مهاجرت به کانادا با اخذ ویزای تحصیلی

تحصیل در کانادا به عنوان دومین کشور زبرگ جهان رویای بسیاری از متقاضیان مهاجرت می باشد چرا که هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به کشور های آمریکا و انگلیس کمتر خواهد بودو چون شانس کاریابی بعد از فارغ التحصیلی در این کشور زیاد می باشد پس مقصد بسیاری از دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی و اقامت دائم می باشد.

گام اول برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا ثبت نام در یکی از دانشگاه های این کشور می باشد تا پذیرش گرفته شود بعد از دریافت پذیرش می توان برای درخواست اجازه تحصیل در این کشور پیشرفته اقدام کرد تحصیل کمتر از شش ماه به این اجازه نیاز نخواهد داشت.

این کشور از سیستم آموزشی بسیار قوی و پیشرفته ای برخوردار است بطوری که از سالهای قبل در مقاطع ابتدایی تا دانشگاه همواره مورد تایید بسیاری از افراد بود.
از سال های قبل دانشجویان زیادی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا در تلاش بوده اند و این کشور سالیان سال است که پذیرای دانشجویان بین المللی می باشد و هزینه ی تحصیل در این کشور با هر بودجه ای قابل تامین می باشد و این مسئله را برای خیلی از افراد که دغدغه های مالی تحصیلی را دارند برطرف می کند.

شرایط تحصیل در کشور کانادا

اگر از کشور های آمریکا یا گرینلند باشید نیازی بخ پذیرش نخواهید داشت؛ دارای گذرنامه ی با اعتباری باشید؛ قبل از درخواست بررسی کنید شرایط لازم برای تحصیل در کانادا را دارید؛ اقدام برای اجازه تحصیلی در دانشگاه های کانادا؛ اسناد و مدارک مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و اجازه تحصیل؛ پرداخت هزینه های مربوط به درخواست مجوز تحصیلی

چرا کانادا؟

کشور کانادا در بین کشور های جهان از نظر کیفیت زندگی در رتبه ی قابل توجهی قرار دارد و دلالیلی وجود دارد که این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی مقصد بسیار مناسبی خواهد بود چرا که شما را به اهدافتان نزدیک تر می کند؛ باعث رشد شخصیتی شما می شود؛ به گسترش روابط اجتماعی و کسب و کار شما اهمیت می دهد؛ سیستم آموزشی با کیفیتی دارد؛ می تواند به شما برای یاد گیری یک زبان جدید انگیزه بدهد.
علاوه بر موارد بالا همانطور که در اول مطلب به آن پرداختیم باید در نظر داشته باشیم هزینه های تحصیل در کانادا در بین کشور های انگلیسی زبان بسیار کمتر از آنچیزی می باشد که فکر می کنید بنابراین دغدغه های مالی را برطرف می کند.

برای دانشجویان در حال تحصیل کانادایی تخقیفات بسیاری از رستوران تا سفر های شهری وجود دارد. افرادی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا می شوند می توانند در حین تحصیل با شرکت در برنامه هایی به مدت ۳ الی ۴ ماه مرتبط با رشته آموزشی خود کار کنند تا با محیط های کاری کانادا آشنا شوند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

ـ نمرات بالا در مقاطع تحصیلی قبل { معدل بالای ۱۴}
ـ مدارک فارغ التحصیلی مقطع قبلی
ـ رزومه تحصیلی
ـ انگیزه نامه
ـ سطح زبانی بالا{ انگلیسی یا فرانسه}
ـ مدارک مبنی بر توان مالی
ـ دو نامه رفرنس برای مقاطع ارشد به بالا

انگیزه نامه چیست؟

شما باید هدف و انگیزه خود از تحصیل در کانادا را بصورت نامه توضیح دهید و می توان گفت یکی از مهم ترین مدارک شما برای دریافت ویزای تحصیلی به شمار می ورد چراکه دولت کانادا می خواهد بداند چرا شما از کشور خود جدا شده اید تا با هزینه های بیشتر در کشوری بیگانه و دور از خانواده به تحصیل بپردازید.
بعد از دریافت ویزای تحصیلی می توانید با مطالعه مقاله ویزای کاری کانادا برای برنامه ریزی کاری در آینده خود را آماده کنید.

مراحل پذیرش تحصیلی از کشور کانادا

در ابتدا لیست کشورهایی که می توانید با شرایطی که دارید مهاجرت کنید را جمع آموری کرده و بعد از بررسی نهایی کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از آماده سازی مدارک مورد نیاز در جهت دریافت ویزا شما باید چند ماه برای جوابدهی دانشگاه مورد نظر صبر کنید و اگر موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا شدید در صورت خواست دانشگاه می توانید شهریه ترم اول را پرداخت کنید.
شما باید یک سال قبل از شروع سال تحصیلی برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنید چرا که دانشگاه های کانادا برای هر رشته و مقطعی ددلاین های مختلفی تعریف می کند که اگر می خواهید بدون استرس کارهای مهاجرت خود را انجام دهید این تایم را در نظر داشته باشید.

بهترین دانشگاه های کانادا

کشور کانادا دانشگاه های زیادی دارد که در لیست برترین دانشگاه های جهان آمده است:
دانشگاه تورنتو؛ مک گیل؛ بریتیش کلمبیا؛ مونترال؛ آلبرتا؛ مک مستر؛ واترلو؛ کلگری؛ وسترن؛ کوئینز
رشته های پر طرفدار دانشگاه های کانادا نیز عبارتند از:
پزشکی؛ هنر؛ علوم اجتماعی؛ تجارت؛ محیط زیست؛ مهندسی و تکنولوژی

هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا

هزینه های دانشگا های کانادا با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است و در یک سال اخیر این شهریه ها افزایش ۷ درصدی داشته اند.
شهریه دانشگاه ها برای مقاطع کارشناسی: در یک سال اخیر هزینه های دانشگاه در کانادا برای دانشجویان خارجی برابر ۲۹۷۰۰ دلار بود که در این بین کمترین هزینه برای رشته های انسانی و بیشترین هزینه برای رشته های پزشکی ؛ دندانپزشکی و مهندسی بوده است.

شهریه دانشگاه ها برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری: تحصیل در رشته های این مقاطع با هزینه ی کمتری نسبت به مقاطع کار شناسی امکانپذیر است و دانشگاه ها هزینه ی تحصیلی این مقاطع را برای دانشجویان خارجی برابر ۲۱۷۰۰۰ دلار تعریف کرده که بیشترین هزینه متعلق به رشته های MBA اجرایی و کمترین آن متعلق به رشته های MBA معمولی می باشد.

نکاتی که باید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در نظر داشته باشد: از توان مالی کافی برای زندگی در این کشور برخوردار باشید؛ رشته ی تحصیلی که قصد دارید در کانادا ادامه دهید باید با رشته قبلی خود ارتباط داشته باشد و اگر می خواهید رشته ای جدید ادامه دهید باید بتوانید دلیل منطقی ای در جهت انتخاب این رشته داشته باشید؛ دریافت پذیرش تحصیلی کانادا بسیار پروسه حساسی می باشد و در نظر داشته باشید که با کمک مشاورین مهاجرتی درخواست خود را پیش بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *