هرآنچه باید برای اخذ ویزای کاری بلاروس بدانید

ویزای کاری بلاروس

در سال های اخیر کشور بلاروس توانسته رشد چشم گیری در صنعت داشته باشد و همین امر باعث علاقه ی متقاضیان کار برای مهاجرت کاری و اخذ ویزای کاری بلاروس شده است.

چیزی که باید به آن توجه کرد این است که با پیدا کردن کار در بلاروس نمی توان امنیت شغلی را بدست آورد چرا که کارفرمایان بلاروسی می توانند محدودیت های بیشماری برای کارمندان خارجی ایجاد کنند و همینطور برای موفقیت کاری افراد باید به زبان بلاروسی مسلط شوند.

اخذ ویزای کاری بلاروس به دلیل تنوع شغلی موجود در این کشور بسیار پرطرفدار است و شرایط ویژه ای خواهد داشت. کشور بلاروس در ال های گذشته با شرایط بد اقتصادی در حال مبارزه بوده به طوریکه در بحران مالی قرار داشته اما با شراکت با کشورهایی همچون روسیه و آلمان توانست دوباره سرپا شود.

در ادامه با تمامی شرایط اخذ ویزای کاری بلاروس آشنا خواهیم شد.

نرخ بیکاری در کشور بلاروس

یکی از موارد مهمی که قبل از اخذ ویزای کاری بلاروس یا هر کشور خارجی دیگر باید به آن توجه شود نرخ بیکاری خواهد بود. نرخ بیکاری این کشور ۰.۳ درصد گزارش شده که نشان دهنده ی سیر نزولی آن نسبت به دیگر سال ها می باشد و این یعنی کشور بلاروس در شرایط کاری خوبی قرار دارد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری بلاروس

مدارکی که باید متقاضیان ویزای کاری این کشور آماده کنند عبارتند از :

ـ یک قطعه عکس پاسپورتی

ـ ارائخ پاسپورت معتبر

ـ فرم درخواست ویزا به زبان روسی

ـ بیمه نامه

ـ کپی از درخواست ویزای مورد نیاز

ـ ارائه پیشنهاد نامه از کارفرمای بلاروسی

ـ کپی مجوز استخدام

برای اخذ ویزای کاری بلاروس فرد متقاضی باید دعوتنامه و پیشنهاد شغلی از جانب یکی از کارفرماهای بلاروسی داشته باشد.

شرایط اخذ ویزای کاری بلاروسمشاغل مورد نیاز در کشور بلاروس

جذب نیرو در کشور بلاروس به علت تنوع شغلی می تواند متفاوت باشد و کشورهای خارجی که با کمبود نیرو مواجه هستند با شرایطی به نیروهای کاری خارجی ویزای کاری اعطا خواهند کرد.

پیدا کردن کارفرما برای  پیدا کردن شغل و اخذ ویزای کاری بلاروس به علت حضور نداشتن شخص متقاضی و اخذ اقامت می تواند کار بسیار دشواری باشد و افراد باید کارفرمایان را در جهت داشتن حرفه و تخصص راضی کنند.

برخی از مشاغل مورد نیاز بلاروس عبارتند از :

پرستاری ؛ مهندسی ؛ نقاش ؛ متخصص نیروی انسانی ؛ برنامه نویس ؛ مدیریت ؛ پزشک و آشپز ماهر

نحوه کاریابی در کشور بلاروس

همانطور که می دانید اخذ ویزای کاری بلاروس یکی از روش های مهاجرت به کشور بلاروس به شمار می رود و فرد باید در ابتدا به دنبال شغل مورد نظر و متناسب با حرفه خود در این کشور بپردازد و می تواند از سایت های کاریابی و به صورت آنلاین اقدام کند و بعد با ارسال رزومه یا دریافت ویزای توریستی با کارفرمایان و مسيولان کمپانی های مختلف صحبت کرده تا بتوانند پیشنهاد شغلی برای اخذ ویزای کاری بلاروس دریافت کنند.

اخذ ویزای کاری بلاروس

اخذ ویزای کاری بلاروس شامل چندین مرحله می شود که باید برای این مراحل برنامه ریزی و دقت بسیاری داشت. اهداف افراد می تواند اقدام برای اخذ ویزاها را متفاوت کند به عنوان مثال :

ویزای کار با ویزای کسب و کار و تجاری بلاروس کمی تفاوت دارد و کسی که با ویزای تجاری وارد بلاروس می شود نیاز به مجوز استخدام ندارد و این ویزا یک سال اعتبار خواهد داشت.

اما با اخذ ویزای کار فرد نیاز به مجوز کاری دارد و باید برای اشتغال در این کشور این مجوز را دریافت کند.

اخذ ویزای کاری بلاروس و ویزای همراه

برخی از متقاضیان بعد از پیدا کردن شغل و مجوز کار می خواهند خانواده خود را در این کشور با خود همراه کنند و نیاز به اخذ ویزای همراه دارند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه عبارت است از :

ـ ارائه مدارک هویتی از قبیل شناسنامه و…

ـ ارائه کپی از قرارداد کاری همسر در بلاروس

ـ یک قطعه عکس پاسپورتی

ـ ارائه پاسپورت معتبر

فرد متقاضی باید اثبات کند توانایی مالی برای حمایت خانواده را در این کشور دارد.

کار در بلاروس

اخذ اقامت و تابعیت با اخذ ویزای کاری بلاروس

افراید که موفق به اخذ ویزای کاری بلاروس می شوند نیاز به دریافت مجوز کار دارند و این ویزا به مدت حد اکثر دوسال با داشتن حرفه و تخصص معتبر می باشد و اگر فرد متقاضی به مدت ۵ سال در این کشور کار کند و مالیات بپردازد می تواند برای اخذ اقامت دائم بلاروس اقدام کند.

اخذ تابعیت کشور بلاروس :

برای اخذ تابعیت کشور بلاروس باید بعد از ۷ سال اقامت دائم در این کشور و تسلط کافی به زبان بلاروسی اقدام کرد.

حقوق مشاغل مختلف در کشور بلاروس

برای تلاش در جهت اخذ ویزای کاری بلاروس می تواند بعد از اخذ ویزای تحصیلی بلاروس  در جهت حقوق مشاغل و حرفه های مختلف در این کشور اطلاعات بدست آورید. برخی از مشاغل و مقدار حقوق آن ها در ادامه برای شما جمع آوری شده است :

پزشک ۳.۱۳۴ دلار

توسعه دهنده ۲۳.۷۱۵ دلار

کارگردان ۳۹.۷۳۱ دلار

مهندس فناوری اطلاعات ۱۰.۷۸۱ دلار

مدیر پروژه ۲۳.۷۱۵ دلار

میزان دستمزد در شهرهای پر جمعیت بلاروس برابر است با :

برست ۲۵.۶۵۴ دلار

ویتبسک ۳۴.۸۷۲ دلار

مینسک ۱۴.۱۲۹ دلار

با توجه به میزان دستمزد های بالا باید گفت زندگی در کشور بلاروس و در شهر مینسک هزینه های بالایی دارد و باید برای اخذ ویزای کاری در بلاروس در این شهر دقت لازم را به عمل آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *