شرایط و هزینه زندگی در کشور سوئد

هزینه زندگی در کشور سوئد نسبتا بالا است به این دلیل که مردم کشور سوئد از توان اقتصادی بالایی برخوردارند و البته هزینه زندگی در کشور سوئد در هر شهری ممکن است با دیگر شهرها متفاوت باشد اما یک زندگی عادی و نرمال برای دو نفر معمولا شامل هزینه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در استکهلم میباشد، ولی هزینه یک نفر با ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار برای یک زندگی نرمال خواهد بود. همچنین شما میتوانید در کشور سوئد بیشتر هم هزینه کنید که این بستگی به سرمایه شما دارد .

هزینه پوشاک

هزینه پوشاک در سوئد چندان پایین نمی باشد فقط گاهی ممکن است در مواقع حراجی ها یا تاریخ های فروش ویژه از فروشگاههای مارک دار و درجه یک هم بتوانید اجناس را با قیمتهای ارزانتر خریداری کنید.برای هزینه پوشاک میتوانید بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کرون را درنظر بگیرید.

هزینه تهیه مسکن

هزینه متوسط اقامت در یک آپارتمان در سوئد بستگی به شرایط آن از جمله محل و منطقه آن-متراژ-امکانات و تسهیلات آن و… می تواند متغیر باشد.در شهر استکهلم هزینه ها نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است.در شهر استکهلم هزینه اجاره یک آپارتمان معمولی می تواند از ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کرون متغیر باشد اما دردیگر شهرهای سوئد این هزینه می تواند بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کرون تغییرنماید.برای اجاره فقط یک اتاق با امکانات آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک طبیعتا هزینه ها کمترخواهد بود.

هزینه تلفن و اینترنت

هزینه استفاده از تلفن همراه شخصی درحد مکالمات معمولی و اینترنت  و دیگرخدمات ارتباطی بطور متوسط ماهیانه ۳۰۰ کرون خواهد بود.سرعت اینترنت بسیار معمولی در سوئدحداقل ۵۴ مگابایت در ثانیه است ولی با پرداخت بیشتر می توانید به سرعتهای بالاتر نیز دسترسی پیدا کنید.

هزینه های تحصیل

در کشور سوئد  تا سال ۲۰۱۱ هزینه تحصیل در سوئد رایگان بوده است و از تاریخ فوق الذکر تحصیل در کشور سوئد برای دانشجویانی که اقدام به ادامه تحصیل در این کشور نموده اند باید هزینه تحصیل بپردازند . هزینه تحصیل در مقاطع مختلف متفاوت می باشد . اما هنوز در سوئد تحصیل در مقطع دکتری رایگان می باشد . هزینه تحصیل به طور متوسط در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در کشور سوئد بین ۵۰٫۰۰۰ کرون الی ۲۰۰٫۰۰۰ کرون سوئد بسته به توع دانشگاه سوئد متغیر می باشد . در کشور سوئد دوره های زبان وجود دارد که برای آمادگی در زمینه ورود به کورس های تحصیلی برگزار می گردد که برای مثال برای یک دوره ۶ ماهه گذراندن این پیش دوره ها، هزینه شرکت در این ادوار در حدود ۴۰٫۰۰۰ کرون الی ۴۲٫۵۰۰ کرون سوئد برای شما هزینه در بر خواهد داشت و همچنین هزینه خوابگاه ها نیز برای دوره ۶ ماهه زبان بین ۳۰الی ۴۰ هزار کرون می باشد.

هزینه های حمل ونقل

بطور متوسط حدودا ۵۰۰ کرون در ماه برای استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی در شهرهای سوئد و ۷۰۰ کرون برای شهر استکهلم میتوان در نظر گرفت.در سوئد،اتوبوسهای عمومی در برنامه مشخص و دقیقی یکی از منظم ترین و راحت ترین راههای حمل ونقل در سطح شهر و همچنین خطوط بین شهری محسوب می شوند که میتوانید به راحتی از آنها استفاده وصرف جویی در هزینه ها کنید  و اصولا به جز برای مسافرتهای خانوادگی نیاز چندانی به اتومبیل شخصی نخواهید داشت.درصورتی که همچنان درصدد باشید که از اتومبیل شخصی استفاده نمایید،باید هزینه های قابل توجه پارک اتومبیل در سطح شهر،هزینه بنزین و هزینه بیمه ماهیانه اتومبیل و احتمالا هزینه پارکینگ خود را در نظر داشته باشید.

هزینه خورد و خوراک

بطور متوسط و حدودی،  1500 تا 2500 کرون برای هزینه های خورد و خوراک ماهیانه برای یک فرد در سوئد نیازاست.این هزینه جدا از هزینه هایی که  صرف وعده های غذایی در رستوران ها یا بارهای داخل سوئد میشود..صرف یک ساندویچ معمولی بین ۷۰ تا ۹۰ کرون دررستورانهای سطح شهر برایتان  هزینه خواهد داشت.صرف شام یا ناهار در رستوران هم بستگی به نوع و محل رستوران بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کرون هزینه خواهد داشت.

مجموع هزینه ها

در کل و طبق اعلام رسمی اداره مهاجرت سوئد، درنظرگرفتن ۷۳۰۰ کرون در ماه برای هزینه های زندگی در سوئد به طور متوسط کافیست.البته اگر زندگی دانشجویی را درنظر بگیرید، اختصاص ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کرون برای مخارج ماهیانه در سوئد نیزکفاف یک زندگی معمولی دانشجویی را خواهد داد.البته این هزینه کلی بستگی زیادی به محل زندگی شما و نوع زندگی هر فرد دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *