شهر دانشجویی ونکوور در کانادا

ونکوور یک شهر بزرگ در غرب کانادا است که در منطقه لور مینلند Lower Mainland) (در بریتیش کلمبیا واقع شده است. این شهر به عنوان پرجمعیت ترین شهر استان در سال های اخیر معرفی شده است. ونکوور یکی از متنوع ترین شهرهای قومی و زبانی در کانادا است .

از ونکوور به طور مداوم به عنوان یکی از پنج شهر برتر جهان برای کیفیت زندگی نام برده می شود. با این حال ، ونکوور همچنین به عنوان گرانترین شهر برای زندگی در کانادا رتبه بندی می شود و به عنوان چهارمین شهر گران قیمت در حوزه مسکن در سطح جهان است. جدا از این موارد در این مطلب ما به بررسی ونکوور از لحاظ شهر دانشجویی میپردازیم.

جغرافی

ونکوور که در شبه جزیره بورارد واقع شده است ، بین ورودی بورارد از شمال و رودخانه فریزر در جنوب قرار دارد. تنگه جورجیا ، در غرب ، از اقیانوس آرام توسط جزیره ونکوور محافظت می شود. مساحت این شهر 114 کیلومتر مربع شامل زمین هموار و تپه ای است .

تاریخچه

تا زمان نامگذاری شهر در سال 1885 ، “ونکوور” به جزیره ونکوور اشاره می کرد که یک تصوری غلط بود که شهر در جزیره واقع شده است. این شهر به نام کاپیتان نیروی دریایی سلطنتی جورج ونکوور (به نام شهر ونکوور ، واشنگتن ، در ایالات متحده) نامگذاری شده اند.

اقلیم

ونکوور یکی از گرمترین شهرهای کانادا در زمستان است. آب و هوای ونکوور مطابق با استانداردهای کانادا معتدل است و به عنوان سواحل غربی اقیانوسی یا دریایی طبقه بندی می شود .در حالی که در ماه های تابستان دمای داخلی به طور قابل توجهی بالاتر است . ونکوور دارای بالاترین میانگین در تابستان در میان کل کلانشهرهای اصلی کانادا است. ماههای تابستان به طور معمول خشک است و در جولای و آگوست به طور متوسط فقط از هر پنج روز در یک روز بارندگی رخ می دهد. در مقابل ، اکثر روزهای نوامبر تا مارس بارش را ثبت می کنند. دمای هوا در تابستان به طور میانگین به ۷۲ درجه فارنهایت (۲۲ درجه سانتیگراد) می رسد، در حالی که دمای زمستان می تواند به کمتر از ۳۲ درجه فارنهایت (صفر درجه سانتیگراد) برسد

جمعیت

ونکوور یک شهر ساحلی در بریتیش کلمبیا می باشد.از نظر وسعت این شهر در میان شهر های کانادا در رده هشتم قرار دارد. از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱، جمعیت این شهر حدود 4.5درصد رشد داشته است. جمعیت ونکوور بر اساس مطالعات انجام شده در سال ۲۰۲۰، 2,581,000 براورد شده است.

حمل و نقل

این شهر ار نظر حمل و نقل پیشرفته می باشد. حمل و نقل عمومی آن تحت عنوان ترنزلیک فعال است. این شهر دارای قطار های سریع السیر با ایستگاه های زیر زمینی است که مناطق مختلف ان را به هم متصل میکند. اتوبوس های ونکوور در دو نوع برقی و معمولی به حمل و نقل درون شهری کمک میکنند.

اقتصاد

ونکوور با قرار گرفتن در حاشیه اقیانوس آرام یکی از بزرگترین مراکز صنعتی کشور است. بندر مترو ونکوور ، بزرگترین و متنوع ترین بندر کانادا ، سالانه بیش از 172 میلیارد دلار تجارت انجام می دهد. فعالیت های بندری 9.7 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و 20.3 میلیارد دلار تولید اقتصادی ایجاد می کند. ونکوور همچنین در توسعه جنگل ها و معادن بسیار پیشرو است. در سالهای اخیر ، ونکوور به مرکزی برای توسعه نرم افزار ، بیوتکنولوژی ، هوا فضا ، توسعه بازی های ویدیویی ، استودیوهای انیمیشن و تولید تلویزیون و صنعت فیلم تبدیل شده است.

مکان های دیدنی

موزه دریایی ونکوور( Vancouver Maritime Museum)

موزه دریایی به ارائه تاریخ دریایی ونکوور ، بریتیش کلمبیا ، کانادا و قطب شمال کانادا اختصاص دارد. این پروژه در سال 1959 به عنوان پروژه صد سالگی ونکوور افتتاح شد و در پارک Vanier درست در غرب False Creek در ساحل ونکوور واقع شده است.

پارک استنلی

استنلی پارک یک پارک عمومی با مساحت 405 هکتار در بریتیش کلمبیا کانادا است که نیمه غربی مرکز شهر ونکوور را احاطه کرده. استنلی پارک سابقه ای طولانی دارد. این سرزمین هزاران سال پیش قبل از اینکه بریتیش کلمبیا توسط انگلیس در طی سال 1858 مستعمره شود توسط بومیان مورد استفاده قرار می گرفت ، و یکی از اولین مناطقی بود که در این شهر مورد کاوش قرار گرفت. برای سالهای زیادی پس از استعمار ، این پارک با امکانات خود محل زندگی مهاجران غیر بومی بود. این زمین بعداً در سال 1886 به اولین پارک ونکوور تبدیل شد. نام این پارک به نام لرد استنلی سیاستمدار انگلیسی بود .در ابتدا به شبه جزیره ذغال سنگ معروف بود و برای استحکامات نظامی برای محافظت از ورودی بندر ونکوور اختصاص داده شده بود.

تحصیلات

کشور کانادا بعلت داشتن دانشگاه های مطرح در سطح جهانی دانشجویان زیادی را به خود جذب میکند. مدرک های صادر شده از دانشگاه های این کشور در سرسر جهان معتبر بوده و شرایط کاری خوبی را برای فارغ التحصیلان خود فراهم میکند. از جمله عواملی که دانشجویان را به کسب اقامت تحصیلی تشویق میکند ،کمتر بودن هزینه تحصیلی دانشگاه های این کشور نسبت به کشور های اروپایی از جمله انگلستان می باشد. دیگر نکته مثبت تحصیل در دانشگاه های کانادا وجود تسهیلات رفاهی برای دانشجویان است. وام های دانشجویی ویا وام هایی که بانک ها به دانشجویان می دهد همچنین کار حین تحصیل سبب فراهم شدن شرایط ایده ال برای زندگی دانشجویی در شهر های این کشور است.

دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University (SFU

دانشگاه سایمون فریزر در سال1965 افتتاح شد . این دانشگاه از سال2008 به مدت 5 سال عنوان برترین دانشگاه کانادا را کسب کرد. این دانشگاه با شعار ارتباط و تعامل با جهان، مقصد بسیاری از دانشجویان سایر کشور ها برای تحصیل می باشد. فریزر در 8 دانشکده دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را در رشته های گوناگون از جمله علوم انسانی، هنر،علوم پایه، علوم پزشکی، کامپیوتر ورایانه، مهندسی و محیط زیست ارائه می دهد.

دانشکده آموزش دانشگاه سیمون فریزر متعهد به آموزش عالی، برنامه درسی نوآورانه، تعامل با معلمان، کارکنان متفاوت و فرهنگ دموکراتیک مشارکتی است. این دانشکده طیف گسترده ای از تحقیقات علمی و تخصصی را برای پیشرفت نظریه، تعلیم و تربیت و تمرین آموزش می دهد.

برای شرایط پذیرش متقاضیان باید سطح زبان انگلیسی خود از طریق یکی از روش های زیر اثبات کنند:

تحصیل دوره دبیرستان به زبان انگلیسی در کشورهای انگلیسی زبان همراه با داشتن حداقل ۶۰ درصد نمره در ازمون های برگزار شده دبیرستان

تحصیل دوره دبیرستان به زبان انگلیسی در یکی از مدارس بین المللی تایید شده در کشور هایی که زبان رسمی انها انگلیسی نیست.

کسب حداقل مجموع نمره ۶۰ یا درجه C در سطح ارشد انگلیسی

آیلتس (IELTS) با حداقل نمره ۶.۵

تافل TOEFL iBT))با حداقل مجموع نمرات ۸۸ یا بالاتر با کسب حداقل امتیاز ۲۰ در هر یک بخش ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *