تحصیل در رشته پزشکی در کشور انگلیس

تحصیل پزشکی در انگلیس

کشور انگلستان با وجود خارج شدن از لیست کشورهای عضو اتحادیه اروپا هنوز هم مستقل و پیشرفته عمل می کند و توانسته رتبه پنجم جهانی را در زمینه تولید ناخالصی و رتبه سوم را در زمینه اقتصاد از آن خود کند. حکومت پر قدرت انگلستان امروزه باعث شده تا این کشور به مقصد بسیار خوبی برای کار ؛ تحصیل ؛ زندگی و سرمایه گذاری تبدیل شود. به عنوان مثال تحصیل در رشته پزشکی در کشور انگلیس به یکی از رشته های پرطرفداری تبدیل شده که مدرک دریافتی آن نیز در تمام جهان از اعتبار و شهرت بسیار زیادی برخوردار است. کسانی که به دنبال تحصیل در رشته پزشکی در انگلیس هستند می توانند آینده ی روشنی داشته باشند و تحصیل در این کشور برای شما راهی به سوی رسیدن به اهدافتان خواهد بود. در ادامه با تیم مهاجرتی کاسپین همراه باشید تا بیشتر با شرایط تحصیل در رشته پزشکی در این کشور آشنا شوید.

شرایط تحصیل در رشته پزشکی

برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور انگلیس رقابت بسیار تنگاتنگ است و سالانه هزاران دانشجوی بین المللی برای قبولی و اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان درخواست می دهند چرا که با دریافت مدرک می توانند در بیمارستان ها و مزاکز خدمات بهداشتی به عنوان کادر پزشکی مشغول به کار شوند.

معرفی برخی از دانشگاه های رشته پزشکی در کشور انگلیس

کشور انگلیس دانشگاه های برتر زیادی در رشته پزشکی دارد که برای تحصیل در انگلیس در ادامه به معرفی مختصر آن ها خواهیم پرداخت :

ـ دانشگاه آکسفورد :

این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر در جهان با کیفیت بالای آموزش و کسب مهارت است که هر دانشجویی آرزوی تحصیل در این دانشگاه را دارد.

ـ دانشگاه کمبریج :

این دانشگاه چهارمین دانشگاه برتر در جهان شناخته شده است که در شمال شهر لندن قرار دارد و به ۳۱ کالج تحصیلی تقسیم می شود و افراد و متقاضیان می توانند برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور انگلیس به این دانشگاه نیز فکر کنند.

ـ دانشگاه ادینبورگ

ـ دانشگاه منچستر

ـ دانشگاه گلاسکو

ـ دانشگاه وارویک

ـ کالج دانشگاهی لندن

ـ کالج ایمپریال لندن

ـ کالج پادشاهی لندن

ـ دانشگاه نیوکاسل

ـ دانشگاه شفیلد

ـ دانشگاه سوانسی

ـ دانشگاه سنت اندروز

ـ دانشگاه پلی موث

ـ دانشگاه هیلی

ـ دانشگاه کاردی

ـ دانشگاه اکستر

ـ دانشگاه کاردیف

ـ دانشگاه لنکستر

ـ دانشگاه ناتینگهام

ـ مدرسه پزشکی لندن

ـ دانشگاه بریستول

ـ دانشگاه داندی

ـ دانشگاه ابردین

ـ دانشگها لانکاشیایر

دانشگاه  های پزشکی انگلیسشرایط کاری دانشجویان بعد از اتمام تحصیل در انگلیس

بسیاری از دانشجویان در حین آموزش و تحصیل در رشته پزشکی در انگلیس با کار کردن در مراکز درمانی و کلینیک ها رزومه کاری خود را قوی تر می کنند تا پیدا کردن کار بعد از فارغ التحصیلی برای آن ها آسان تر شود. برای کار طبابت زمینه های مختلفی وجود دارد از جمله :

آزمایشگاههای درمانگاه ها ؛ مراکز درمانی خصوصی ؛ آمبولانس هوایی ؛ نیروی ارتش ؛ آژانس های کمک رسانی خارجی ؛ موسسات تحقیقاتی مختلف ؛ خانه سالمندان و زندان ها ؛ شرکت های دارویی ؛ تدریس در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی

شرایط کار برای دانشجویان پزشکی در انگلیسدرآمد حاصل از تحصیل در رشته پزشکی در انگلیس

درآمد تحصیل در رشته پزشکی در کشور انگلیس با توجه به تخصص پزشکان متفاوت خواهد بود اما میانگین حقوق دریافتی آن ها چیزی حدود ۷۶.۳۰ پوند سالانه است که کمترین این میانگین ۴۰.۵۰ پوند و بیشترین آن برابر با ۲۰۰ هزار پوند خواهد بود.

درآمد فارغ التحصیلان بعد از اتمام تحصیل در رشته پزشکی در کشور انگلیس در زمینه های مختلف برابر است با :

ـ پزشک عمومی بیمارستان ها : ۶۷ هزار پوند

ـ پزشک اورژانس : ۷۰ هزار پوند

ـ پزشک دستیار : ۳۹ هزار پوند

ـ پزشک تازه کار : ۴۰ هزار پوند

ـ پزشک کارآموز : ۳۱ هزار پوند

در آمد پزشکان بر اساس سوابق کاری برابر است با :

ـ کمتر از سه سال : ۴۰.۵۰ پوند

ـ ۴ الی ۹ سال : ۷۱.۳۰ پوند

ـ ۱۰ الی ۲۰ سال : ۱۲۱ هزار پوند

ـ بیشتر از ۲۰ سال : ۱۴۳ هزار پوند

درآمد دانشجویان پزشکی پس از اتمام تحصیل در انگلیسمزایای تحصیل در رشته پزشکی در کشور انگلیس

ـ امکان تحصیل در بهترین و مجهز ترین دانشگاه ها در جهان

ـ دریافت مدرک پزشکی در مدت زمان ۵ سال

ـ امکان تحصیل در رشته پزشکی با زبان انگلیسی

ـ امکان دریافت بورسیه کامل از سال دوم پزشکی یا دندان پزشکی برای بیشتر دانشجویان

مزایای تحصیل پزشکی در انگلیسمدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور انگلیس

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های انگلیس عبارت است از :

مدرک زبان ؛ رزومه تحصیلی ؛ ریز نمرات تحصیلی ؛ بیانیه شخصی فرد { که در آن فرد به معرفی خود و اهداف و رویاها می پردازد } و آخرین مدرک تحصیلی

اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور انگلیس

برای تحصیل در کشور انگلیس در رشته پزشکی افراد باید برای دریافت ویزای tier4 اقدام کنند که شامل دو نوع general  و child می شود که نوع دوم شامل افراد زیر ۱۷ سال می شود و برای دریافت آن نیاز به مدرک زبان نخواهد بود.

افرادی که از طرف مراکز علمی کشور انگلیس پذیرش دریافت می کنند نامه ای با عنوان CAS letter به دستشان خواهد رسید که برای پذیرش تحصیلی با این نامه فرد باید مدارکی مبنی بر توان مالی خود ارائه دهد که دولت انگلیس و دانشگاه متوجه شوند فرد می تواند از پس هزینه های تحصیل در این کشور برآید.

رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های انگلیس

برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور انگلیس باید بدانید که این علم شاخه های دیگری نیز دارد و افراد می توانند در رشته های داروسازی و دندان پزشکی نیز مشغول به تحصیل و بعد کار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *