هرآنچه نیاز است برای زندگی در کشور پرتغال بدانید

زندگی در پرتقال

آب و هوای کشور پرتغال مدیترانه ای است چرا که این کشور در جنوب غربی اروپا قرار گرفته و مردم آن به زبان پرتغالی صحبت می کنند. بیشترین درآمد این کشور از راه ماهیگیری است.

یکی از ویژگی های مهم این کشور احترام زیاد برای بانوان است به طوری که زنان سر میز غذا باید اول غذا خوردن را شروع کنند. پایتخت کشور پرتغال شهر لیسبون است.

نرخ بیکاری بلند مدت برای جوانان در این کشور ۲.۷ درصد گزارش شده و افرادی که به دنبال زندگی در کشور پرتغال هستند می توانند زندگی ای ایده آل و مناسب در این کشور برای خود خلق کنند. هزینه های پایین زندگی و همچنین آب و هوای بسیار خوب باعث شده سالانه افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنند و می توانند با زندگی در کشور پرتغال با دیگر کشورهای اروپایی ارتباط خوبی برقرار کنند.

در ادامه با شرایط زندگی درکشور پرتغال بیشتر آشنا خواهید شد پس با ما همراه باشید.

شرایط کاری و زندگی در کشور پرتغال

ساعات کاری در کشور پرتغال ۴۰ ساعت است و روزهای تعطیلی ۲۱ روز و در بخش های بانکی ۲۵ روزه می باشد. این کشور عضو اتحادیه اروپا است پس بقیه افرادی که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا می باشند می توانند بدون مجوز به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند اما شهروندان غیر اروپایی باید مجوز کاری و ویزای شینگن دریافت کنند.

هزینه های زندگی در کشور پرتغال

یک وعده غذا در یک رستوان معمولی هزینه ای برابر با ۳۰ یورو دارد. از دیگر هزینه های زندگی در کشور پرتغال می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ـ هزینه حمل و نقل : ۱.۵۰ یورو

ـ هزینه تاکسی : ۳.۲۷ یورو

ـ هزینه خرید یک دست لباس : ۲۸.۲۰ یورو

ـ هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه : ۶۱۶.۷۱ یورو

ـ هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه : ۱.۱۰۲.۴۳ یورو

ـ هزینه یک شب اقامت در هتل : ۸۹ یورو

ـ هزینه تعطیلات به ازای هر یک نفر : ۶۹۸ یورو

زندگی در کشور پرتغال و آشنایی با فرهنگ مردمی

مردم کشور پرتغال مردمی گرم و صمیمی هستند طوری که نمی گذارند افرادی که به تازگی برای زندگی در کشور پرتغال به آنجا مهاجرت کرده اند احساس غریبگی کنند اما نسبت به زبان بدن حساس می باشند و ایما و اشاره را نوعی توهین تلقی می کنند. آنها برای هدیه دادن از گل استفاده می کنند اما حتما تعداد گلها باید برابر ۱۳ عدد باشد. برخلاف ایران در این کشور چشم و هم چشمی معنایی ندارد و افرادی که قصد فخر فروشی دارند زیر سوال خواهند رفت.

تشابهات مردم ایران و مردم کشور پرتغال :

تشابهی که در بین مردم کشور پرتغال و مردم ایران دیده می شود احساسات و هم بستگی عاطفی مردم با هم است و مردم کشور پرتغال نیز همانند ایرانیان افرادی طلح طلب می باشند و تا حدی راحت طلب هستند.

زندگی در کشور پرتغال و قوانین آن

ـ حمل و نقل مواد مخدر در این کشور ممنوع اعلام شده اما مصرف ان مانعی ندارد و هرکسی می تواند حدود ۱۰ دوز از هر مواد مخدری با خود حمل کند.

ـ به همراه داشتن سلاح گرم برای شکار؛ شلیک به هدف و جمع ةوری آفات مانعی ندارد اما برای دفاع شخصی نمی توان از آن استفاده کرد و فقط کسانی که مجوز قانونی سلاح های گرم را دارند می توانند آن ها را حمل و یا منتقل کنند.

ـ کمپینگ در کشور پرتغال ممنوع نیست و می توان گفت رایگان است و افراد می توانند در مکان هایی که به عنوان اردوگاه نامگذاری نشده اند اردو بزنند.

ـ برای داشتن اسلحه فرد باید بالای ۱۸ سال داشته باشد و در حال حاضر حدود ۲.۶ میلیون اسلحه در این کشور وجود دارد.

ـ در کشور پرتغال پرواز با هواپیکای بدون سرنشین مانعی ندارد اما به یاد داشته باشید که تمامی قوانین بین المللی پرواز بدون سرنشین را دنبال کرده باشید.

ـ شکار حیوانات در کشور پرتغال نیاز به مجوز دارد و افراد می توانند حیواناتی چون بوقلمون ؛ گوزن ؛ گراز وحشی و بلدرچین را شکار کنند.

امنیت زندگی در کشور پرتغال

این کشور سومین کشور امن جهان است که در لیست شاخص های صلح جهانی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد. سیاست نقشی در زندگی مردم ندارد و دولت این قانون را به خوبی اداره کرده و باید به یاد داشته باشید برای زندگی در کشور پرتغال رانندگی به علت سرعت زیاد افراد پرتغالی می تواند کمی در ابتدا استرس آور باشد.

خدمات درمانی و زندگی در کشور پرتغال

برای زندگی در کشور پرتغال باید از مزایای بیمه های درمانی این کشور مطلع بود. بیمه های درمانی و بهداشتی در کشور پرتغال به صورت رایگان انجام می شود و یا هزینه ها بسیار کمتر از چیزی خواهد بود که تصور می شود. انتخاب مراکز بیمه توسط افراد و بودجه آنها صورت می گیرد و خدامات ندان پزشکی و درمانی در این کشور بر اساس بپدجه های دولت تخکین زده می شود و وسایل و داروهایی در اختیار افراد قرار خواهند داد.

درآمد افراد برای زندگی در کشور پرتغال

حداقل دستمزد افراد ماهانه برابر ۷۰۰ هزار یورو گزارش شده و سن بازنشستگی افراد تا ۶۵ سال می باشد. دستمزد مشاغلی با مهارت های کمتر ماهانه ۶۵۹ هزار یورو و برای مهارت های بالاتر ۱۴۳۰ یورو می باشد.

هزینه زندگی خانوادگی در این کشور ۹۹۰ هزار یورو و به صورت مجردی ۶۷۰ هزار یورو خواهد بود.

افرادی که مهارت بالاتری داشته باشد حقوق بیشتری نیز دریافت خواهند کرد و می توان گفت کارهای فنی نسبت به کارهای هنری در این کشور درآمد اقتصادی بیشتری خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *