آشناسی با بورسیه های فول فاند کشورهای مختلف

بورسیه های فول فاند کشورهای مختلف

در ابتدای امر بهتر است ابتدا با کلمه فاند به طور کلی آشنا شوید و بعد در ادامه بورسیه های فاند کشورهای مختلف را بررسی خواهید کرد. کلمه فاند به معنای تامین و حمایت مالی افراد در شرایط خاص می باشد. انواع فاند به دو دسته کلی تقسیم خواهد شد : دسته اول شامل هزینه هایی خواهد بود که به عنوان دستمزد و کارهای دانشجویی به دانشجو تعلق می گیرد و دسته دوم پرداخت هزینه های شهریه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم می باشد. در حالت کلی بیشتر افراد مهاجر برای ادامه تحصیل در خارج از کشور به دنبال دریافت بورسیه های تحصیلی مختلف هستند که این بورسیه ها به دو دسته بورسیه های تحصیلی معمولی و بورسیه های تحصیلی کامل یا بورسیه های فول فاند کشورهای مختلف تقسیم خواهند شد که به صورت مختلف شامل پرداخت هزینه های تحصیلی افراد دریافت کننده می شوند.

بورسیه های فول فاند

هزینه های دانشگاه و مراحل تحصیلی در کشورهای خارجی بسیار زیاد است و این یکی از دلایلی است که دانشجویان خارجی به دنبال دریافت بورسیه های فول فاند کشورهای مختلف خواهند بود.

حمایت مالی بورسیه فاند :

 بورسیه فاند در کشورهای مختلف تعداد زیادی دارد و شما هم می توانید تعداد زیادی از این فاند ها را دریافت کنید اما بیشتر این فاند ها شما را در پرداخت هزینه های تحصیلی یاری خواهند کرد و هزینه های زندگی در کشور خارجی به عهده خود شخص متقاضی می باشد.

برخی از انواع بورسیه های فاند :

ـ بورسیه ورزشی

ـ بورسیه تحصیلی هدفمند

ـ بورسیه تحصیلی مبتنی بر لیاقت

ـ بورسیه سازمان های مستقل

بورسیه های فول فاند :

فول فاند در پرداخت هزینه ها بهتر به افراد کمک مالی می رساند چرا که به معنای تامین تمام هزینه های تحصیلی و زندگی توسط سازمان یا دانشگاه میزبان بورسیه خواهد بود.

بورسیه های فول فاند

بورسیه های فول فاند در مقاطع مختلف تحصیلی

شما در هر مقطع تحصیلی می توانید برای اخذ بورسیه های فول فاند کشورهای مختلف اقدام کنید.

مقطع کارشناسی :

برای دریافت بورسیه های فول فاند در این مقطع نیاز است که عملکرد خود را در مقطع دبیرستان قوی کرده و همچنین در نتایج آزمون های SAT & ACT عالی عمل کنید و این بورسیه های شامل پرداخت هزینه ها تا یکی الی چهار سال تحصیلی خواهند بود. اگر دانش آموز توانایی مالی خوبی نداشته و این نیز اثبات شود این بورسیه برای ادامه تحصیل به وی تعلق خواهد گرفت.

مقطع کارشناسی ارشد:

شرایط دریافت بورسیه های فول فاند کشورهای مختلف در این مقطع کمی دشوار خواهد بود چرا که تمامی دروس در این مرحله پژوهش محور هستند و شرایط دریافت آن عملکرد عالی دانشجو در فعالیت های دانشگاهی و تحصیلی می باشد و تنها شامل پرداخت هزینه شهریه دانشگاه خواهد بود. شانس افراد در دریافت این بورسیه از دانشگاه هایی که مقطع دکترا نداشته باشند بیشتر می باشد.

مقطع دکترا :

از آنجا که دانشگاه ها با زمینه صنعت روابط خوبی دارند و دانشجویان دکترا در غالب پروژه های درسی مشکلات موجود در حوزه صنعت را برطرف می کنند کسانی که بورسیه های فول فاند این مقطع را دریافت کنن  علاوه بر پرداخت هزینه های تحصیلی حقوق کاری نیز به آنها توسط این بورسیه ها پرداخت می شود.

شرایط دانشگاه ها برای ارائه بورسیه های فول فاند تحصیلی

داشتن برنامه تحصیلی

ارائه ریز نمرات

توصیه نامه از اساتید

مقالات و پژوهش های علمی

نمره زبان بالا

انگیزه نامه قوی

سوابق تحصیلی دانشجو

معدل کل قابل قبول

دارابودن از شرایط سنی{ شرط سنی برای اپلای در کشورهای مختلف }

شرایط دانشگاه ها برای ارائه بورسیه های فول فاند تحصیلی

چگونگی دریافت بورسیه های فول فاند کشورهای مختلف

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم فول فاند به معنای اخذ بورسیه تحصیلی کامل برای پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی خواهد بود. برای دریافت این بورسیه ها نیاز به برنامه چند ساله و کارکردن بر روی رزومه تحصیلی و شرکت در فعالیت های مختلف داتشگاهی خواهید داشت.

شرایط اخذ بورسیه های فول فاند:

اخذ بورسیه های فول فاند برای دانشجویان بین المللی بسیار رقابتی می باشد و علاوه بر مدارک و سوابق و رزومه تحصیلی عالی باید در چند مصاحبه حضوری نیز شرکت کنند بناباین افراد باید در این مصاحبه ها برای موفق شدن در دریافت بورسیه های فول فاند کشورهای مختلف طبق برنامه تحصیلی و انگیزه نامه خود به سوالات پاسخ دهند.

بورسیه های فول فاند در کشورهای مختف

آمریکا :

برای دریافت بورسیه های فول فاند در آمریکا در مقاطع متفاوت نیاز به شرایط خاصی می باشد از جمله :

داشتن حداقل نمرات در آزمون تافل و آیلتس

داشتن حداقل معدل مورد نیاز در مقاطع مختلف

نمره آزمون GRE

تنظیم و نوشتن یک رزومه تحصیلی و تحقیقاتی خوب

کانادا:

برای دریافت بورسیه های فول فاند در کشور کانادا نیز شرایطی مشابه با کشور آمریکا وجود دارد که در برخی از جزئیات با هم تفاوت دارند که در مقاله دریافت فول فاند کانادا در مطلب بعدی به انها اشاره خواهد شد.

بورسیه فول فاند در کانادا

گام های اخذ بورسیه های فول فاند کشورهای مختلف

برای دریافت بورسیه های فول فاند کشورهای مختلف در مقاطع ارشد یا دکترا به چند مرحله اساسی نیاز خواهد بود :

مرحله اول : پیدا کردن دانشگاه مناسب

مرحله دوم : پیدا کردن استاد برای دریافت توصیه نامه

مرحله سوم : مکاتبه با اساتید و ارسال CV  برای آنها

بعد از طی کردن مراحل بالا باید برای دریافت جواب اساتید منتظر مانده و اگر جوابهای مثبت دریافت کردید باید برای همه جواب ها پرونده تشکیل داده تا شانس دریافت بورسیه های فول فاند خود را با این کار افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *