تحصیلات تکمیلی در کانادا: راهنمای دانشجویان بین المللی

تحصیل در دانشگاه های بین المللی کانادا

کانادا کشوری مهاجر پذیر است که خود را در میان مقصد مطالعات پیشرو در جهان حفظ می کند. هر ساله از حدود 16 میلیون گردشگر استقبال می کند و در حال حاضر بیش از 572،000 دانش جو بین المللی را میزبانی می کند. در این مطلب در نظر داریم پیرامون تحصیلات تکمیلی در کانادا صحبت کنیم.

 آموزش عالی در کانادا

بیش از 90 دانشگاه در کانادا وجود دارد که 17 تا از ان ها خصوصی هستند. همانطور که در جاهای دیگر رایج است، دانشگاه های کانادایی سه سطح را ارائه می دهند: کارشناسی (معمولا چهار سال طول می کشد)، کارشناسی ارشد (نیاز به یک سال یا دو سال دیگر) و دکترا (معمولا سه سال.)

کانادا همچنین حدود 150 کالج دارد – همچنین به عنوان کالج های محلی، کالج های فنی، کالج های منطقه ای یا Cégeps (در Québec) شناخته می شود که دوره های کوتاه و دیپلم را ارائه می دهند. علاوه بر این، این کشور دارای سابقه طولانی در ارائه کالج های حرفه ای است که به دنبال آماده شدن دانش آموزان برای حرفه های خاص است.

محبوب ترین دانشگاه های کانادا  عبارتند از: دانشگاه تورنتو ، دانشگاه مک گیل  و دانشگاه بریتیش کلمبیا.

شرایط پذیرش در دانشگاه های بین المللی کانادا

دو مورد مهم برای دانشجویان بین المللی درخواست تحصیل در کانادا وجود دارد: مهارت زبان و شرایط مالی کافی. هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی در کانادا صحبت می شوند، با این حال زبان رسمی در سراسر استان کبک و دانشگاه های کانادایی در هر دو زبان ارائه می دهند. اگر شما یک سخنران بومی نیستید، ممکن است لازم باشد مدارک مهارت را در زبان مورد نظر خود در نظر بگیرید.

شما همچنین باید نشان دهید که پول کافی برای پوشش دادن هزینه های زندگی خود را در طول تحصیلات خود دارید. این در حال حاضر در حدود 10،000 دلار (7،500 دلار آمریکا) برای هر سال از اقامت شما تنظیم شده است .

شرایط پذیرش در دانشگاه های بین المللی

دریافت مجوز مطالعه کانادا

شهر کبک

شما می توانید در کانادا تا شش ماه بدون ویزا تحصیل کنید، به این معنی که نسبتا آسان است که بتوانید یک ترم را در خارج از کشور صرف کنید . برای تحصیل بیش از شش ماه در کانادا  باید مجوز تحصیلی کانادا را بدست آورید. این ویزای شما برای مدت اقامت شما خواهد بود. بسته به ملیت شما، شما همچنین ممکن است نیاز به دریافت اجازه اقامت موقت داشته باشید که می تواند در همان زمان به عنوان درخواست تحصیل شما پردازش شود. درخواست از طریق وب سایت شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) میتواند صورت بگیرد.

برای درخواست مجوز تحصیلی شما ابتدا باید نامه ای از پذیرش از یک ارائه دهنده آموزش عالی شناخته شده داشته باشید. بعد، شما باید یک بسته نرم افزاری ویزا دانشجویی کانادایی را از وب سایت CIC، دفتر ویزای محلی خود و یا سفارت کانادایی یا کنسولگری کانادایی در کشور خود بدست آورید.

به شما یک کد چک لیست شخصی برای ارسال درخواست خود به صورت آنلاین داده می شود. برای انجام این کار، باید یک حساب کاربری MyCic ایجاد کنید، جایی که جزئیات خود را پر کنید، هزینه های خود را پرداخت کنید و اسناد مورد نیاز را آپلود کنید. این شامل نشان دادن شما یک خانه، بلیط و گذرنامه معتبر است. بعضی از متقاضیان همچنین ممکن است نیاز به شرکت در مصاحبه ای در دفتر ویزای محلی خود داشته باشند، و کسانی که از کشورهای خاص ممکن است نیاز به ارائه بیومتریک، یک امتحان پزشکی یا گزارش پلیس داشته باشند.

هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی

همانطور که در بسیاری از کشورها رایج است، هزینه های تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی بالاتر از دانشجویان داخلی است. نرخ ها بسته به استان، موسسه و دوره متفاوت است. آمار کانادا به طور متوسط ​​هزینه تحصیلات تکمیلی را در CA 16،497 دلار در سال قرار می دهد که تقریبا 12،370 دلار آمریکا است.

هزینه های زندگی شما، از جمله محل اقامت، احتمالا حدود 15000 دلار در سال است (~ 11،250 دلار آمریکا). شما باید شامل بیمه درمانی اجباری در بودجه خود باشید، همراه با اقلام معمول – غذا، مسافرت، دوره های آموزشی، و البته فعالیت های اجتماعی، ورزشی و فرهنگی.

هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا

کار فارغ التحصیلی در کانادا

اگر می خواهید در کانادا بمانید، هنگامی که مطالعات خود را به پایان رسانده اید، باید برای یک مجوز کار فارغ التحصیلی درخواست کنید، به شما اجازه می دهد تا سه سال پس از فارغ التحصیلی در ان جا بمانید. این کشور تقاضای بالایی را برای فارغ التحصیلان ماهر در طیف وسیعی از بخش های متنوع، از جمله مهندسی، مالی، طراحی گرافیک، منابع انسانی، فناوری اطلاعات، مراقبت های بهداشتی و علوم طبیعی گزارش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *