تاثیر یادگیری زبان در امر مهاجرت

یادگیری زبان انگلیسی برای متقاضیان مهاجرت به کشور های خارجی اولین هدف خواهد بود و کسانی که می خواهد هرچه سریع تر برای ویزای خود اقدام کنند باید در زمان فشرده تری زبان را فرا گیرند و همین امر فشارهای حاصل از مهاجرت را افزایش می دهد و ممکن است در امر یادگیری زبان تاثیرگذار باشد.

به یاد داشته باشید قبل از شروع یادگیری باید با مشاورین مهاجرتی مشورت کنید تا بدانید برای دریافت ویزای مورد نظر چه سطحی از زبان را باید فرا گیرید و چه نمره ای مد نظر کشور مقصد خواهد بود.

موثرترین روش یادگیری زبان برای مهاجرت

به یاد داشته باشد یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت به کشورهای خارجی یکی از تاثیرگذارترین موارد در جهت اخذ ویزاهای مختلف خواهد بود و سطح یادگیری زبان با توجه به هدف مهاجرت متفاوت است به عنوان مثال اگر قصد اخذ ویزاهای تحصیلی را دارید باید به سطح پیشرفته ای از زبان دست پیدا کنید.

نکاتی که در یادگیری زبان موثر خواهد بود

ـ لذت بردن از یادگیری زبان

اگر چیزی را دوست نداشته باشید برای یادگیری آن نیز به مشکل خورده و هیچ تلاشی نخواهید کرد و انگیزه ای برای فرد باقی نمی ماند اما نکته ای وجود دارد که باید بدانید. شما می توانید برای یادگیری زبان علاقه خود را دنبال کنید چگونه؟ ساده است اگر به فیلم دیدن یا بازی های انیمیشنی یا مد و سرگرمی علاقه دارید ویدیوهایی که در این زمینه ها در اینترنت و یوتیوب و…وجود دارد را دنبال کنید و زیاد درگیر یادگیری اصولی کلمات نشوید و اجازه دهید به مرور زمان و با تکرار کلمات در ذهنتان حک شود.

ـ در طول یادگیری آرام باشید

مهاجرت مشکلات و استرس های زیادی در زمینه های مختلف مثل دوری از خانواده یا دوستان؛ مراحل طی کردن مصاحبه یا استری برای پذیرش کار یا دانشگاه ها و همین امر فرد را دچار اضطراب خواهد کرد و می تواند برای یادگیری زبان بازده فرد را کاهش دهد اما شما باید بدانید قوی تر از چیزی هستید که فکرش را می کنید و اگر شکست خوردید هنوز راه های بسیاری پیش رویتان قرار خواهد داشت.

ـ زبان انگلیسی را درکشور خودتان یاد بگیرید

همه ما باور داریم که انگلیسی را می توان با تکرار و قرار گرفتن در محیطی که به همان زبان صحبت کنند بهتر و سریع تر یاد گرفت اما واقع بین باشد کسانی که آیلتس یا تافل خود را می گیرند هنوز نمی توانند در کشور های انگلیسی زبان روان و راحت صحبت کنند چرا که مکالمه هایی که در کلاس های زبان به افراد یاد می دهند با زندگی روزمره انگلیسی زبانان متفاوت خواهد بود و شما ببینید اگر نخواهید پیش از مهاجرت زبان را یاد بگیرید و بدون هیچ پیش زمینه ای از زبان انگلیسی به کشوری بروید که همه به زبان بیگانه ای صحبت می کنند چه مشکلاتی خواهید داشت و حتی ممکن است نتوانید در رشته مورد علاقه یا کار دلخواهتان مشغول شوید.

مشکلاتی که برای افرادی که زبات انگلیسی را یاد ندارند به وجود خواهد آمد زیاد است می توان گفت اگر شما بخواهید در شرکت هایی کار کنید که به زبان فارسی صحبت می کنند باید بدانید تعداد این شرکت ها کم است و ممکن است نتوانید با بقیه رقابت کنید و مشکل بعدی این خواهد بود که اگر همیشه از این محیط ها فاصله بگیرید هیچ وقت نمی توانید در جهت یادگیری زبان موفق عمل کنید.
پس با توجه به مشکلات بالا که به آن پرداختیم باید بدانید که یادگیری زبان انگلیسی در کشور خودتان و با هم زبانان خود در محیطی دوستانه تر خیلی آرامش بیشتری خواهد داشت.

ـ به زبان انگلیسی صحبت کنید

به یاد داشته باشد هر چقدرخود را در معرض محیط هایی که به زبان انگلیسی صحبت خواهند کرد قرار دهید مهارت اسپیکینگ شما نیز قوی تر خواهد شد چرا که شما مجبورید برای رفع نیاز های خود به انگلیسی صحبت کنید به عنوان مثال می توانید حتی بیرون از کلاس های یادگیری زبان انگلیسی به این زبان با دوستانتان ارتباط برقرارکنید و مهارت هایتان را با صحبت کردن یا مسیج دادن تقویت کنید. اگر کسی را پیدا نکردید که در این زمینه با شما همکاری کند میتوانید به دنبال گروه های انگلیسی زبان در زمینه های مختلف باشید پس هیچوقت جا نزنید و با انگیزه و اراده بیشتر پیش بروید.

ـ واقع بین باشید

یادگیری زبان انگلیسی نیاز به تمرین؛ زمان و استراحت دارد. شما نمی توانید در مدت زمان کوتاه و با کلاس های فوق فشرده زبان را به راحتی یاد بگیرید چرا که در این بین نیاز به استراحت هم خواهید داشت و بدون آن ممکن است انگیزه تان را از دست بدهید و خسته شوید پس گول تبلیغاتی که می گوید شما را در چند ماه کوتاه به سطح دلخواهتان می رساند نخورید چرا که شعاری بیش نخواهد بود.

ـ وقت بگذارید

همه ما برای اهدافی که داریم تلاش می کنیم و وقت می گذاریم و اگر مهاجرت نیز یکی از اهداف مهم شما باشد باید برای یادگیری زبان در جهت اخذ ویزای کشور های خارجی وقت بگذارید چرا که این مهارت یک شبه به وجود نمی آید وباید در طول زمان و با تلاش و تکرار تقویت شود و ممکن است در جهت رسیدن به این هدف مجبور باشید از بعضی تفریحات بزنید تا مطالعه و تمرین کنید.

یادگیری زبان برای کار

همانطور که قبلا هم گفتیم باید برای پیدا کردن شغل مورد نظرتان زبان خود را توقویت کنید تا بتوانید حرفه و توانایی خودتان را به بقیه نشان دهید اگر زبان انگلیسی را یاد نداشتخ باشید شاید مجبور شوید به کارهایی رو بیاورید که هیچ علاقه ای نخواهید داشت ودرآمد کمتری به دست آورید.

یادگیری زبان در جهت تحصیل

برای تحصیل در کشور های خارجی به یادگیری زبان نیاز ضروری ای خواهید داشت چرا که همه ی دروس در دانشگاه ها به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند و اگر مهارت زبانتان در سطح پایینی قرار داشته باشد باید دوره های یادگیری زبان را بگذرانیپ تا بتوانید پذیرش دانشگاه های مورد نظر خود را بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *