دریافت بورسیه تحصیلی و روش های آن

درسالهای اخیر هزینه دانشگاه ها به مراتب بالا رفته و خانواده ها به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه های تحصیلی و دانشگاهی فرزندان خود می باشند. دریافت بورسیه تحصیلی می تواند همه ی هزینه ها را در بربگیرد اما باز هم هزینه هایی باقی خواهند ماند که بورسیه آن ها را تحت پوشش نخواهد داد مگر انکه دانشجویان موفق به دریافت بورسیه کامل تحصیلی شوند.

بورسیه های کامل تحصیلی هزینه شهریه دانشگاه ها و مبسیاری از موارد دیگر را تحت پوشش می گیرد و همه ی دانشجویان با توجه به شرایط خود می توانند از این بورسیه ها بهره مند شوند.

در واقع دریافت بورسیه کامل تحصیلی دریافت امتیازی برای کمک مالی خواهد بود که تمام هزینه های دانشگاه را مثل هزینه خرید کتاب ها و هزینه سفر و سایر هزینه های زندگی را در بر خواهد گرفت.

انوع بورسیه تحصیلی

هر کدام از دانشجویان با توجه به مهارت و تجربه های خود می توانند واجد شرایط برای دریافت بورسیه باشند.

دانشجویان به دلیل رزومه های تحصیلی درخشان یا مهارت های ورزشی و شایستگی می توانند بورسیه های کامل تحصیلی را دریافت کنند. از انواع بورسیه می توان چند مورد را نام برد:

ـ بورسیه ورزشی :

بورسیه های تحصیلی کامل توسط کالج های دسته یک و دو ورزشی انجمن ورزشکاران دانشگاهی به دانشجویانی با مهارت خاص در یک ورزش داده خواهد شد. این بورسیه شامل ورزش های فوتبال ؛ بسکتبال زنان و مردان ؛ تنیس و ژیمناستیک می باشد.

ـ بورسیه مهارت های خاص :

این بورسیه به دانشجویانی که مهارت بالایی در زمینه مدیریت یا دیگر زمینه ها دارند داده خواهد شد.

ـ بورسیه دولتی :

در برخی موارد دولت بورسیه تحصیلی کامل را به برخی دانشجویان می دهد که شامل دانشجویان ROTC و دانشجویان آکادمی نظامی خواهد بود.

ـ بورسیه ایالتی :

این بورسیه توسط ایالت ها به دانشجویان داده خواهد شد که همه ی هزینه های دانشگاهی را در بر می گیرد و معمولا به دانشگاه های دولتی خاص داده می شود.

ـ بورسیه بر اساس نیاز مالی :

این بورسیه ها به دانش آموزانی با خانواده های کم در آمد داده می شود که بر اساس نیاز مالی ؛ شایستگی و اعتبار متفاوت می باشد.

ـ سایر بورسیه ها :

برخی دیگر از بورسیه ها به دلایل مختلف به متقاضیان متفاوتی داده خواهد شد که برخی از انها توسط دانشگاه ها و برخی نیز توسط برخی از افراد خیر اهدا می شوند.

تفاوت بین بورسیه تحصیلی کامل با کمک هزینه تحصیلی کامل

با دریافت بورسیه کامل تحصیلی می توان هزینه تمام کارهای مرتبط با تحصیل را پرداخت کرد اما کمک هزینه تحصیلی کامل هزینه تخت یا هزینه سفر و یا دیگر هزینه های زندگی را تحت پوشش نمیگیرد.

دریافت بورسیه تحصیلی و دانشجویان انتقالی

دانشجویان انتقالی نیز می توانند حتی در سال دوم تحصیلی خود نیز بورسیه دریافت کنند اما دادن بورسیه توسط هر دانشگاه قوانین و مراحل خاص خود را دارد بنابراین قبل از گرفتن انتقالی باید شرایط هر دانشگاه را بررسی کرد.

دریافت بورسیه تحصیلی

دریافت بورسیه تحصیلی برای کمتر از دو درصد از دانشجویان امکانپذیر خواهد بود که می تواند اخذ آن را سخت و دشوار نشان دهد. اما افراد می توانند با داشتن یک رزومه تحصیلی مناسب ؛ برنامه ریزی صحیح و انتخاب درست شانس خود را برای دریافت بورسیه افزایش دهند.

ترفند هایی برای دریافت بورسیه تحصیلی

ـ همه ی ورزشکاران می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند

در واقع کسانی که با نهارت خاصی در یک رشته ورزشی فعالیت دارند می توانند موفق به دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه ها شوند و کالج های دسته یک ورزشی به ۶ رشته ورزشی بورسیه کامل تحصیلی خواهند داد.

ـ داشتن سرمایه

برخی از بورسیه ها نیاز به موفقیت تحصیلی شما نخواهند داشت بلکه سرمایه شما یا تامین مالی توسط هر سازمان دیگری می تواند شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی کامل در دانشگاه ها و موسسه های معتبر افزایش دهد.

ـ داشتن خلاقی

شاید بسیاری از متقاضیان واجد شرایط برای دریافت بورسیه باشند اما هنوز بورسیه ای دریافت نکردند پس برای دریافت بورسیه خلاقیت داشته باشید.

ـ ادامه دادن به اپلای کردن

هر تقاضانامه ای که برای دریافت بورسیه تحصیلی خواهد داد یک تمرین به حساب خواهد امد پس هر چقدر به نوشتن تقاضانامه ادامه دهید این تقاضانامه ها قوی تر خواهند شد.

ـ در ارائه درخواست خود سریع عمل کنید

با توجه به اینکه برنامه پذیرش دانشگاه ها مدت ها قبل از ارسال بیانیه ی شخصی و ریز نمرات به دانشگاه ها شروع می شود پس باید در اسرع وقت برای ارائه درخواست خود اقدام کنید.

ـ همیشه اپلای کنید

اگر می دانید شرایط دریافت بورسیه تحصیلی را خواهید داشت حتما درخواست دهید.

فرصت برای دریافت بورسیه

ـ فقط به فکر پیدا کردن بورسیه نباشید بلکه سعی کنید در این بین رزومه تحصیلی و مهارت ها و تجربیات خود را بالا برده تا سطح دریافت بورسیه تحصیلی برای شما نیز بالا برود.

ـ جستجوی دریافت بورسیه تحصیلی را بر اساس اولویت بندی دانشگاه ها انجام دهید و نگران بالا بودن متقاضیان دریافت بورسیه نباشید. هر سال به دادن درخواست بورسیه ادامه داده تا بتوانید بهترین بورسیه تحصیلی را دریافت کنید.

ـ فقط کافی است چند روز از هر سال را به درخواست دادن بورسیه اختصاص دهید در آخر متوجه خواهید چقدر از هزینه های کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی خود کم خواهد شد و در پایان تحصیلات و زمان فارغ التحصیلی دغدغه های فکری پرداخت بدهی های هزینه تحصیلی را نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *