مهاجرت کاری به پرتغال

مهاجرت به پرتغال

کشور پرتغال کشوری توسعه  یافته و عضوی از کشورهای اتحادیه اروپا است.در غرب اروپا واقع شده و دارای زبان رسمی پرتغالی است. پوال رسمی این کشور یورو می باشد و دارای دو منطقه کلان شهری در جنوب به نام لیسبون  به عنوان پایتخت و در شمال به نام پورتو است.

از لحاظ اقتصادی باید گفت این کشور بیشترین بهره برداری را از دریا دارد که در غرب و جنوب آن اوقیانوس اطلس واقع است.

به دلیل نرخ جمعیتی پایین امروزه افراد زیادی مهاجرت به پرتغال را در نظر میگیرند و ناگفته نماند که هزینه زندگی در این کشور کاملا به منطقه انتخابی برای زندگی بستگی دارد.

این کشور به دلیل آب و هوای مناسب نظر بسیاری از متقاضیان را برای تحصیل یا کار به خود جلب می کند بنابراین امروز تصمیم گرفتیم تا در مورد این کشور و شرایط لازم برای مهاجرت را برایتان شرح دهیم پس با تیم مهاجرتی کاسپین در ادامه همراه باشید.

کار در پرتغال

برای مهاجرت به پرتغال از طریق کاری باید در نظر داشت که فرد متقاضی نیاز به دعوتنامه یا جاب آفر این کشور دارد.

افراد عضو اتحادیه اروپا برای کار نیاز به پیشنهاد کاری ندارند و بدون ویزا می توانند وارد این کشور شوند  و این امر مختص افراد خارج از اتحادیه اروپا می باشد.

دعوتنامه معتبر دارای شرایط و ضوابط خاصی می باشد:

دعوتنامه از سمت کارفرما و شرکتی معتبر؛ فرم اطلاعاتی و هویتی کامل که فرد متقاضی باید به سفارت ارائه دهد؛ در دعوتنامه اطلاعات شخصی فرد کاملا ذکر شود؛ اطلاعات مرتبط با زمان اقامت کاری و یا سفری دوباره باید مشخص شود و دعوتنامه باید از سمت کارفرما با ذکر تاریخ امضا شود.

نرخ بیکاری در پرتغال برابر۶.۸ درصد است که نسبت به دیگر کشور های اروپایی نرخ قابل توجهی نیست چراکه نرخ بیکاری در آلمان بسیار کمتر است.

باید در نظر داشت که توان مالی در این کشور بسیار مورد اهمیت است چرا که اگر کارفرمایی قصد استخدام کارمندانی داشته باشد اول باید دارای طرح توجیهی اقتصادی مناسب و قوی ای در راستای استخدام تعدادی نیرو باشد تا به وی اجازه داده شود که تعدادی نیروی مشخص استخدام کند.

برای استخدام باید ۳ ماه آگهی در پرتغال بدهد و اگر نیروی موردنیاز خود را پیدا نکرد بعد از گذشت این سه ماه در اتحادیه اروپا این آگهی را درج کند اگر باز هم نیروی تخصصی خود را پیدا نکرد برای افراد خارج از اتحادیه اروپا درخواست می دهد و در صورت رد کردن یا پذیرفتن آن شخص با دلیل کافی برای نیروی مورد نظر دعوتنامه بفرستد و مدارک مورد نیاز را به دولت پرتغال نشان دهد.

پروسه کاریابی در پرتغال بسیار زمان بر خواهد بود اما ناگفته نماند مهاجرت کاری به آلمان بسیار راحت تر است چراکه این کشور پذیرای نیروی کاری حتی با مدرک دیپلم نیز می باشد.

کارفرما باید تمامی شرایط اقامتی نیروی مورد نظر خود را مهیا کند و فرد متقاضی بعد از ۳ یا ۴ماه پرداختن حق بیمه و مالیات می تواند درخواست اقامت دا‍‍‍ئم بدهد اما این روش بیشتر برای کسانی جوابگو خواهد بود که در این کشور تحصیل کرده و بعد از فارغ التحصیلی به دنبال کار هستند.

مدارکی که برای مهاجرت کاری به این کشور مورد نیاز است عبارتند از:

فرم تکمیل شده ویزا و ارائه آن به سفارت؛ ارائه پاسپورت با اعتبار۶ماهه؛ ارائه نسخه ای از بلیط برگشت؛ دعوتنامه از سمت کارفرما؛ مدارک هویتی فرد متقاضی؛ گواهی ازدواج در صورت تاهل؛ بیمه پزشکی و آدرس محل اقامت فرد در پرتغال

حداقل دستمزد برای کارگران در کشور پرتغال برابر۱۶۰۰ یورو ماهیانه می باشد که با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه کاری بیشتر خواهد شد.

از شغل های پردرآمد این کشور می توان مهندسی فناوری واطلاعات و مهندسی مکانیک ونرم افزار ومعماری را نام برد.

بقیه مشاغل مثل مدیریت؛ بانکداری؛ کشاورزی؛ آموزش؛ منابع انسانی و خودروسازی در رتبه های پایین تر از نظر درآمد قرار می گیرند.

مشاغلی که در پرتغال نیاز به نیروی کاری دارند:صنعت توریسم و گردشگری؛داروسازی؛ هوافضا؛بیوتکنولوژی؛ فناوری اطلاعات

تسلط به زبان پرتغالی برای پیداکردن شغل در این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و یک امتیاز محسوب می شود.صنعت گردشگری پرتغال برای کسانی که هم به زبان انگلیسی و هم پرتغالی تسلط دارند زمینه های شغلی زیادی با درآمد قابل توجهی به وجود آورده است.

اخذ اقامت دائم در این کشور همانند کشور های دیگر اروپا می باشد بدین گونه که فرد باپرداخت مالیات و گذشت ۴الی ۵سال سابقه کاری و متندن در این کشور میتواند درخواست اقامت دائم بدهد.

دریافت پاسپورت کشور پرتغال با شرایط زیرامکان پذیرخواهد بود:

در یک بازه زمانی به صورت دائم در این کشور حضور داشته باشد؛ سوءسابقه کیفری و جزایی نداشته باشد؛ همواره قوانین را رعایت کند؛ به زبان پرتغالی مسلط باشد ودر جامعه با مردم این کشور ادغام شود.

هزینه زندگی همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم در مکان ها و شرایط مختلف متفاوت خواهد بود اما به طور کلی هزینه زندگی در این کشور ماهیانه برابر۷۰۰یورو می باشد.

همانطور که گفتیم فرد برای کار در پرتغال باید پیشنهاد شغلی داشته باشد و برای ساختن این زمینه می تواند از طریق سایت های کاریابی پرتغال به جستجوی کار بپردازد.این سایت ها عبارتند از:

Randstad professionals – alcep – be.gteat consulting – ondaplanetaria

ویزاهای که در کشور پرتغال به متقاضیان ارائه می دهند دارای شرح زیر هستند:

مجوز اشتغال برای کارمندان شاغل در پرتغال که قابلیت اخذ اقامت دائم را نیزدارد.

محققان علمی و معلمان و استادان دانشگاهی در فعالیت های حرفه ای که قابلیت اقامت تا۵ سال و اخذ اقامت دائم دارد.

کارگرانی که مهارت بالایی دارند و عضو کشورهای اتحادیه اروپا نیستند.

ویزاهایی که کشور پرتغال به ایرانیان می دهد دونوع است: بلندمدت یا ویزای ملی؛ کوتاه مدت یا ویزای شنگن

اگر به دلایلی مثل مطالعه وتحقیق یا آموزش به پرتغال سفر کنید میتوانید ویزای کوتاه مدت آن که یک سال اعتبار دارد دریافت کنید.

ویزای بلند مدت پرتغال ۴ماه اعتبار دارد که اگر به قصد کارکردن یا اقامت ثابت؛ مطالعه وتحقیق و یا آموزش به پرتغال بروید می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *