بررسی راه های مختلف مهاجرت به کشور کانادا

مهاجرت به کشور کانادا

کانادا در سال های اخیر به یکی از مقاصد پر طرفدار برای مهاجرت تبدیل شده چرا که نرخ بیکاری در این کشور پایین و رفاه زندگی در سطح بالایی قرار دارد و کشور کانادا را می توان یکی از کشورهای مهاجرپذیر در چند سال گذشته دانست. این کشور در شمال کشور آمریکا قرار دارد و به دلیل نزدیکی این دو کشور کانادا توانست در زمینه اقتصادی و تولید ناخالصی به جایگاه بالایی دست پیدا کند و اکنون این کشور یکی از فعال ترین اقتصادهای جهان را دارد. مهاجرت به کشور کانادا از طریق راه های مختلف از جمله تحصیل ؛ سرمایه گذاری ؛ کار ؛ ثبت شرکت و توریستی و… امکانپذیر خواهد بود. به دلیل مهاجرپذیری بالای کانادا اکنون نام این کشور در صدر کشورهای مهاجر پذیر قرار دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با راه های مهاجرت به کشور کانادا آشنا شوید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیلی

یکی از راه های رایج مهاجرت به کانادا اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشد و افراد می توانند از این طریق برای اخذ اقامت دائم نیز اقدام کنند. دانشگاه های کشور کانادا در بالاترین جایگاه در بین دانشگاه های جهان قرار دارد .

برای پذیرش و مهاجرت به کشور کانادا از طریق تحصیلی نیاز به مدرک زبان نیست اگر چه داشتن این مدرک شانس شما را افزایش خواهد داد و همچنین داشتن معدل بالای تحصیلی نیز شرط دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا نمی باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق کار

اگر فرد از طرف کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی داشته باشد و کارفرما به اداره مهاجرت کانادا نشان دهد که به وجود شما در شرکت نیاز دارد می توانید از طریق جاب آفر به کانادا مهاجرت کنید. با استفاده از این روش کار برای مهاجرت به کشور کانادا شما می توانید خانواده و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را به کانادا بیاورید و اقامت دائم این کشور را برای خود و خانواده از همان ابتدا دریافت کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

این راه مهاجرت به کانادا برای کسانی مناسب است که به دنبال راه اندازی بیزینسی در کشور کانادا خواهند بود.

مهاجرت توریستی به کشور کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق روش توریستی برای اقامت طولانی مدت در کانادا با دریافت ویزای مولتی کانادا امکانپذیر خواهد بود و اعتبار این ویزا تا ۵ سال می باشد که با دریافت آن می توان به صورت نامحدود به کشور مبدا و مقصد رفت و آمد داشته باشید.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

ازدواج با کسی که اقامت دائم کانادا را دارد یا شهروند این کشور محسوب می شود یکی از راه های مهاجرت به کشور کانادا به شمار می رود و به دلیل ازدواج های صوری که در سال های اخیر برای دریافت ویزای کانادا انجام می شد این کشور نسبت به این روش مهاجرت کمی سختگیری نشان داده است.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

میزان بودجه اولیه برای سرمایه گذاری در کانادا با توجه به منطقه ای که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود. با این روش افراد می توانند اقامت دائم کانادا را برای خود و خانواده خود دریافت کنند. سرمایه گذاری در کانادا راه ها و روش های مختلفی دارد از جمله :

ـ گواهی سرمایه گذاری تضمینی

ـ اوراق پس انداز کانادا

ـ صندوق قابل معامله در کانادا

ـ خرید سهام

سرمایه گذاری در کشور کانادا

مهاجرت به کانادا و کارآفرینی

برای مهاجرت به کشور کانادا از این طریق باید ایده ای جدید و قوی داشته باشید و بتوانید این ایده را در کشور کانادا با چند سرمایه گذار و تسلط به زبان انگلیسی اجرایی کنید. اگر ایده ی پیشنهادی شما بسیار قوی ظاهر شود نیاز به پیدا کردن سرمایه گذار برای اجرا شدن آن نخواهید داشت.

پناهندگی و مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کشور کانادا از طریق پناهندگی راه قانونی نیز دارد و افراد می توانند از این طریق برای دریافت ویزا اقدام کنند اما کشور کانادا به دلیل اینکه بسیاری از افراد بعد از دریافت ویزا برای پناهندگی اقدام کرده اند نسبت به صدور ویزا برای مهاجران کمی سخت گیرانه عمل می کند.

مزایای مهاجرت به کانادا

ـ مهاجر پذیری این کشور بسیار بالاست و نژادپرستی در آن دیده نمی شود.

ـ نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد.

ـ افرادی که تابعیت کانادا را به دست آورند می توانند از مهم ترین بیمه این کشور یعنی بیمه سلامت بهره مند شوند.

ـ به دلیل رفاه بالای این کشور اختلاف طبقاتی در آن بسیار کم دیده می شود.

ـ با مهاجر بودن در این کشور نیز می توانید از مزایای کانادا نیز استفاده کنید.

مزایای مهاجرت به کشور کانادا

هزینه مهاجرت و زندگی در کشور کانادا

برای مهاجرت به کانادا از طریق راه های مختلف باید هزینه های متفاوتی را در نظر داشت و برای اقامت و زندگی در کشور کانادا با توجه به مدت زمان اسکان افراد و محل زندگی نیز باید ارقام متفاوتی را در نظر گرفت.

در ادامه هزینه برخی از اقلام اساسی زندگی در این کشور برای شما جمع آوری شده است :

یک کیلو گرم پنیر : ۱۲.۶۸ دلار کانادا

یک کیلوگرم گوشت : ۱۵.۰۵ دلار کانادا

یک کیلوگرم موز : ۱.۷۳ دلار کانادا

یک کیلوگرم سیب : ۲.۸۶ دلار کانادا

یک کیلوگرم پیاز : ۲.۶۵ دلار کانادا

یک کیلو گرم سیب زمینی : ۲.۸۶ دلار کانادا

یک بطری آب معدنی ۱.۵ لیتری : ۲.۱۸ دلار کانادا

پانصد گرم نان سفید : ۲.۹۳ دلار کانادا

یک عدد کاهو : ۲.۹۵ دلار کانادا

یک لیتر بنزین : ۱.۲۰ دلار کانادا

بلیط یکبارمصرف اتوبوس : ۳.۲۵ دلار کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *