بررسی مهاجرت کاری به کشور اسپانیا

مهاجرت کاری به کشور اسپانیا

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کشورهای خارجی مهاجرت کاری را در اولویت قرار می دهند چرا که می توانند با داشتن مدرک تحصیلی و حرفه ای بودن در زمینه کاری خود به کشور مورد علاقه برای زندگی بهتر سفر کنند. یکی از کشورهای خارجی که برای مهاجرت کاری برای افراد اهمیت زیادی دارد کشور اسپانیا می باشد چرا که این کشور عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است که خود مزیت های فراوانی را برای مهاجران به ارمغان خواهد آورد. افرادی که به دنبال مهاجرت کاری به کشور اسپانیا می باشند باید در ابتدا از طرف کارفرمایی اسپانیایی در این کشور پیشنهاد کاری دریافت کنند تا بتوانند برای اخذ ویزا اقدامات لازم را به عمل آورند. این کشور در جنوب غربی اروپا قرار گرفته و نرخ بیکاری در سال های اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

در ادامه با تیم مهاجرتی کاسپین همراه باشید تا بیشتر درباره شرایط مهاجرت کاری به کشور اسپانیا اطلاعات کسب کنید.

اخذ ویزای کاری برای مهاجرت به کشور اسپانیا

ـ در ابتدا فرد باید پیشنهاد کاری از سمت کارفرمای اسپانیایی دریافت کند و بعد از آن می تواند اقدامات لازم جهت اخذ ویزای کاری را انجام دهد.
ـ بعد از انجام اقداماتی که در بالا ذکر شد با فرد مصاحبه ای صورت گرفته و بعد از قبولی در این مصاحبه کارفرما باید به دولت اسپانیا و اتحادیه اروپا اثبات کند آگهی استخدام ابتدا سه ماه در این کشور بعد دوباره به مدت ۳ ماه دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر شده تا این فرد برای استخدام انتخاب شده است.
ـ شخص کارفرما باید بعد از اثبات مورد ذکر شده در بالا برای استخدام باید ثابت کند که شرکت وی در حال فعالیت و پرداخت مالیات می باشد تا فرد انتخاب شده بتواند برای مهاجرت کاری به کشور اسپانیا اقدام کند.

کاریابی در کشور اسپانیا

همانطور که گفتیم فرد باید در ابتدا جاب آفر داشته باشد تا بتواند برای مهاجرت به کشور اسپانیا برای کار اقدام کند که یکی از راه های کاریابی در کشور اسپانیا مراجعه به سایت ها و موسسات کاریابی در کشور اسپانیا خواهد بود. با ارائه رزومه خود به موسسات می توانید در انتطار شغلی در ارتباط با حوزه فعالیت خود باشید.
برخی از موسسات کاریابی در کشور اسپانیا عبارتند از :
Indeed
The local
The guardian
Thinkspain
BeBee
Monster
Expatica jobs
Busco job
Approach people
Info jobs
برخی از سایت های موسسات کاریابی در اسپانیا عبارتند از :
Iagora.com
Primerempleo.com
Eurograduate.com
Expatica.com
Jobs.theguardian.com

کاریابی در کشور اسپانیا

مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت کاری به کشور اسپانیا

در ابتدای امر برای مهاجرت به کشور اسپانیا برای کار باید در نظر داشته باشید که این کشور به دنبال چه مشاغل و مهارت هایی خواهد بود و چون اسپانیا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی نرخ بیکاری بالاتری دارد فرد باید حتما نوع مهارت مورد نیاز این کشور را با مهارت خود بسنجد.
مشاغل مورد نیاز کشور اسپانیا
مهندس نیروی دریایی
مدیریت ام بی ای
مهندسی فناوری اطلاعات
مهندس برق
مهندس معماری
مهندس کشتی
مدیریت منابع انسانی
پزشک
خلبان
مدیریت ساخت و ساز
مهندس مکانیک
مدیریت گردشگری
آتش نشان
مدیریت فروش
مدیریت پروژه

ویزای همراه برای مهاجرت کاری به کشور اسپانیا

یکی از مواردی که بیشتر کشورها برای آسان تر شدن شرایط کاری برای متقاضیان به وجود آورده اند امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال وی می باشد.
در ارتباط با مهاجرت کاری به کشور اسپانیا امکان اخذ ویزای همراه را در ابتدای ورود به این کشور فراهم نشده و فرد می تواند بعد از اخذ اقامت کاری در این کشور برای اخذ ویزای همراه اقدام کند.

اخذ اقامت و دریافت پاسپورت با مهاجرت به کشور اسپانیا برای کار
فرد در ابتدای امر مهاجرت کاری به کشور اسپانیا باید ویزای یک ساله دریافت کند که اگر در این مدت کارفرما از وی راضی باشد میتواند این ویزا را تمدید کرده و به کار در این کشور بپردازد. بعد از پنج سال کار و پرداخت حق بیمه متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم و بعد از گذشت پنج سال دیگر برای اخذ پاسپورت اسپانیا اقدام کند.

ویزای همراه برای مهاجرت کاری به اسپانیا

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به کشور اسپانیا

مدارکی که برای مهاجرت و کار در اسپانیا مورد نیاز خواهد بود عبارتند از :
ارائه سه قطعه عکس پاسپورتی
ارائه کد مخصوص بیمه تامین اجتماعی و کارفرما
اصل و کپی پاسپورت
ارائه قرارداد کاری با کارفرمای اسپانیایی
تمکن مالی
ارائه نامه نوع فعالیت شرکت مورد نظر
ارائه مدارک تحصیلی با ترجمه
رزومه شغلی
گواهی عدم سو پیشینه
ضمانتنامه کارفرما
رسید پرداخت هزینه های ویزا
مدارک مرتبط با ازدواج و فرزندان

مدارک موردنیاز برای مهاجرت کاری به کشور اسپانیا

میزان نرخ بیکاری در کشور اسپانیا

نرخ بیکاری در کشور اسپانیا نسبت به سال های قبل کاهش پیدا کرده اما هنوز هم در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی نظیر کار در کانادا ؛ اتریش ؛ پرتغال نرخ بیکاری بیشتری خواهد داشت از این رو شانس پیدا کردن کار برای متقاضیان بین المللی کمتر است.
شرایطی که در کشورهای اروپایی دیگر نظیر آلمان وجود دارد این است که به فرد ویزای ۶ ماهه جستجوی کار می دهند تا به دنبال شغل مورد نظر خود ادامه دهند و بعد از پیدا کردن کار فرد می تواند نوع ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهد.

چند راه برای موفقیت در مهاجرت کاری به کشور اسپانیا

چند را برای دستیابی به کار در کشور اسپانیا وجود دارد که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد :
ـ کمک از موسسات کاریابی
ـ فعالیت در فضای مجازی
ـ کارداوطلبانه کوتاه مدت
ـ مشاغل فصلی
ـ ارائه رزومه
ـ آموزش

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *