نکاتی برای زندگی دانشجویان در آلمان

نکاتی برای زندگی دانشجویان در آلمان

آلمان یک مکان فوق العاده برای تحصیل است. امکان تحصیل رایگان و تحصیل به زبان انگلیسی از دلایل عمده انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل توسط دانشجویان محسوب می شود. از طرف دیگر دانشجویان بعد از اتمام تحصیل اجازه کار در آلمان را خواهند داشت و مدارک دانشگاهی آلمان در تمام کشور ها معتبر می باشد.دانشجویان پیش از ورود به این کشور باید با شرایط زندگی دانشجویی در ان اشنا شوند . در این مقاله به مواردی از نیازمندی های زندگی دانشجویی در المان اشاره میکنیم.

مکان های اقامت و زندگی

1-تالارهای اقامت (خوابگاههای دانشجویی)

محل اقامت ارائه شده توسط Studentenwerk معمولاً بهترین و ارزانترین گزینه برای دانشجویان بین المللی در آلمان است. معمولاً اتاق ها مبله و با سرویس بهداشتی و آشپزخانه اختصاصی شما هستند در حالی که گاهی اوقات بسته به موقعیت ساختمان ممکن است لازم باشد که حمام و آشپزخانه را با دانشجویان خارجی دیگر تقسیم کنید. اگر در سالن های زندگی اقامت کنید می توانید به سرعت دوستان جدیدی پیدا کنید. اتاقهای سالنهای اقامت یا سالنهای دانشجویی اغلب تقاضای زیادی دارند و تهیه آنها به خصوص در شهرهای بزرگ بسیار دشوار است. در شهرهای بزرگی مانند مونیخ و فرانکفورت، زمان انتظار می تواند حدوداً یک سال باشد تا بتوانید در چنین محل اقامتی اتاق تهیه کنید. با این حال، دانشجویان بین المللی تا حدی درجه بندی می شوند و اگر درخواست اولیه را زودتر پر کنید، شانس یافتن محل اقامت بیشتر خواهد بود.

2. WG (Wohngemeinschaft)

به احتمال زیاد با اصطلاح WG روبرو خواهید شد که به معنای محل اقامت مشترک است. WG ها معمولاً آپارتمان یا خانه های خصوصی هستند که بین دو یا چند نفر مشترک هستند. از آنجا که در مقایسه با محل اقامت خصوصی نسبتاً ارزان هستند، این یک انتخاب محبوب برای دانشجویان است. شما معمولاً در WG اتاق خود را دارید اما آشپزخانه و حمام مشترک هستند. زندگی در WG مزایای خاص خود را دارد مانند اینکه شما دوستان جدیدی پیدا می کنید، در وقت آزاد با افرادی مانند خود معاشرت می کنید که علاوه بر یادگیری در مورد فرهنگ های کشورهای دیگر، می تواند باعث تسلط به زبان شود.

3. محل اقامت خصوصی

منظور از محل اقامت خصوصی، آپارتمان شخصی یا اتاق شما است که از صاحبخانه اجاره می کنید. در بیشتر موارد، آپارتمان ها معمولاً مبله نیستند و می توانید وسایل و مبلمان آشپزخانه را از مستاجرهای قبلی بخرید و یا در صورت موافقت از صاحبخانه بخواهید آنها را تهیه کند.
این اتاق ها در مقایسه با تالارهای اقامت دانشجویان کمی هزینه بر است اما گزینه خوبی است مگر اینکه چیزی ارزان تر پیدا کنید که در این زمان می توانید این مکان ها را ترک کنید.

 

 

 

چگونه می توان یک حساب بانکی در آلمان افتتاح کرد؟

معمولاً دانشجویان قبل از اینکه برای تحصیل به آلمان سفر کنند، یک حساب مسدود شده از Fintiba یا سایر ارائه دهندگان دارند. باید توجه داشته باشید که نمی توانید مستقیماً از حساب مسدود شده خود پول برداشت کنید. برای برداشت پول از حساب مسدود شده خود، باید آدرس خود را تأیید کنید و آن را برای Fintiba ارسال کنید و پس از باز کردن حساب جاری و به روزرسانی جزئیات در حساب Fintiba شما پس از ورود به المان می توانید از حساب خود برداشت کنید.

حساب پس انداز (Sparkonto)

اگر می خواهید برای شرایط اضطراری مقداری پس انداز کنید، باز کردن حساب پس اندازایده بسیار خوبی است. این حساب ها معمولاً رایگان بوده و نرخ بهره بهتری نسبت به حساب های جاری ارائه می دهند.
اگر می خواهید یک حساب جاری یا حساب پس انداز باز کنید، توصیه می شود که از قبل با بانک محلی خود تماس بگیرید و یک قرار ملاقات ترتیب دهید. همچنین باید سوال کنید که برای تکمیل مراحل افتتاح حساب باید چه مدارکی(که معمولاً گذرنامه و ادرس است) را به همراه داشته باشید

پیدا کردن دوستان جدید

پس از ورود به آلمان ممکن است کمی احساس تنهایی کنید که کاملا طبیعی است. بسیاری از دانشجویانی که برای تحصیل به آلمان نقل مکان کرده اند نیز همین احساس را دارند. فرصتهای زیادی برای یافتن دوستان جدید وجود دارد!

هفته های جهت گیری

بسیاری از دانشگاه ها هفته های جهت گیری را با برنامه های ویژه برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. اینها غالباً شامل فعالیتهای سازمان یافته مانند تورهای گشت و گذار ، تورهای روزانه و مهمانی ها می شوند. حتی بعضی اوقات می توانید در کلاسهای زبان رایگان ثبت نام کنید. این فرصتی مناسب برای آشنایی با محیط جدید خود و دیدار با دانشجویان دیگر از سراسر جهان است.

ورزش ها

ورزش راهی عالی برای ارتباط با افراد جدید است. فوتبال در آلمان بسیار محبوب است. و پیوستن به یک تیم ورزشی می تواند راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید نیز باشد. بسیاری از دانشگاه ها دارای امکانات ورزشی هستند و برنامه های بدن سازی را در دانشگاه اجرا می کنند. همچنین می توانید با پرداخت هزینه های مناسب به سالن های بدنسازی یا کلاس های ورزشی بپیوندید.

به یک باشگاه یا انجمن بپیوندید

در دانشگاه ها تعداد زیادی باشگاه و انجمن وجود دارد که به دانشجویان علاقه مند پیشنهاد می شوند. چنین باشگاههایی معمولاً به جای دانشگاهها توسط دانشجویان یا گروههای جداگانه اداره می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *