارائه مدرک زبان انگلیسی

ـ گواهی پایان دوره دبیرستان

ـ مدارکی مبنی بر نشان دادن توان مالی

شرط پذیرش و تحصیل در رشته پزشکی در کشور ترکیه

افراد متقاضی و دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه و تحصیل در رشته پزشکی باید در آزمون های ورودی دانشگاه ها قبول شوند. آزمون های پزشکی عمومی در همه ی شهر های ترکیه برگزار می شود اما آزمون پزشکی تخصصی فقط در شهر آنکارا برگزار خواهد شد و شرایط قبولی و پذیرش در دانشگاه های ترکیه با هم متفاوت خواهد بود.

تحصیل در ترکیه

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه

برای تحصیل در ترکیه و اخذ ویزای تحصیلی باید مدارکی را به سفارت ترکیه تحویل دهید که این مدارک به شرح زیر می باشد :

ـ عکس

ـ پرداخت هزینه های اخذ ویزا

ـ نامه ی پذبرش دانشگاه در ترکیه

ـ گذرنامه با اعتبار

ـ تکمیل کردن فرم درخواست ویزا از سفارت ترکیه

هزینه های تحصیل در رشته پزشکی

برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور ترکیه در دانشگاه های دولتی هزینه برابر ۲۴۰ تا ۱۵۰۰ دلار در سال می باشد و هزینه شهریه در دانشگاه های خصوصی در این کشور بین ۱۰ هزار دلار تا ۲۵ هزار دلار خواهد بود. آزمون قبولی رشته پزشکی در دانشگاه های دولتی بسیار دشوار است به همین دلیل بسیاری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور را انتخاب می کنند.

آزمون های ورودی برای تحصیل پزشکی در ترکیه

برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور ترکیه افراد متقاضی باید بر اساس انتخاب دانشگاه مورد نظر یکی از آزمون های مهم YOS یا SAT را انجام دهند:

آزمون SAT  : این آزمون در هزار شعبه در سراسر جهان برگزار می شود که برای دانشجویان ۱۸ سال به بالا می باشد و یکی از مهم ترین آزمون ها برای تحصیل در رشته پزشکی است. قسمت اول سوالات مرتبط با هوش و زبان انگلیسی و قسمت دوم برای اطلاعات علوم پایه خواهد بود که برای تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه نیاز به اخذ نمره ۱۰۶۸ در این آزمون خواهید داشت.

آزمون YOS : این آزمون در دانشگاه های مختلف برگزار خواهد شد که فرد متقاضی با توجه به انتخاب دانشگاه مورد نظر باید در آزمون همان دانشگاه شرکت کند.

آزمون تخصصی رشته پزشکی { آزمون TUS } : این آزمون برای افرادی است مه مدرک عمومی پزشکی خود را دریافت کرده اند و می خواهند برای تخصص اقدام کنند پس باید در این آزمون شرکت کرده تا اطلاعات آن ها در زمینه پزشکی عمومی سنجیده شود.

رشته پزشکی در ترکیه

دانشگاه های رشته پزشکی در ترکیه

برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور ترکیه باید یکی از دانشگاه های دولتی یا خصوصی این کشور را انتخاب کنید که تفاوت آن ها در میزان شهریه آنها خواهد بود اما در دانشگاه های خصوصی ترکیه میزان شهریه بالاتر است ولی پذیرش در آن ها آسان تر خواهد بود.

برخی از رشته های پزشکی در دانشگاه های ترکیه:

فیزیو تراپی ؛ داروسازی ؛ دندانپزشکی ؛ داروسازی ؛ پزشکی عمومی ؛ دامپزشکی ؛ زیست پزشکی ؛ پرستاری ؛ مامایی ؛ مدیریت سلامت و…

معرفی چند دانشگاه برتربرای تحصیل در رشته پزشکی  در کشور ترکیه

ـ دانشگاه آنکارا ؛ دانشگاه کوچ ؛ دانشگاه استانبول ؛ دانشگاه حاجت تپه

اخذ بورسیه برای تحصیل پزشکی در کشور ترکیه

برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور ترکیه می توانید بعد از اولین یا دومین سال تحصیل در دانشگاه با کسب نمرات برتر و عالی برای دریافت بورسیه اقدام کنید. دانشجویان رشته های پزشکی در ترکیه می توانند رایگان با دریافت بورسیه های ترکیه در این کشور به تحصیل بپردازند و از مکان های اقامتی رایگانی که دانشگاه ها برای دانشجویان فراهم می کنند بهره مند شوند.

مدرک زبانی معتبر برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی ترکیه

برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور ترکیه نیاز به شرکت در آزمو ن های تافل ؛ PTE و یا آیلتس خواهید داشت و اگر این مدارک را ندارید می توانید در آزمو ن های زبان دانشگاه مورد نظر شرکت کرده و نمره قبولی را دریافت کنید. اگر می خواهید به زبان ترکی در این دانشگاه ها به تحصیل بپردازید می توانید مدارک معتبر زبان ترکی از جمله TOMER را دریافت کنید و یا در آزمون های زبان ترکی دانشگاه ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *