نکاتی که باید از آزمون آیلتس برای مهاجرت بدانید

آیلتس در واقع آزمونی از زبان انگلیسی می باشد که برای مهاجرت و مقاصدی همچون تحصیل یا کار در کشورهای خارجی انجام خواهد شد که توسط ۱۳۵ کشور جهان قابل قبول خواهد بود و تنها مدرک قابل قبول برای موسسات مهاجرتی در کشورهای بیگانه می باشد.

تایم برگزاری آزمون حدود ۳ ساعت خواهد بود که مهارتهای خواندن؛ نوشتن ؛ گوش دادن و مکالمه را بررسی می کند.

انواع آزمون آیلتس

در واقع آزمون آیلتس در دو نوع مختلف با نام های آکادمیک یا دانشگاهی و جنرال یا عمومی برگزار خواهد شد.

آکادمیک: این آزمون برای کسانی مناسب خواهد بود که قصد دارند در یک دانشگاه در مقطع کارشناسی یا ارشد ادامه تحصیل بدهند و یا در یک شرکت حرفه ای در کشورهای خارجی مشغول به کار شوند.

جنرال: این آزمون برای کسانی می باشد که قصد مهاجرت برای تحصیل در مقاطع پایین تر دارند می یا خواهند  در یک کشور انگلیسی زبان به کار مشغول شوند.

 محل برگزاری آزمون های آیلتس

آزمون آیلتس برای مهاجرت در کمتر از سه ساعت مهارت های شنیداری و نوشتاری و مکالمه و خواندن انگلیسی شما را محک می زند و در ایران چندین موسسه معتبر این آزمون را برگزار می کنند و مدرک لازم را به افراد متقاضی خواهند داد.

هر کدام از این موسسات در تهران و دیگر شهرهای ایران شعبه دارند که با ثبتنام در آن ها می توانید در جهت رسیدن به هدف خود تلاش کنید. این موسسات عبارتند از:

موسسه پارسیان؛ موسسه شکوه سمنان؛ آیلتس تهران؛ موسسه فرهنگی هنری ایرسافام؛ موسسه آموزش عالی پروشات نوین ؛ موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش

منابع یادگیری برای آزمون آیلتس

برای انجام این آزمون منابع مشخصی معرفی نشده و فرد باید برای تقویت مهارت های خود از هر منبع استفاده لازم را ببرد اما ما در اینجا قصد داریم چندین منبع را برای موفقیت شما در جهت مهاجرت به کشور مورد نظر معرفی کنیم:

Official IELTS Practice Materials (جلد ۱ و ۲)  بهترین نمونه سوالات

The Official Cambridge Guide to IELTS  بهترین نمونه سوالات

Kaplan IELTS Premier with 8 Practice Tests, 3rd edition  بهترین راهنمای استراتژی های آزمون

Understanding and Using English Grammar: 4th edition  بهترین منبع گرامر آزمون

آیلتس یا تافل

آزمون های انگلیسی و کسب نمره های بالا یکی از معیارهای گرفتن اقامت در کشورهای خارجی می باشد این آزمونها می توانند تافل یا آیلتس باشند.

این دو آزمون هردو مهارتهای شما در زمینه های مختلف زبان انگلیسی بررسی خواهند کرد اما نحوه ی تدریس هرکدام متفاوت از دیگری است بنابراین شما همان اول باید مشخص کنید دریافت کدام مدرک برای شما مفید واقع می شود.

چند نکته درباره ی آزمون آیلتس که باید بدانید

ـ برای شرکت در این آزمون محدودیت سنی و یا شرکت در کلاس خاصی وجود ندارد.

ـ هزینه ی انجام این آزمون برابر ۱۶۰ دلار می باشد.

ـ زمان آزمون را می توانید با مراجعه به سایت رسمی محل برگزاری آزمون انتخاب کنید و بهتر است سه ماه قبل اینکار را انجام دهید و آزمون آیلتس هر ماه در دو نوبت برگزار خواهد شد.

ـ برای کسب نمره ی بالا در آزمون می توانید زبان عمومی خود را تقویت کرده و از چند ماه قبل از انجام آزمون تکنیک های آن را تمرین کنید.

ـ کسب نمره ی پایین در این آزمون به معنای رد شدن شما نخواهد بود این آزمون برای تلاش شما در جهت کسب نمره ی ذکر شده برای پذیرش اقامت و مهاجرت به کشور مورد نظرتان خواهد بود.

بخش های مختلف آزمون آیلتس

بخش ریدینگ Reading Test

این بخش حدود ۶۰ دقیقه وقت خواهد داشت که توانایی شما را در گرفتن منظور و مفهوم متن بررسی می کند. این بخش از دو پارت جدا تشکیل می شود قسمت آکادمیک و قسمت جنرال

قسمت آکادمیک شامل متن های بلند و طولانی از مجلات و روزنامه ها می باشد و بخش جنرال شامل متن های کوتاه درباره ی مسائل روزمره زندگی خواهد بود.

بخش گفتاری  Speaking Test

 این آزمون بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه وقت دارد و از سه بخش تشکیل شده است که در هر بخش با یک مصاحبه کننده توانایی صحبت کردن شما به انگلیسی سنجیده خواهد شد.

بخش اول از شما درباره ی خودتان خانواده و علایقتان سوالاتی پرسیده خواهد شد.

در بخش دوم به شما کاردی با عنوان  TASK CARD می دهند که چند جمله درباره ی یک موضوع نوشته شده است و از شما می خواهند درباره ی آن صحبت کرده و یا وضعیت را توصیف کنید این بخش بین ۳ الی ۴ دقیقه وقت میبرد.

در بخش آخر نیز که زمان آن حدود ۳ الی ۴ دقیقه خواهد بود سوالاتی درباره ی همان TASK CARD از شما خواهند پرسید.

بخش شنیداری  Listening Test

 این بخش حدود ۳۰ دقیقه زمان دارد و از ۴۰ سوال تشکیل شده است که توانایی شما را در فهم اطلاعات؛ ایده ها و اهداف به زبان انگلیسی و صحبت درباره ی آنها را می سنجد.

بخش نوشتاری Writing Test

 این بخش ۶۰ دقیقه زمان دارد که دارای دو بخش آکادمیک و جنرال می باشد.

در بخش آکادمیک دو سوال وجود دارد که سوال اول به شما نمودار یا جدولی می دهند و از شما می خواهند دریاره ی آن توضیح دهید. سوال دوم از شما می خواهند یک متن درباره ی موضوع یا مشکلی که به شما می دهند بنویسید.

بخش جنرال آزمون نوشتاری نیز شامل دو سوال خواهد بود که در سوال اول شما را در وضعیتی قرار می دهند و می خواهند آن وضعیت را در متنی توصیف کنید و سوال دوم از شما متنی درباره ی یک موضوع یا مشکل به خواست خودتان می خواهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *